Aquiesce Postat 12 oktober 2004 Postat 12 oktober 2004 Välrdens bästa rockfilm/liveskiva med världens bästa band... Titta/Lyssna och lär
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 12 oktober 2004 Postat 12 oktober 2004 Tråkigt. Inte ens min farsa gillar The Band. 1
Benke Postat 12 oktober 2004 Postat 12 oktober 2004 Kanske det bästa som gjorts någonsin! I löööve it!! Kolla in pianisten Richard Manuel i början på Shape I´m in! 😆 Det är det roligaste på hela filmen. 😄 Många sköna storys oxå!
Aquiesce Postat 12 oktober 2004 Trådstartare Postat 12 oktober 2004 haha ja Manuel är så jäkla het För att inte tala om Garth Hudson Tycker dock det är skit att första låten på filmen (som egentligen var typ extraextranummer) är så kort... den är jääävligt bra ("don't do it"heter den väll)
Aquiesce Postat 12 oktober 2004 Trådstartare Postat 12 oktober 2004 Tråkigt. Inte ens min farsa gillar The Band. Jag vet att din farsa är din största idol här i världen gullet men han vet faktiskt inte ALLT
Stinkey (oregistrerad) Postat 12 oktober 2004 Postat 12 oktober 2004 Min favoritsekvens är dueten med Clapton när Robbie glömmer bort att vara vänlig och trevlig värd och spelar så in i helvete bra att man lite skäms å EC's vägnar.
Benke Postat 12 oktober 2004 Postat 12 oktober 2004 Min favoritsekvens är dueten med Clapton när Robbie glömmer bort att vara vänlig och trevlig värd och spelar så in i helvete bra att man lite skäms å EC's vägnar. 😄 Ja det är helt lövely!!! 😛
Aquiesce Postat 13 oktober 2004 Trådstartare Postat 13 oktober 2004 ja clapton går bara in och drar några standard bluesriff på rutin... Robertson knäcker honom totalt 🙂
Aquiesce Postat 13 oktober 2004 Trådstartare Postat 13 oktober 2004 The Band e nog det sämsta jag hört ok.. kul! verkligen givande inlägg i diskussionen!
tryff Postat 13 oktober 2004 Postat 13 oktober 2004 tja tycker man att "hej monica" är bättre än "the night they dro've the dixie down" kanske man skall ha en annan hobby... 🙂
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 13 oktober 2004 Postat 13 oktober 2004 tja tycker man att "hej monica" är bättre än "the night they dro've the dixie down" kanske man skall ha en annan hobby... 🙂 "Hej Monika" och "Hej Det Är Nic - Klick" är stor musik. The Band är tråkiga gubbar, och ni vet att jag har rätt!
Aquiesce Postat 13 oktober 2004 Trådstartare Postat 13 oktober 2004 tja tycker man att "hej monica" är bättre än "the night they dro've the dixie down" kanske man skall ha en annan hobby... 🙂 "Hej Monika" och "Hej Det Är Nic - Klick" är stor musik. The Band är tråkiga gubbar, och ni vet att jag har rätt! du kan konsten att provocera... 😄
Benke Postat 13 oktober 2004 Postat 13 oktober 2004 16 år på turné tycker jag talar för sig självt! Pojkspolingen Nick har väl på sin höjd spelat på några fritidsgårdar. 😠 Va´faan diskuterar vi egentligen.... 😕😉😆 Jag går och lägger mig...
Stinkey (oregistrerad) Postat 13 oktober 2004 Postat 13 oktober 2004 Gubbar och gubbar. Inte fan var dom gubbar på den tiden när dom spelade som band. Alla av dom levde inte länge nog att bli gubbar. Richard Manuel var väl inte mycket över 30 när han hängde sig?
Aquiesce Postat 13 oktober 2004 Trådstartare Postat 13 oktober 2004 det var 86 han hängde sig... har för mig att de föddes i början av 40-talet? i så fall var han ju närmare 45-50 år gammal
Danny Cort (oregistrerad) Postat 13 oktober 2004 Postat 13 oktober 2004 Min favoritsekvens är dueten med Clapton när Robbie glömmer bort att vara vänlig och trevlig värd och spelar så in i helvete bra att man lite skäms å EC's vägnar. 😱 Min favoritsekvens är när Nattvaktaren glömmer bort att vara vänlig & diskuterar så inihelvete bra så man skäms lite å övriga inlägg's vägnar. Ni måste ha sköna skor om ni ska battla den snubben. Jag har ett par DaDa Spree's i lackat läder (limited edition, likadana som Latrell Sprewell har privat) så jag är ganska safe. & the band var faktiskt rätt tråkiga. Gav inget nydanande eller bestående intryck i musikvärlden.
