kilke (oregistrerad) Postat 11 oktober 2004 Postat 11 oktober 2004 Problem med att Cubase sx2 tappar volyminställningarna. Hej ni som kan! Jag har fem midispår som det har lagts på VST instrument, (Goove agent, Trilogy, Sampletank2.) Mina egna volyminställningar i mixern försvinner direkt jag startar om låten från början. Vad gör jag för fel - hittar inte förklaringen i manualen. Suck! 😉
bonzo Postat 12 oktober 2004 Postat 12 oktober 2004 Låter som om du kan ha fipplat med automation. Se till att knapparna R och W är inaktiverade på spåren.
kilke (oregistrerad) Postat 12 oktober 2004 Postat 12 oktober 2004 Tack för ditt svar Jag har kollat, dom är av! Kan det vara nåt som stör med VST? Jag kör med Sampletank2 som läggs upp med 4 kanaler i Cubase VST men det kommer bara på EN kanal! Har provat att styra om Sampletank2 så det sprids ut på de andra men det blir bara på EN! Kan det vara fel i Sampletank2 (har version 2.0.5)?
Lundin Postat 12 oktober 2004 Postat 12 oktober 2004 (redigerat) *Reset on stop* eller *Reset on part end* kanske är förbockade i Preferences? Alla utgångar som finns specificerade i VSTi'n öppnas i Cubase när du initierar instrumentet ( i VSTinstruments panelen ), men på vilken fysisk utgång på ljudkortet som ljudet kommer ut på beror på Cubase inställning... i vanligaste fallet defaultar dom till mainutgången i Cubase när du öppnar ett nytt spår. Redigerat 12 oktober 2004 av demoniqus
kilke (oregistrerad) Postat 12 oktober 2004 Postat 12 oktober 2004 JAAAAAAAA!! 🙂 Jag hittade felet. Är inte så van att jobba med midi men tydligen ligger det koder i filen med bestämnda inställningar typ. volym. Tog bort dom med att markera spåret och valde functions/delete controllers. Då plötsligt sparades mina inställningar. Så skönt det känns. Tusen tack iallafall för visat intresse och hjälp!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.