ZeroX Postat 21 februari 2008 Postat 21 februari 2008 Hej! Vet inte om jag skriver detta på rätt ställe? Absolut inget PC är bättre än MAC utan jag vill ha råd om detta. Idag kör vi PC och Cubase med VST på slav pc via v-stack och optisk utgång. Fungerar bra tycker jag, men eftersom jag jobbar med att programmera så har jag en PC och design folket en MAC. Är jäkligt imponerad vad MAC klarar utan något bra ljudkort. På min workstation så sitter det ju ett ljudkort som medföljer och jag testade en demo på Fruity loops och då får jag cracklings som fasen. Installerar man detta eller GarageBand på MAC så har den inga problem med latencyn. Så min fråga är ju om vi kanske skall köra MAC och Logic istället? Den verkar ju klara fan så mycket mera än PC med sina standard saker eller har jag fattat allt fel? Jag pratar nu inte om proffsljudkort som kostar 10000kr utan lite mer hobbystudio där man sitter och skapar sin egen musik. Vi har två EMU0404 kort som fungerar bra på PC. /Mvh Micke
Björn Olsberg Postat 21 februari 2008 Postat 21 februari 2008 *host* Mac eller PC - 2007/2008 års upplaga 🙂 Stänger denna tråden.
Recommended Posts