Jump to content
Annons

Hur mycket är pianot värt?

Recommended Posts

Nodman (oregistrerad)
Postat

Hejsan. Jag ska sälja detta pianot åt en släckting och är osäker på priset. Hur mycket är det värt?

Jag kommer tyvärr inte i håg namnet men det går att fixa! Pianot är från 40-talet

Bild på Pianot

Annons
Postat

Det är helt omöjligt att säga från bara en bild. Man måste verkligen ta sig en titt på ett piano (och en lyssning) för att kunna säga vad det är värt. Det ser ut att vara i gott skick, så jag föreslår att du kontaktar en pianofirma för närmare besiktning.

• 1 månad senare...
Postat

det var något fel på sidan så bilden funkade inte för mig.

idag råder det storinflation på blocket gällande akustiska pianon. pianon skänks bort mot hämtkostnader.

det beror ju lite på märken och skick men är det ett sämre stämt nonamepiano så blir ju förtjänsten ganska dålig.

är det däremot ett stämt steinwaypiano så finns det ju hopp.

jag instämmer med föregående, ring en pianofirma så kan de direkt kommentera märket.

ett till tips är att titta på blocket och jämföra.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.