Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Läget:

Äger/har/installerat följande:

Kondensatormikrofon (b3) - Pream, 48 volts (studioprodjects) - ESI Juli@ - Mini amp, hörlursförstärkare

Kopplat följande:

kondensmik.. - pream ; mic in.

pream ; Balanced out - ESI Julia IN (LEFT) (XLR till TELE).

ESI Juli@ OUT (LEFT, RIGHT) - MINI AMP

Följande händer:

Har högsta volymen ( INSPELNING MIKROFON ) som man kan ha på datorns inställningar, resultatet blir att jag måste boosta preamen till max, 50 i input gain och 12 i output level...

Från preamen går balanced out - ESI Juli@ IN LEFT!!!, det betyder att jag inte får stereo inspelning, utan får då ställa in på MONO när jag spelar in... Dessutom, hör jag då bara mig själv på ena sidan av hörlurarna eftersom jag bara får in ljud på vänster sida...

Ljudet blir nästan bara basigt, det är ingen diskant alls, det låter garanterat sämre än när jag hade mitt gamla ljudkort (som är väldigt dåligt och gammalt)

för övrigt har jag vänt på Juli@ och använder de BALANCERADE kontakterna...

behöver hjälp!!!!!!!!! 😛 ps/ finns det någon effekt som ger ljudet diskant i inspelningsprogram eller är de fel på mina grejer?

tack på förhand !!!

Annons
Postat

jag måste boosta från preamen för att det inte låter nånting alls om jag har normala inställningar (som jag hade när jag använde mitt gamla ljudkort), och även om jag bostar till absolut max från ljudkortet, så är de ingen diskant, sen så blir ljudet sämre ju mer jag boostar!!!

Postat

okej jag är sämst men jag tror jag vet vad problemeeet är !!!!!!!!!!!

tack för hjälpen NOOOOOOT för jag fick ingen 🙁 haha pössen

peeaace out

drloop (oregistrerad)
Postat
vad menar du med välkommen ☺️🙂

Du har postat din fråga i Medlemspresentationer. Här burkar man presentera sig och folk välkommna nya medlemar...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.