mannen Postat 17 februari 2008 Postat 17 februari 2008 Jag har kopplat en keyboard via MIDI till mitt Saffire PRO 10 som i sin tur är kopplat till min MacBook (ej Pro). Hur jag än ställer buffertstorleken i Logics inställningar lyckas jag dock inte få en bra balans där det inte blir för lång fördröjning och inte knastrar i ljudet. Om jag förstått det rätt beror fördröjning på för stor buffert, och knaster på att datorn inte hinner med (för liten buffert). Jag vet inte, men jag tycker att det borde funka att spela i alla fall en mjukvarusynt utan några som helst problem. Datorn är den snabbaste BacBooken med 2 gig ram, om det nu har nån betydelse. Hjälp! Det här problemet har buggat mig rätt länge nu.
Gilbert Postat 17 februari 2008 Postat 17 februari 2008 Har du Agere-firewirekretsar i din burk? Detta i kombination med att Logic inte är världsmästare på att hantera låg latency kan vara orsaken.
mannen Postat 23 februari 2008 Trådstartare Postat 23 februari 2008 Ingen aning om vad jag har för kretsar, men läste nån stans att senare versioner av MacBook har Agere. Köpte min i augusti förra året så det kan vara så. Finns det något sätt att komma runt det här? Känns tråkigt att ha betalat så mycket pengar för något som inte fungerar!
Björn Olsberg Postat 25 februari 2008 Postat 25 februari 2008 https://www.studio.se/index.php?showtopic=46599
spass Postat 25 februari 2008 Postat 25 februari 2008 (redigerat) i preferences/general/plugin delay klicka för low latency mode och sen kan du välja latency har du testat det interna ljudkortet för att se vad som händer med latencyn? Redigerat 25 februari 2008 av spass
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.