Jump to content
Annons

Xaviere XV-700


Steve-o

Recommended Posts

Tjena!

Har nu kollat runt internet efter en ny elgitarr, Les Paul style. Efter att ha

kikat på 6-7 märken har jag nu bestämt mig för att beställa en Xaviere XV-700.

Någon som har en Xaviere eller vet nåt?

Steffe

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons
  • Svar 68
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Hej!

Fick min Xaviere XV-700 i måndags, attans va bra den va!

Fett ljud och lättspelad som få, har även ett Telecaster

hemmabygge.

Rekommenderas från www.guitarfetish.com.

Grym support oxå, Jay is the man!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Kollade in deras modeller och de är ju riktigt läckra om än att priset kanske avskräcker lite (kan det verkligen vara så bra, så billigt menar jag!). 550:n med hollowbody ser riktigt nice ut! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Nej för tusan, priserna ligger från 169-200$ bara + 97$ i frakt.

Steffe

Det var därför de avskräckte! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Tja!

Har nu haft min Xaviere XV-700 Thin Line ett halvår och är grymt nöjd!!

Den spelar och känns som en 15.000:- Gibson, faktiskt!!!

Köp för tusan, särskilt när dollarn nu är låg.

Steffe

Redigerat av Steve-o
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan, man blir ju sugen. Det kanske är precis det man ska investera i NU i stället för tankarna på ny mjukvara.

Vad är det för skillnade på 500- och 700- serien? Tjockleken på kroppen?

Absolut, slå till på en sån! Kan inte vara mer nöjd.

Har du frågor så bara dra ett mail så svarar Jay

på direkten. Beställde ett par coola knobs förra veckan som

gjorde guran ännu snyggare.

XV-700 har lite tunnare kropp.

Hör av dig om du köper en!!!

Stefan 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut, slå till på en sån! Kan inte vara mer nöjd.

Har du provision 🙂 ??

Seriöst: Man får ju alltså en gura med case o frakt för 2500 spänn. Inget alls liksom. Vad hände med tull- och skatt (och vad nu mer man kan tänka sig) när du handlade guran?

tjing

/Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut, slå till på en sån! Kan inte vara mer nöjd.

Har du provision 😲 ??

Seriöst: Man får ju alltså en gura med case o frakt för 2500 spänn. Inget alls liksom. Vad hände med tull- och skatt (och vad nu mer man kan tänka sig) när du handlade guran?

tjing

/Bengan

Nej nej nej.

Jag tycker helt enkelt att gitarren är otrolig. Mitt nästa köp blir en XV-550.

Åter igen, jag har givetvis INTE någon provision eller nåt samröre med guitarfetish,

jag tycker bara det är kul när man hittar en Les Paul kopia som inte är någon

Epiphone eller Harley Benton och som är hur grym som helst.

Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Åter igen, jag har givetvis INTE någon provision eller nåt samröre med guitarfetish,

Nejnej, det är kolugnt; jag försökte bara skämta.

Men min fråga är seriös och jag menar såhär: Vid beställningar från USA så "riskerar" man moms-o-tullpåslag på priset. Jag har själv vid nåt tillfälle fått det i efterhand i form av faktura. Men det verkar lite si och så och ibland å ibland inte... Så jag undrar helt enkelt hur det blev på den punkten kring din beställning?

tjing

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja!

Min gura kostade 2.300:- komplett med frakt + tull, tror att dollarn stod i 6.20 då.

Ett kap i min mening!!

Finish + mickar + spelbarhet är enligt mig outstanding. Satt i paritet med priset så ÄR det ett fantastiskt köp.

Steffe

Redigerat av Steve-o
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja!

Min gura kostade 2.300:- komplett med frakt + tull, tror att dollarn stod i 6.20 då.

Ett kap i min mening!!

Finish + mickar + spelbarhet är enligt mig outstanding. Satt i pritet med priset så ÄR det ett fantastiskt köp.

Steffe

Jag hör och läser steve. 🙂

Jag ska grubbla på det en natt, men det är "nästan" så jag klickat mig ända fram till köp redan.

Tack för info och uppmuntran! Klart grabben ska ha en ny gura. Jag är egentligen "strata/Ibanezmedfloydrose-människa" men vaffan. Det kanske är dags för en LP utan svaj. Och lägger jag pengar här så kan det få mig att undvika impulsen att skaffa ny mjukvara, det blir man inte lyckligare av ändå... man bara tror det innan man har det i handen/datorn. Jag har fan program så det räcker...

/Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja!

Min gura kostade 2.300:- komplett med frakt + tull, tror att dollarn stod i 6.20 då.

Ett kap i min mening!!

Finish + mickar + spelbarhet är enligt mig outstanding. Satt i pritet med priset så ÄR det ett fantastiskt köp.

Steffe

Jag hör och läser steve. 🙂

Jag ska grubbla på det en natt, men det är "nästan" så jag klickat mig ända fram till köp redan.

Tack för info och uppmuntran! Klart grabben ska ha en ny gura. Jag är egentligen "strata/Ibanezmedfloydrose-människa" men vaffan. Det kanske är dags för en LP utan svaj. Och lägger jag pengar här så kan det få mig att undvika impulsen att skaffa ny mjukvara, det blir man inte lyckligare av ändå... man bara tror det innan man har det i handen/datorn. Jag har fan program så det räcker...

/Bengan

Gottis!

Posta gärna nåt om du köper den!!

Vill givetvis höra vad du tycker!

Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis mannen, du kommer bli grymmenöjd! Vilken färg blev det?

Silver.

Men fan, på den punkten har jag nästan ångrat mig redan 😆 , jag ville egentligen ha en röd. 😎 ... Vankelmodet är min vän...

Givetvis tar jag en bild och tycker till lite sen... Hur lång tid tog det att få din levererad?

/Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för det... 🙂

Jag var bara hemma kring lunch och packade upp den, men jag lyfte ju på henne och pillade. Ska inte säga nåt än, men i sanning, Steve-O, jag tror du har rätt!

Synd (och lite förvånande?) att den levererades med rena katastrofsträngar. Ingen katastrof på något sätt, men jag måste stränga om den direkt innan riktigt provspel.

tjing

Link to comment
Dela på andra sajter

... och nu frågar jag mig:

Hur i helvete har jag nöjt mig med en själlös Ibanez RG i alla jävla år :rolleyes:

Fan vilken gitarr! Jag har en les paul!!!!!!!!!

Det här är MIN gura! Lättspelad, snygg, och de där halvmesyra bändningarna på g-strängen liksom... betyder nånting! Wow!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...