Jump to content
Annons

Xaviere XV-700


Steve-o

Recommended Posts

Biorno (oregistrerad)
Kul att ditt intrese väckts DieHard. Får se om SteveO vaknar till och ser bumpen oxå. Han har ju en del gott att säga om guran.

Har du inte brådis så är det ju bara att ligga och hovra tills dollarn är lämpligt låg.

Och det är iaf inte jag som skrivit på HarmonyCentral.

tjing:)

Kan bara instämma, riktigt skön gura för det priset, och sååå snygg 🙁 även om den inte gör sig på bild.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...
Annons
  • Svar 68
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Tjena!

Jag snubblade över denna tråden av en slump och blev direkt jävligt sugen på att beställa en Xaviere! 🙂

Jag funderar på en XV-510 Quilt Maple Top Amber Sunrise

Jag var inne lite på en Gibson les paul studio först, men det var ju det där med pengar... ;P

Jag har precis som du hade, Vallhagen, en Ibanez rg och är van vid deras tunna nackar, men vill vidga mina vyer lite och få lite inspiration med en ny gitarr. 🙂

Tänkte kolla med er, tänker mest på Stev-o och Vallhagen, nu när ni har ägt gurorna ett tag. Är ni fortfarande lika nöjda med dem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå Forsberg.

Vettigt att väcka frågan såhär många månader eferåt.

Och jodå, känslan kvarstår. Xavieren har blivit väldigt mycket MIN gitarr, med allt vad det innebär. Den låter bra, känns bäst och är snygg:) . Ibanezen hänger fortfarande bredvid mig här på väggen, men jag spelar faktiskt aldrig på den numera. Eller jo, jag pillar på den ibland, men den svarar mig liksom inte. Du förstår vad jag menar.

En jämförelse är kanske egentligen orättvis, det ÄR ju olika typer av gitarrer, men jag blir mycket mera "ett" med min Xaviere än med min Ibanez. Å andra sidan så vara jag väldigt förälskad i tokai-stratan jag hade innan ibanezen oxå. Det som förvånar mig själv är att jag inte saknar svajsystemet.

Hehe, flummigt svar måhända, men det handlar ju mycket om det. Känslan. Jag upplever oxå att Xavieren är mer lättspelad, även om det inte är primärt för mig. Jag vill inte ha en "snorig" gitarr, det FÅR vara lite tuggmotstånd. Jag kan ändå inte spela fortfort.

***

Så vaffan slå till. Dollarn är väl låg nu? Och vad ser jag, 209 USD? Du kommer under 2 lax med transport och tull...

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, det blir väl billigare än en Bach, nån som jämfört dom föresten? Behövs det justeras en massa när man får gitarren?

Vallhagen, jag har sällan skådat en så ursnygg gitarr som din röda, vad var det för modell? Hittar en röd, xv-500 men din såg så där glittrig och fin ut 🙂 suck....hur ska jag motivera detta för frun? Hjälper inte med att det är billigt tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå Forsberg.

Vettigt att väcka frågan såhär många månader eferåt.

Och jodå, känslan kvarstår. Xavieren har blivit väldigt mycket MIN gitarr, med allt vad det innebär. Den låter bra, känns bäst och är snygg:) . Ibanezen hänger fortfarande bredvid mig här på väggen, men jag spelar faktiskt aldrig på den numera. Eller jo, jag pillar på den ibland, men den svarar mig liksom inte. Du förstår vad jag menar.

En jämförelse är kanske egentligen orättvis, det ÄR ju olika typer av gitarrer, men jag blir mycket mera "ett" med min Xaviere än med min Ibanez. Å andra sidan så vara jag väldigt förälskad i tokai-stratan jag hade innan ibanezen oxå. Det som förvånar mig själv är att jag inte saknar svajsystemet.

Hehe, flummigt svar måhända, men det handlar ju mycket om det. Känslan. Jag upplever oxå att Xavieren är mer lättspelad, även om det inte är primärt för mig. Jag vill inte ha en "snorig" gitarr, det FÅR vara lite tuggmotstånd. Jag kan ändå inte spela fortfort.

***

Så vaffan slå till. Dollarn är väl låg nu? Och vad ser jag, 209 USD? Du kommer under 2 lax med transport och tull...

Jag förstår precis vad du menar, innan ibanezen spelade jag också på en strata faktiskt, iofs en billig kopia, men ändå, har alltid varit den typen av gitarrer som jag fastnat för. Är lite rädd faktiskt att jag ska börja gilla xavieren mer än min ibanez. 😛

Så en beställning får det nog bli, dock så verkar det som att dom har slut på lp-hardcases.

Hur har mekanik och sånt fungerat på guran föresten? Håller den stämningen och sånt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, det blir väl billigare än en Bach, nån som jämfört dom föresten? Behövs det justeras en massa när man får gitarren?

Vallhagen, jag har sällan skådat en så ursnygg gitarr som din röda, vad var det för modell? Hittar en röd, xv-500 men din såg så där glittrig och fin ut 🙂 suck....hur ska jag motivera detta för frun? Hjälper inte med att det är billigt tyvärr.

Det är en XV700, och jag minns att modellen fanns i även glittrigt blått och silver, förutom några "typiska vanliga LP-färger". Den verkar inte finnas kvar på hemsidan? Skönt att ha en semi-unik gura 😛 ..

********

Forsberg: Mekaniken funkar UA, stämningen håller utmärkt. Däremot känns inte mekaniken exklusiv, utan "bara" funktionell, det finns nog flashigare varianter om du vill uppgradera. På den punkten är jag inte såpass fanatiker att jag har koll.

Hardcases: Kolla hemsidans "Clearance-flik", du kan ha tur:). Ett hardcase är ju inte ett måste, men det blir ett gott extraskydd för transporten över havet.

***

Morsan! Keep drooolin'!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Nu fick jag äntligen min gitarr!

Jag är än så länge helt nöjd! Dock så var det någon grå fyllningsmassa (tror jag) någon millimeter bred och någon centimeter i längd på ena bandet på halsen, det verkar inte påverka spelbarheten som tur är.

Skulle gissa på att det uppstått en liten spricka i halsen under tillverkningen och så tryckte dom in något slags spackel i sprickan. Men som sagt, inget man märker eller tänker på.

http://img261.imageshack.us/i/pb170362.jpg/

http://img140.imageshack.us/i/pb170368.jpg/

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...