dns_dns (oregistrerad) Postat 11 oktober 2004 Postat 11 oktober 2004 Hej.. Jag har testat Logic 5.5 här i dagarna till PC och undrar över om någon av er har stött på detta problem: När jag ska spela in ett audiospår på tex kanal 2 och samtidigt lyssnar på en ljudfil som ligger på kanal 1 blir det ett litet märkligt problem. När jag trycker på play och sedan trycker på record blir det tyst i ca 1 sekund innan ljudet kommer tillbaka igen?! Det är inga problem när man kör punch-in, punch-out utan bara när man trycker på record under själva uppspelningen..Om ni förstår vad jag menar..Jag har ett bra ASIO-ljudkort och 1 gig ramminne, snabb processor, etc...Men jag förstår bara inte varför det blir på detta sätt?! Någon som stött på samma problem..? Jag menar, man vill ju kunna trycka på record under uppspelningen utan att det ska bli tyst under en sekund innan ljudet drar igång igen.. 😉
VacUm Postat 11 oktober 2004 Postat 11 oktober 2004 Du får ha på software monitoring för att dedär ska funka riktigt. Det ställer du i hardware-setuppen.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.