Jump to content
Annons

Adat konvertering?

dannepop (oregistrerad)

Recommended Posts

dannepop (oregistrerad)

Har en inspelning som gjordes för ett tag sedan med två parallella Adatar.

Skulle behöva föra över dessa till datorn, som separata ljudfiler så att man kan editera dem sen i

Cubase.

Är det någon här som vet om något företag som skullle kunna hjälpa mej med detta?

Danne/

Dela på andra sajter

Annons
  • 4 veckor senare...
Har en inspelning som gjordes för ett tag sedan med två parallella Adatar.

Skulle behöva föra över dessa till datorn, som separata ljudfiler så att man kan editera dem sen i

Cubase.

Är det någon här som vet om något företag som skullle kunna hjälpa mej med detta?

Danne/

Hej!

Jag körde rätt mkt ADAT blackface runt 1997 och har kvar min bandare. Bouncade en del från band 1, sedan flera år senare kopierade jag BÅDE band 1 (kanal 1-7, kanal 8 var SMPTE) och 2 (bounce + kanal 8-12) till ProTools LE.

Sen behöver man synka kanalern från band 1 & 2 i ProTools LE. Detta har funkar bra för mig och jag har

alltså kunnat mixa kanal 1-12 helt separat i ProTools efteråt. Enklast är det om det finns nåt slags referenspunkt

i början av låten som hörs på både band 1 & 2 vilket gör synkningen enklare.

Dvs på detta sätt kan man kopa 2 Adatband (16 kanaler) med endast 1 Adat.

Vilken generation av Adat har du? Det är olika bitdjup på olika modeller. Blackface är 16 bitar.

MVH

dallen

Redigerat av dallen
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.