Jump to content
Annons

Studio 2-08 ute nu!

Mats Stålbröst

Recommended Posts

Nu finns Studio 2-08 ute i kiosk!

Ur innehållet: 11 sidor nyheter från årets Namm-mässa, Studiologi om kreativa sångeffekter (bland annat tips om hur du använder Melodyne), Spår för spår med svenska syntduon Audio Objekt (uppmärksammade för sina coverinspelningar av Kraftwerks låtar), Den perfekta syntriggen för olika genrer samt naturligtvis 15 heta tester: Gibson Robot Guitar, Jazzmutant Dexter, Clavia Nord Wave, Wunder Audio CM7-GT, Micport Pro, Mbox 2 Micro, Audition 3, Retro AD Pak med flera!

Studio0802_01.png

http://studio.idg.se/2.1078/1.146590

Dela på andra sajter

Annons

som prenumerant har man ju redan läst den några gånger. 😑

Dela på andra sajter

Är inte helt säker på vad du menar... undrar du varför vi valde den här utformningen på tidningsomslaget?

/Mats

varför hamnar det här på framsidan??

nej absolut inte. tycker det är en snygg framsida, men jag undrar varför den hamnar på nyhetsframsidan..

sorry för dålig formulering..

Dela på andra sajter

Verkar inte som att Kraftwerk gillade Audio Objekts covers... 😄 Det var väl kanske inte helt ok av dem att skryta om att Hütter medverkar på låten när han inte gör det.

Our updated versions of "The Model" and "Computer World", known as "Modellen" and "Vår Nya Värld" in AO-lingo, has been stopped by Sony, the publisher of the songs.

Audio Objekt applied for the right to release the songs but was turned down without any reasons given to us.

Dela på andra sajter

Är inte helt säker på vad du menar... undrar du varför vi valde den här utformningen på tidningsomslaget?

/Mats

varför hamnar det här på framsidan??

nej absolut inte. tycker det är en snygg framsida, men jag undrar varför den hamnar på nyhetsframsidan..

sorry för dålig formulering..

Egentligen rätt logiskt. Om jag jobbade på Studio, så skulle jag försöka göra mer "cross-references" mellan de båda mediumena. Både forumet och tidningen går ju bra och har många läsare/besökare. 😛

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.