Jump to content
Annons

Digilistan - mest nedladdade låtarna senaste veckan

algy

Recommended Posts

Hej

Här finns Digilistan som visar vad som laddas ner legalt i Sverige.

http://www.sr.se/p3/topplistor/hitlistan/

Vet ngn om det går att få fram antalet nerladdningar någonstans ? Utan att vara medlem hos Soundscan ?

Finns det någon lista över OLAGLIG nerladdning i Sverige ?

mvh

//algy

Redigerat av Olsberg
Tydliggjorde titeln från "Digilistan"
Dela på andra sajter

Annons

när jag jobbade med digilistan hade jag tillgång till den. om du ska ha en lista över populärast nedladdningar kan du antingen sitta o skriva av digilistan eller så kan du kolla cdon.com där dom har en lista över sina populäraste nedladdningar.. ska du ha en lista över populärast musiknedladdningar kan du kolla http://thepiratebay.org/top/101 det är bara för piratebay och jag det är inte meningen att visa vart man kan tanka utan bara vilka som ligger på topp.. om ngn moderator tycker att det är fel att länka dit.. så ta bort det!

Dela på andra sajter

när jag jobbade med digilistan hade jag tillgång till den.

Hej

Tack för svar.

Har du ngn uppfattning om hur många nerladdningar det rör sig om per vecka för ex en 1:a ?

1000 ?

mvh

//algy

Dela på andra sajter

när jag jobbade med digilistan hade jag tillgång till den.

Hej

Tack för svar.

Har du ngn uppfattning om hur många nerladdningar det rör sig om per vecka för ex en 1:a ?

1000 ?

mvh

//algy

jag vet inte riktigt om jag får svara på det. men eftersom jag inte är anställd av svt så är det nog lugnt.. 😉

när timbaland o one republic låg etta under mina 4 veckors praktik där så hade de rätt många nedladdningar, mminst 1400/vecka. medan de som låg längre ner på lsitan hade runt ngra hundra.. jag tyckte det var rätt skoj med tanke på att jag släppte en EP för ett år sen och på ca. 4 veckor hade jag 500 nedladdningar. så om jag hade haft bolag och skit då och släppt en singel hade jag kanske kommit in på digilistan. 😄

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.