HexfusioN Postat 23 februari 2008 Postat 23 februari 2008 Jag vad är UV22 för effekt? Vad gör den och vad kan man använda den till????
ake Postat 23 februari 2008 Postat 23 februari 2008 Jag vad är UV22 för effekt? Vad gör den och vad kan man använda den till???? Det är en ditheringplugg dvs den den tar ner bitdjupet på ett sätt som ger minst hörbara effekter. Dithering är knepigt men kolla här http://www.izotope.com/products/audio/ozon...heringGuide.pdf Åke
HexfusioN Postat 26 februari 2008 Trådstartare Postat 26 februari 2008 Men....varför använder man dithering? Kan det mjuka upp ljudbilden???????? Eller gör den ljuden bara fräser eller vadå? Förlåt att jag besvärar er med sådana frågor, men har faktiskt noll koll! BrAsS
Claes Holmerup Postat 26 februari 2008 Postat 26 februari 2008 Men....varför använder man dithering? Kan det mjuka upp ljudbilden???????? Eller gör den ljuden bara fräser eller vadå? Förlåt att jag besvärar er med sådana frågor, men har faktiskt noll koll! BrAsS Dithering gör att du får bättre dynamik vid låg volym, än vad du får utan Dithering. Du har ingen effekt alls vid högre volym, utan det är bara vid låga volymer, som fade-out eller väldigt svaga partier i en låt, som du märker skillnad.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.