snoopYDoggY (oregistrerad) Postat 24 februari 2008 Postat 24 februari 2008 Tjenare, jag har nu byggd klart min hemma studio vad det gäller isolation osvosv. Men nu är det fattiga delen kvar. För tillfället har jag 3000kr kvar och tänkte införskaffa mig lite fattigmäns grejer tills sommaren. Nu vill jag ha tips av er här. Jag behöver då, mikrofon för inspelning av hiphop, sen behöver jag nytt ljudkort tror jag. Sen ev. mixer/preamp om ljudkortet inte har xlr kontakt för micken och självklart phantom 48v. Jag hade tänkt mig detta: Studio Project B1 Phonic FireFly 304 ev. preamp Studio Projects VTB1 Har ni nått annat att nämna? Allt det ska kosta runt 3000-3200.
snoopYDoggY (oregistrerad) Postat 25 februari 2008 Postat 25 februari 2008 Komigen folket. Jag vet att ni vill svara 😉
Apep Postat 25 februari 2008 Postat 25 februari 2008 Ett EMU 0404 usb + SPB1 blir ca 3000kr. Cubse le, sonar le och melodyne essential ingår också. Det är ett prisvärt alternativ.
drloop (oregistrerad) Postat 25 februari 2008 Postat 25 februari 2008 http://www.thomann.de/se/tascam_fireone.ht...500aef863c54ab6 Är den cool för 1400:-? Ett givet val för den coola hiphoparen!
snoopYDoggY (oregistrerad) Postat 25 februari 2008 Postat 25 februari 2008 Det ska inte vara för den "coola hiphopparen" utan en vanlig rappare, som kommer spela in mycket, samt ha brudar som kommer att SJUNGA.
drloop (oregistrerad) Postat 27 februari 2008 Postat 27 februari 2008 Det ska inte vara för den "coola hiphopparen" utan en vanlig rappare, som kommer spela in mycket, samt ha brudar som kommer att SJUNGA. Joghjulet blinkar i takt med musiken... Och jag skulle helt klart välja tascam framaför Phonic FireFLy...
snoopYDoggY (oregistrerad) Postat 27 februari 2008 Postat 27 februari 2008 Kunde inte stå emot och testa nytt, så beställningen blev: SP B1 Phonic Firefly 302 2 x HD 201 hörlurar. Under sommaren ska man köpa grejer för ca. 25 lax. Så ni kan gärna skriva en lista med det ni tycker är nödvändigt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.