Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Härlig titel va? 🙂

Händer ingenting när jag drar modulationshjulet upp eller ned, vanligtvis brukar det väl blir nåt slags svaj eller liknande har jag för mig, så har det vart på andra synthar jag testat på iaf. Det har dock aldrig funkat på min lilla blå , har alltid trott att hjulet var defekt rent hårdvarumässigt, men när jag av en slump testade det i C4 så märkte jag att det gick in signaler. Vilket rimligtvis borde innebära att det funkar så långt, dock inte som det ska. Jag spelade i alla fall in samtidigt som jag svajade lite med upp och ned, hör och häpna så visar det sig att det inte alls påverkar Modulation (vilken är grundinställt som CC1) utan istället påverkar CC0 som verkar vara BankSelMSB (vad det nu innebär, nåt med ljudbanks-val antar jag)

Modulationshjulet fungerar varken vid direkt uppspelning på synthen eller i Cubase btw.

Nåt förslag vad man kan göra? Ska jag lämna in den på lagning eller finns det nåt lättare sätt att attackera problemet? Byta plats på CC-signaler eller nåt, vet inte riktigt det funkar.

Saknar manual för övrigt.. ☺️

Mvh / Fredrik

Redigerat av Tracer
Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.