Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)
Postat

Tråkigt. Inte ens min farsa gillar The Band.

• Gilla 1
Postat

Kanske det bästa som gjorts någonsin! I löööve it!! Kolla in pianisten Richard Manuel i början på Shape I´m in! 😆 Det är det roligaste på hela filmen. 😄

Många sköna storys oxå! :rolleyes:

Postat

haha ja Manuel är så jäkla het :rolleyes: För att inte tala om Garth Hudson

Tycker dock det är skit att första låten på filmen (som egentligen var typ extraextranummer) är så kort... den är jääävligt bra ("don't do it"heter den väll)

Postat
Tråkigt. Inte ens min farsa gillar The Band.

Jag vet att din farsa är din största idol här i världen gullet men han vet faktiskt inte ALLT :rolleyes:

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Min favoritsekvens är dueten med Clapton när Robbie glömmer bort att vara vänlig och trevlig värd och spelar så in i helvete bra att man lite skäms å EC's vägnar. :rolleyes:

Postat
Min favoritsekvens är dueten med Clapton när Robbie glömmer bort att vara vänlig och trevlig värd och spelar så in i helvete bra att man lite skäms å EC's vägnar. 😄

Ja det är helt lövely!!! 😛

Postat

tja tycker man att "hej monica" är bättre än "the night they dro've the dixie down" kanske man skall ha en annan hobby... 🙂

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat
tja tycker man att "hej monica" är bättre än "the night they dro've the dixie down" kanske man skall ha en annan hobby... 🙂

"Hej Monika" och "Hej Det Är Nic - Klick" är stor musik. The Band är tråkiga gubbar, och ni vet att jag har rätt!

Postat

"Hej Monika" och "Hej Det Är Nic - Klick" är stor musik. The Band är tråkiga gubbar, och ni vet att jag har rätt!

du kan konsten att provocera... 😄

Postat

16 år på turné tycker jag talar för sig självt!

Pojkspolingen Nick har väl på sin höjd spelat på några fritidsgårdar. 😠

Va´faan diskuterar vi egentligen.... 😕😉😆 Jag går och lägger mig...

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Gubbar och gubbar. Inte fan var dom gubbar på den tiden när dom spelade som band. Alla av dom levde inte länge nog att bli gubbar. Richard Manuel var väl inte mycket över 30 när han hängde sig?

Danny Cort (oregistrerad)
Postat
Min favoritsekvens är dueten med Clapton när Robbie glömmer bort att vara vänlig och trevlig värd och spelar så in i helvete bra att man lite skäms å EC's vägnar. 😱

Min favoritsekvens är när Nattvaktaren glömmer bort att vara vänlig & diskuterar så inihelvete bra så man skäms lite å övriga inlägg's vägnar. Ni måste ha sköna skor om ni ska battla den snubben. Jag har ett par DaDa Spree's i lackat läder (limited edition, likadana som Latrell Sprewell har privat) så jag är ganska safe.

& the band var faktiskt rätt tråkiga. Gav inget nydanande eller bestående intryck i musikvärlden.

Postat

THE BAND är fan bland de BÄSTA band jag vet. Jag vill krypa in i Richard Manuels skägg och mysa! Bästa I Last Waltz är när Rick Danko sjunger It Makes No Difference. Ryser varje gång..

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Jag har bara Mexikanska cowboyboots. :rolleyes:

Postat (redigerat)
Min favoritsekvens är när Nattvaktaren glömmer bort att vara vänlig & diskuterar så inihelvete bra så man skäms lite å övriga inlägg's vägnar. Ni måste ha sköna skor om ni ska battla den snubben. Jag har ett par DaDa Spree's i lackat läder (limited edition, likadana som Latrell Sprewell har privat) så jag är ganska safe.

& the band var faktiskt rätt tråkiga. Gav inget nydanande eller bestående intryck i musikvärlden.

Diskuterar och diskuterar. "Apar sig" tycker jag är en mer rättvis beskrivning. Personligen har jag ett par gamla Champions som är spruckna i tyget, men jag gillar ändå the Band och det gör nog min farsa också.

& och om jag hade en femma för allt som var riktigt bra + nydanande _+_ gave ett bestående intryck... skulle jag väl ha en 155-160 kronor eller nåt. Jag vet inte om the Band uppfyller alla kraven, men ett bestående intryck i musikvärlden har de i alla fall gett. Eller jag vet inte, min street cred är väl inte lika stor som din Danny, jag vet inte ens vad DaDa Spree's eller vem Latrell Sprewell är!!! Ve och fasa.

😠

EDIT: Eller Champion utan "s" kanske det heter.

Redigerat av robotapan
Postat
min street cred är väl inte lika stor som din Danny, jag vet inte ens vad DaDa Spree's eller vem Latrell Sprewell är!!! Ve och fasa.

😠

Nej just det.

Lyssna på The Band & ha det så kul.

& alldeles utanför flyger hela livet förbi.

Postat
Nej just det.

Flyger livet förbi så mycket snabbare om jag lyssnar på skivor från -76 än om jag intresserar mig för vilka skor diverse basketspelare (ja, jag googlade) har på fötterna då?

Postat
Nej just det.

Flyger livet förbi så mycket snabbare om jag lyssnar på skivor från -76 än om jag intresserar mig för vilka skor diverse basketspelare (ja, jag googlade) har på fötterna då?

Förmodligen inte...

Förmodligen blir livet väldigt mycket längre...& tråkigare.

Nutmeg, anyone?

Postat
Förutom: "Nutmeg, anyone?"? Muskot vaddå?

Ok....sorry

Nu blir jag nog stämd, men lite muskot i ett halvt glas ljummen mjölk kan göra underverk för en trasig själ.

Postat (redigerat)

Aha. Kan vara bra att veta. 😠

EDIT: Ingen sarkasm alltså. Men jag tror jag sparar det till mina Nick Drake-maratonlyssningar.

Redigerat av robotapan
Postat
Aha. Kan vara bra att veta. 🙂

EDIT: Ingen sarkasm alltså. Men jag tror jag sparar det till mina Nick Drake-maratonlyssningar.

There goes the neighbourhood.

😠

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.