martinm Postat 12 oktober 2004 Postat 12 oktober 2004 (redigerat) Lägger ut en till låt. Temple of boredom Ge gärna lite råd inför slutmix. Ska instrument tas bort eller läggas till? Behövs det panoreras om, fixa EQ mm? All kritik mottages tacksamt! martinm templeofboredom.mp3 Redigerat 8 januari 2006 av martinm
Bengan (oregistrerad) Postat 12 oktober 2004 Postat 12 oktober 2004 Efter att ha lyssnat SNABBT och KORT (typ 35 sekunder) så tycker jag att du skall höja bas och trummor ett snäpp samt kapa effekten på sången en hel massa. Backa, backa, backa.......resten får ngn annan tycka om!
Lundin Postat 12 oktober 2004 Postat 12 oktober 2004 först ett tips Det låter för tunt när allting står i ett så stort, odämpat rum och som Bengan tycker jag att dubdelayet ( eller pre-delayet på reverbet.)på sången går bort..det låter finlandsfärja och karaoke-kväll över det. Det låter lite calypso om rytmen, men instrumenteringen låter pop.. Vad har du tänkt med låten? den ger, åtminstone mig, ett ganska splittrat intryck.
robertus Postat 13 oktober 2004 Postat 13 oktober 2004 Mer tyngd till trummorna. sången låter det finlandsfärja om Sologitarren kommer in lite osynkat. Försök arbeta mer på arret. Du bör nog lägga till ett instrument till för att fylla ut ljudbilden. Kanske lägga en stämma till på synt eller liknande
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 13 oktober 2004 Postat 13 oktober 2004 Du MartinM, det här är ingen gratistjänst för frustrerade musiker. Har du nån input och komma med eller?
martinm Postat 14 oktober 2004 Trådstartare Postat 14 oktober 2004 Ursäkta! Jag trodde att detta var en gratistjänst! Har precis börjat testa min nya portastudio och känner mig varken som en musiker eller en frustrerad dito ännu. Anledningen till låg input är att jag sitter med modemuppkoppling och därför inte tar tiden och kostnaden att ladda hem så många låtar att tycka till om just nu.
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 14 oktober 2004 Postat 14 oktober 2004 Jag trodde att detta var en gratistjänst! Det är det inte. Någon tjänst alltså, utan ett community där man snackar om saker. Berätta nåt om dig själv, kolla in lite vad som sagts i andra ämnen, läs gärna forumreglerna och välkommen hit!
android Postat 15 oktober 2004 Postat 15 oktober 2004 Oj, kolla!! Nattvaktaren är på nåt sätt nästan snäll i det här inlägget... 😉☺️ 😉
Kill All Autotuner Postat 15 oktober 2004 Postat 15 oktober 2004 (redigerat) ........tja...det kunde varit bättre om låten hade ett komp som spelade onbeat med den nervöse roboten som misshandlar en cymbal i bakgrunden , tillika en pytte piccolo mini virvel där han använder glasspinnar som trumstockar. Det -typ- skulle svänga bättre. Som det låter nu blir det tyvär en ofrivillig parallell till låttiteln . Redigerat 15 oktober 2004 av Kill All Autotuner
martinm Postat 16 oktober 2004 Trådstartare Postat 16 oktober 2004 Vad har du tänkt med låten? den ger, åtminstone mig, ett ganska splittrat intryck Jag måste erkänna att jag tänker mycket lite när jag gör musik. Jag låter bara musik och text komma till mig rätt så spontant. Ibland funkar det och ibland funkar det inte, men man har ju hur många försök på sig som helst. Ingen stress alltså! välkommen hit! Tack!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.