Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)
Postat

TrÄkigt. Inte ens min farsa gillar The Band.

• Gilla 1
Postat

Kanske det bĂ€sta som gjorts nĂ„gonsin! I löööve it!! Kolla in pianisten Richard Manuel i början pĂ„ Shape IÂŽm in! 😆 Det Ă€r det roligaste pĂ„ hela filmen. 😄

MÄnga sköna storys oxÄ! :rolleyes:

Postat

haha ja Manuel Àr sÄ jÀkla het :rolleyes: För att inte tala om Garth Hudson

Tycker dock det Àr skit att första lÄten pÄ filmen (som egentligen var typ extraextranummer) Àr sÄ kort... den Àr jÀÀÀvligt bra ("don't do it"heter den vÀll)

Postat
TrÄkigt. Inte ens min farsa gillar The Band.

Jag vet att din farsa Àr din största idol hÀr i vÀrlden gullet men han vet faktiskt inte ALLT :rolleyes:

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Min favoritsekvens Àr dueten med Clapton nÀr Robbie glömmer bort att vara vÀnlig och trevlig vÀrd och spelar sÄ in i helvete bra att man lite skÀms Ä EC's vÀgnar. :rolleyes:

Postat
Min favoritsekvens Ă€r dueten med Clapton nĂ€r Robbie glömmer bort att vara vĂ€nlig och trevlig vĂ€rd och spelar sĂ„ in i helvete bra att man lite skĂ€ms Ă„ EC's vĂ€gnar. 😄

Ja det Ă€r helt lövely!!! 😛

Postat

tja tycker man att "hej monica" Ă€r bĂ€ttre Ă€n "the night they dro've the dixie down" kanske man skall ha en annan hobby... 🙂

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat
tja tycker man att "hej monica" Ă€r bĂ€ttre Ă€n "the night they dro've the dixie down" kanske man skall ha en annan hobby... 🙂

"Hej Monika" och "Hej Det Är Nic - Klick" Ă€r stor musik. The Band Ă€r trĂ„kiga gubbar, och ni vet att jag har rĂ€tt!

Postat

"Hej Monika" och "Hej Det Är Nic - Klick" Ă€r stor musik. The Band Ă€r trĂ„kiga gubbar, och ni vet att jag har rĂ€tt!

du kan konsten att provocera... 😄

Postat

16 Är pÄ turné tycker jag talar för sig sjÀlvt!

Pojkspolingen Nick har vĂ€l pĂ„ sin höjd spelat pĂ„ nĂ„gra fritidsgĂ„rdar. 😠

VaÂŽfaan diskuterar vi egentligen.... 😕😉😆 Jag gĂ„r och lĂ€gger mig...

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Gubbar och gubbar. Inte fan var dom gubbar pÄ den tiden nÀr dom spelade som band. Alla av dom levde inte lÀnge nog att bli gubbar. Richard Manuel var vÀl inte mycket över 30 nÀr han hÀngde sig?

Postat

det var 86 han hÀngde sig... har för mig att de föddes i början av 40-talet? i sÄ fall var han ju nÀrmare 45-50 Är gammal

Danny Cort (oregistrerad)
Postat
Min favoritsekvens Ă€r dueten med Clapton nĂ€r Robbie glömmer bort att vara vĂ€nlig och trevlig vĂ€rd och spelar sĂ„ in i helvete bra att man lite skĂ€ms Ă„ EC's vĂ€gnar. đŸ˜±

Min favoritsekvens Àr nÀr Nattvaktaren glömmer bort att vara vÀnlig & diskuterar sÄ inihelvete bra sÄ man skÀms lite Ä övriga inlÀgg's vÀgnar. Ni mÄste ha sköna skor om ni ska battla den snubben. Jag har ett par DaDa Spree's i lackat lÀder (limited edition, likadana som Latrell Sprewell har privat) sÄ jag Àr ganska safe.

& the band var faktiskt rÀtt trÄkiga. Gav inget nydanande eller bestÄende intryck i musikvÀrlden.

Postat

THE BAND Ă€r fan bland de BÄSTA band jag vet. Jag vill krypa in i Richard Manuels skĂ€gg och mysa! BĂ€sta I Last Waltz Ă€r nĂ€r Rick Danko sjunger It Makes No Difference. Ryser varje gĂ„ng..

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Jag har bara Mexikanska cowboyboots. :rolleyes:

Postat (redigerat)
Min favoritsekvens Àr nÀr Nattvaktaren glömmer bort att vara vÀnlig & diskuterar sÄ inihelvete bra sÄ man skÀms lite Ä övriga inlÀgg's vÀgnar. Ni mÄste ha sköna skor om ni ska battla den snubben. Jag har ett par DaDa Spree's i lackat lÀder (limited edition, likadana som Latrell Sprewell har privat) sÄ jag Àr ganska safe.

& the band var faktiskt rÀtt trÄkiga. Gav inget nydanande eller bestÄende intryck i musikvÀrlden.

Diskuterar och diskuterar. "Apar sig" tycker jag Àr en mer rÀttvis beskrivning. Personligen har jag ett par gamla Champions som Àr spruckna i tyget, men jag gillar ÀndÄ the Band och det gör nog min farsa ocksÄ.

& och om jag hade en femma för allt som var riktigt bra + nydanande _+_ gave ett bestÄende intryck... skulle jag vÀl ha en 155-160 kronor eller nÄt. Jag vet inte om the Band uppfyller alla kraven, men ett bestÄende intryck i musikvÀrlden har de i alla fall gett. Eller jag vet inte, min street cred Àr vÀl inte lika stor som din Danny, jag vet inte ens vad DaDa Spree's eller vem Latrell Sprewell Àr!!! Ve och fasa.

😠

EDIT: Eller Champion utan "s" kanske det heter.

Redigerat av robotapan
Postat
min street cred Àr vÀl inte lika stor som din Danny, jag vet inte ens vad DaDa Spree's eller vem Latrell Sprewell Àr!!! Ve och fasa.

😠

Nej just det.

Lyssna pÄ The Band & ha det sÄ kul.

& alldeles utanför flyger hela livet förbi.

Postat
Nej just det.

Flyger livet förbi sÄ mycket snabbare om jag lyssnar pÄ skivor frÄn -76 Àn om jag intresserar mig för vilka skor diverse basketspelare (ja, jag googlade) har pÄ fötterna dÄ?

Postat
Nej just det.

Flyger livet förbi sÄ mycket snabbare om jag lyssnar pÄ skivor frÄn -76 Àn om jag intresserar mig för vilka skor diverse basketspelare (ja, jag googlade) har pÄ fötterna dÄ?

Förmodligen inte...

Förmodligen blir livet vÀldigt mycket lÀngre...& trÄkigare.

Nutmeg, anyone?

Postat
Förutom: "Nutmeg, anyone?"? Muskot vaddÄ?

Ok....sorry

Nu blir jag nog stÀmd, men lite muskot i ett halvt glas ljummen mjölk kan göra underverk för en trasig sjÀl.

Postat (redigerat)

Aha. Kan vara bra att veta. 😠

EDIT: Ingen sarkasm alltsÄ. Men jag tror jag sparar det till mina Nick Drake-maratonlyssningar.

Redigerat av robotapan
Postat
Aha. Kan vara bra att veta. 🙂

EDIT: Ingen sarkasm alltsÄ. Men jag tror jag sparar det till mina Nick Drake-maratonlyssningar.

There goes the neighbourhood.

😠

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.