Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

Jag ska inhandla en elgitarr(PRS SE singelcut) och vill kunna koppla denna till datorn. Samtidigt hade det varit bra att kunna spela var man vill i lägenheten med hörlurar. Budgeten ligger på upp till max 1500 kr

Pocket pod är en produkt som uppfyller detta, dessutom så kostar den ca 1000 kr ny. Det verkar dock vara åsikert om ljudkvalitén i denna produkt, frågan är om det är något som spelar stor roll så länge det inte rör sig om proffs nivå? Sen är frågan om man kan få ett rent(dry) ljud intill datorn, så att man lägger på önskade effekter i efterhand?

Sen finns det Pod XT som kostar ganska mycket mer(2800 kr) men en beg går för runt 1500 kr. Detta är troligen bättre än pocket poden? men då får jag nöjda mig med en beg. Frågan är om det finns något pocketpodden kan göra som inte Pocket XT kan?

Slutligen har vi GuitarPort som kostar ca 1500 kr ny. Ljudkvalitén ska vara i samma fina kvalité som Pocket XT men jag förstår inte hur man ska kunna manuvrera denna utan att ha den kopplad till en dator?

Har ni någon erfarenhet av dessa produkter?

Annons
Postat

Jag provade kompisens och tyckte den var svår att ställa in. Men det är väl det som gör den så liten, de har sparat på reglagen. Men man kanske kommer in i det efter ett tag.

Postat

Har nu tittat närmare på detta och det står mellan en ny pocket pod med garanti för 1000 kr eller en använd pod XT utan garanti för 1900 kr.

Frågan är om det verkligen är så stor skildnad att det är värt att köpa pod XT?

Kan en pocket pod spela in dry sounds som en pod XT kan göra?

Postat (redigerat)
Har nu tittat närmare på detta och det står mellan en ny pocket pod med garanti för 1000 kr eller en använd pod XT utan garanti för 1900 kr.

Frågan är om det verkligen är så stor skildnad att det är värt att köpa pod XT?

Kan en pocket pod spela in dry sounds som en pod XT kan göra?

Ja det skiljer i ljud och funtioner mellan pocket pod (äldre teknologi) och pod-xt eftersom de har olika hådvara, simuleringar mm. Skillnaden är mindre mellan pod-xt och x3.

Pocket pod är inte dålig men du får bra mycket mer med en begagnad xt.

Reamp är inte inbyggt i pocket pod via usb, men allt går som alltid att reampa med extern utrustning om man vill.

Redigerat av Magpie

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.