Riff Postat 14 oktober 2004 Postat 14 oktober 2004 THE BAND är fan bland de BÄSTA band jag vet. Jag vill krypa in i Richard Manuels skägg och mysa! Bästa I Last Waltz är när Rick Danko sjunger It Makes No Difference. Ryser varje gång..
Egghuvud Postat 14 oktober 2004 Postat 14 oktober 2004 Det band var faktiskt lite tråkiga. Men filmen är bra. Det var väl en av de första riktigt bra gjorda konsertfilmerna. 😆
Stinkey (oregistrerad) Postat 15 oktober 2004 Postat 15 oktober 2004 Jag har bara Mexikanska cowboyboots.
robotapan Postat 15 oktober 2004 Postat 15 oktober 2004 (redigerat) Min favoritsekvens är när Nattvaktaren glömmer bort att vara vänlig & diskuterar så inihelvete bra så man skäms lite å övriga inlägg's vägnar. Ni måste ha sköna skor om ni ska battla den snubben. Jag har ett par DaDa Spree's i lackat läder (limited edition, likadana som Latrell Sprewell har privat) så jag är ganska safe. & the band var faktiskt rätt tråkiga. Gav inget nydanande eller bestående intryck i musikvärlden. Diskuterar och diskuterar. "Apar sig" tycker jag är en mer rättvis beskrivning. Personligen har jag ett par gamla Champions som är spruckna i tyget, men jag gillar ändå the Band och det gör nog min farsa också. & och om jag hade en femma för allt som var riktigt bra + nydanande _+_ gave ett bestående intryck... skulle jag väl ha en 155-160 kronor eller nåt. Jag vet inte om the Band uppfyller alla kraven, men ett bestående intryck i musikvärlden har de i alla fall gett. Eller jag vet inte, min street cred är väl inte lika stor som din Danny, jag vet inte ens vad DaDa Spree's eller vem Latrell Sprewell är!!! Ve och fasa. 😠 EDIT: Eller Champion utan "s" kanske det heter. Redigerat 15 oktober 2004 av robotapan
robotapan Postat 15 oktober 2004 Postat 15 oktober 2004 Även jag gillar the Last Waltz. E.C. kunde nog dessutom hänga med i svängarna tycker jag. Han var ju trots allt Gud.
Danny Cort (oregistrerad) Postat 15 oktober 2004 Postat 15 oktober 2004 min street cred är väl inte lika stor som din Danny, jag vet inte ens vad DaDa Spree's eller vem Latrell Sprewell är!!! Ve och fasa. 😠 Nej just det. Lyssna på The Band & ha det så kul. & alldeles utanför flyger hela livet förbi.
robotapan Postat 15 oktober 2004 Postat 15 oktober 2004 Nej just det. Lyssna på The Band & ha det så kul. & alldeles utanför flyger hela livet förbi. Flyger livet förbi så mycket snabbare om jag lyssnar på skivor från -76 än om jag intresserar mig för vilka skor diverse basketspelare (ja, jag googlade) har på fötterna då?
Danny Cort (oregistrerad) Postat 15 oktober 2004 Postat 15 oktober 2004 Nej just det. Lyssna på The Band & ha det så kul. & alldeles utanför flyger hela livet förbi. Flyger livet förbi så mycket snabbare om jag lyssnar på skivor från -76 än om jag intresserar mig för vilka skor diverse basketspelare (ja, jag googlade) har på fötterna då? Förmodligen inte... Förmodligen blir livet väldigt mycket längre...& tråkigare. Nutmeg, anyone?
robotapan Postat 16 oktober 2004 Postat 16 oktober 2004 Jag är mållös... Förutom: "Nutmeg, anyone?"? Muskot vaddå?
Danny Cort (oregistrerad) Postat 16 oktober 2004 Postat 16 oktober 2004 Förutom: "Nutmeg, anyone?"? Muskot vaddå? Ok....sorry Nu blir jag nog stämd, men lite muskot i ett halvt glas ljummen mjölk kan göra underverk för en trasig själ.
robotapan Postat 16 oktober 2004 Postat 16 oktober 2004 (redigerat) Aha. Kan vara bra att veta. 😠 EDIT: Ingen sarkasm alltså. Men jag tror jag sparar det till mina Nick Drake-maratonlyssningar. Redigerat 16 oktober 2004 av robotapan
Danny Cort (oregistrerad) Postat 16 oktober 2004 Postat 16 oktober 2004 Aha. Kan vara bra att veta. 🙂 EDIT: Ingen sarkasm alltså. Men jag tror jag sparar det till mina Nick Drake-maratonlyssningar. There goes the neighbourhood. 😠
robotapan Postat 16 oktober 2004 Postat 16 oktober 2004 (Jag är uttråkad. Och trött.) Men bieffekterna verkar ju inte vara att leka med. 1
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.