HexfusioN Postat 23 februari 2008 Postat 23 februari 2008 Jag har funderat den sista tiden om jag ska uppgradera ifrån Cubase SE 3 till Cubase studio 4, men undrar fortfarande om Cubase studio 4 kan ladda projekt som gjorts i Cubase SE 3, alltså om det är bakåtkompatibelt. Snälla svar BrAsS! MvH /HexfusioN
joachime Postat 23 februari 2008 Postat 23 februari 2008 Däremot funkar det inte att göra det omvända: att öppna ett C4-projekt i Sx. Det går inte för att öppna ett 4.1-projekt i 4.0.
Assar Postat 23 februari 2008 Postat 23 februari 2008 Jag hade i alla fall inga problem när jag uppgraderade från SE3 till Studio 4.
Linus Postat 23 februari 2008 Postat 23 februari 2008 Absolut! Se till att du installerar samma VST-pluggar som du hade installerade när du körde SE3. Då är det bara att ladda in dina SE3-låtar.
HexfusioN Postat 24 februari 2008 Trådstartare Postat 24 februari 2008 Absolut! Se till att du installerar samma VST-pluggar som du hade installerade när du körde SE3. Då är det bara att ladda in dina SE3-låtar. Jag har alla vst-pluggar i en mapp som kallas "My vst-plugins" inne i Cubase SE 3 mappen "vstplugins" Ska jag bara installera programmet utan att flytta eller ändra på "My vst-plugins" mappen??????????
HexfusioN Postat 24 februari 2008 Trådstartare Postat 24 februari 2008 Jag har just nu enbart gratis synthar men har även HALion Player i mappen. Ska jag ominstallera HALion och låta resten vara? Vad gör jag med FXP filer med program till HALion??????
Gain Postat 24 februari 2008 Postat 24 februari 2008 Jag hade i alla fall inga problem när jag uppgraderade från SE3 till Studio 4. On/off topic.. kunde du efter att ha flyttat det du ville ha med dig avinstallera SE3?
joachime Postat 24 februari 2008 Postat 24 februari 2008 Man behöver inte flytta VST-pluggarna. I Cubase 4 går det att lägga till flera VST-mappar.
HexfusioN Postat 27 februari 2008 Trådstartare Postat 27 februari 2008 Hur blir det om man laddar ett se 3 projekt då? Får projektet samma utseende som om det skulle ha varit ett nytt cubase 4 projekt eller behåller det Se3 looken???????? SNÄLLA SVARA!!!!!
joachime Postat 27 februari 2008 Postat 27 februari 2008 Hur menar du? Projektet behåller samma upplägg, med samma färger på spåren. Men Cubase 4 ser fortfarande ut som Cubase 4.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.