Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

I Studio nr1 februari tipsades det om "smart nedmixning i 4.1", där Bussning och ny inspelning var ett alternativ. Jag testade givetvis funktionen eftersom det går lite snabbare, än att sitta och sololyssna spår för spår och exportera. Jag märkte dock att alla filerna fick samma storlek, i mitt fall 16,9 mb. Vid "vanlig" exportering av två olika filer i samma projekt uppnådde de 33 respektive 19 megabyte.

Inställningarna för export- och projektinställningar i Cubase är på 44.1/24 bit och jag har dubbelcheckat och åter dubbelcheckat så inget varit fel där. Loopmarkörerna har hela tiden suttit runt låten, och vid buss/inspelningen stoppade jag vid den högra markören.

Ska två olika filer, med samma längd, men med olika information få olika storlekar, eller är det helt rätt att de landar på samma megabyte? Isåfall tycker jag 17 mb är lite för en 3.44 minuters fil...

Mvh / Frekvens.

Redigerat av Frekvens
Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.