Jump to content
Annons

Ny hemmastudio

magnusson (oregistrerad)

Recommended Posts

magnusson (oregistrerad)
Postat

Hej allesammans. Gick nyligen med här pga av att jag skulle köpa lite studioprylar. Läsete runt och fick jättemycket hjälp av många. Men.. väl i butiken slutade det ju inte som jag tänkt mig ändå, och jag fick lite ångest när jag kom hem med ett ljudkort jag inte hört så mycket om, Yamaha GO46. Sökte precis men fick inte ut så mycket av det. Hoppas jag kommer bli nöjd.

Kommentarer om kortet någon?

Som så många andra fattiga människor har jag ingen lämplig plats att spela in på. Blev lite ledsen på mig själv först som inte tänkt igenom det där. Så när jag kopplat in allt och testspelade så lät det skit. . Men återigen stort tack till alla som hjälpt andra!

Den mycket eleganta lösningen var: Fyra stolar och ett tvåpersoners duntäcke. Ställde stolarna i en fyrkant och micen i mitten och hängde därefter över jättetäcket. Höll gitarren i öppningen till mic-tältet och slog på inspelningen. Testade lite olika positioner lite snabbt och att spela lite olika hårt, samt lite plock. Lät alldeles utmärkt ( i mina öron ).

För er som orkat läsa detta, till frågorna:

Har numera Cubase LE 1 eller liknande och börjar komma igång. Men behöver lite plugins och Instrument..

En vettig gate..

Trummor och piano som inte låter mysko eller artificiellt när jag lägger det på min akustiska gitarr.

Måste jag ha Midikeyboard? läst något om att man kan spela på tangentbordet..

Tack allesammans! ha det bra!

'

// Magnusson

Annons
Postat

Tjena!

Va längesedan jag testade dessa, men hade för mej att jag tyckte att "The fish fillets" lät ganska bra och dom har jag för mej e gratis. Kolla om detta kan va nått för dej 😛

http://www.digitalfishphones.com/main.php?...2&subItem=5

Sen provade jag nån gång med att använda tangentbordet som pianotangenter men det va bara krångligt, så jag köpte mej en Midibräda.

M-audio har en billig som heter Keystation 49e, ligger strax över 1000 lappen tror jag

Till trummor använder jag själv EZ-drummer med rock kitet, tycker att det har ett bra grundljud som går att skruva till sjusste i mixen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.