smarre Postat 17 februari 2008 Postat 17 februari 2008 VAd är det för skillnad mellan cubase sx 2 och sx 3? Är det rekomenderat att använda någon mer av någon speciell anledning? Har ju en laptop med operativsystemet Vista. Har det någon betydelse vilket man väljer? Finns det något annat bra?
fredrik @ mi7 Postat 17 februari 2008 Postat 17 februari 2008 Hallå, Den första versionen av Cubase som officiellt rullar under Vista och som av Steinberg har testats på Vista är Cubase och Cubase Studio 4.1, dessutom kommer Cubase Essential 4 som kommer om ca. 2 veckor oxå att vara OK för Vista.
lavrell Postat 17 februari 2008 Postat 17 februari 2008 VAd är det för skillnad mellan cubase sx 2 och sx 3? Är det rekomenderat att använda någon mer av någon speciell anledning?Har ju en laptop med operativsystemet Vista. Har det någon betydelse vilket man väljer? Finns det något annat bra? Vilken man väljer att ladda ner menar du eftersom de inte säljs längre?
smarre Postat 17 februari 2008 Trådstartare Postat 17 februari 2008 VAd är det för skillnad mellan cubase sx 2 och sx 3? Är det rekomenderat att använda någon mer av någon speciell anledning?Har ju en laptop med operativsystemet Vista. Har det någon betydelse vilket man väljer? Finns det något annat bra? Vilken man väljer att ladda ner menar du eftersom de inte säljs längre? Jaa.. precis 🙂
Gain Postat 17 februari 2008 Postat 17 februari 2008 (redigerat) VAd är det för skillnad mellan cubase sx 2 och sx 3? Är det rekomenderat att använda någon mer av någon speciell anledning?Har ju en laptop med operativsystemet Vista. Har det någon betydelse vilket man väljer? Finns det något annat bra? Vilken man väljer att ladda ner menar du eftersom de inte säljs längre? Jaa.. precis 🙂 Essential som kommer om ett par veckor kostar typ 1 300 spänn. Jag har en hel del tomglas som jag inte orkar släpa till ICA. Dra ett pm så kan du komma förbi och plocka upp dom 😉 Redigerat 17 februari 2008 av Gain
Novembernatt Postat 17 februari 2008 Postat 17 februari 2008 (redigerat) . Redigerat 11 september 2022 av Novembernatt
Gain Postat 17 februari 2008 Postat 17 februari 2008 (redigerat) Finns det publicerat ännu vad som kommer vara skalat från Cubase 4 och Studio 4 i Essential? So far.. http://www.steinberg.net/1601_1.html Redigerat 17 februari 2008 av Gain
Fredrik Karlsson Postat 17 februari 2008 Postat 17 februari 2008 Hallå, Den första versionen av Cubase som officiellt rullar under Vista och som av Steinberg har testats på Vista är Cubase och Cubase Studio 4.1, dessutom kommer Cubase Essential 4 som kommer om ca. 2 veckor oxå att vara OK för Vista. Är Essential 4 en "nyare" variant av SE3? Är det lönt att uppgradera från SE3 till Essential 4 (och i så fall vad kostar det)?
Novembernatt Postat 17 februari 2008 Postat 17 februari 2008 (redigerat) . Redigerat 11 september 2022 av Novembernatt
Interzone Postat 17 februari 2008 Postat 17 februari 2008 För mig har frågeställningen om skillnaden mellan SX2 och SX3 blivit aktuell då jag blivit erbjuden att köpa 3:an begagnad. Nu jobbar jag - och har gjort ett bra tag - i 2:an,och är iofs helt nöjd med den. I alla fall så tillvida att den fyller mina behov. ...så enbart med det i åtanke har jag ju egentligen inga skäl att ändra på tingens ordning. :-) Men nyfiken är jag ju i alla fall. Så om någon vänlig kommer ihåg hur det var att ta steget från 2 till 3 får du jättegärna dela med dig av dina erfarenheter. Tackar liasom på förhand.
dysfunctional Postat 24 februari 2008 Postat 24 februari 2008 För mig har frågeställningen om skillnaden mellan SX2 och SX3 blivit aktuell då jag blivit erbjuden att köpa 3:an begagnad. Nu jobbar jag - och har gjort ett bra tag - i 2:an,och är iofs helt nöjd med den. I alla fall så tillvida att den fyller mina behov. ...så enbart med det i åtanke har jag ju egentligen inga skäl att ändra på tingens ordning. :-) Men nyfiken är jag ju i alla fall. Så om någon vänlig kommer ihåg hur det var att ta steget från 2 till 3 får du jättegärna dela med dig av dina erfarenheter. Tackar liasom på förhand. Jag kör båda parallellt (för att va kompatibel med kollegor) och ärligt talat märker jag ingen större skillnad förutom att SX3 är något stabilare och känns tryggare att ladda in stora projekt med då den visar tydligare vad det exakt är den laddar in och hur många % som går. Grafiken e lite snyggare också 🙂. Däremot läste ja nyligen att SX3 stödjer flera kärnor (åtminstone dual) till skillnad mot SX2 så kör har man flera kärnor är det väl inget snack om att SX3 lämpar sig bäst.
Interzone Postat 25 februari 2008 Postat 25 februari 2008 För mig har frågeställningen om skillnaden mellan SX2 och SX3 blivit aktuell då jag blivit erbjuden att köpa 3:an begagnad. Nu jobbar jag - och har gjort ett bra tag - i 2:an,och är iofs helt nöjd med den. I alla fall så tillvida att den fyller mina behov. ...så enbart med det i åtanke har jag ju egentligen inga skäl att ändra på tingens ordning. :-) Men nyfiken är jag ju i alla fall. Så om någon vänlig kommer ihåg hur det var att ta steget från 2 till 3 får du jättegärna dela med dig av dina erfarenheter. Tackar liasom på förhand. Jag kör båda parallellt (för att va kompatibel med kollegor) och ärligt talat märker jag ingen större skillnad förutom att SX3 är något stabilare och känns tryggare att ladda in stora projekt med då den visar tydligare vad det exakt är den laddar in och hur många % som går. Grafiken e lite snyggare också 😆. Däremot läste ja nyligen att SX3 stödjer flera kärnor (åtminstone dual) till skillnad mot SX2 så kör har man flera kärnor är det väl inget snack om att SX3 lämpar sig bäst. Nää, flera kärnor har jag inte. Men...du kör alltså med både 2 och 3 utan problem? Det låter som bäddat för krångel med sökvägar och så... I alla fall... 3:an är alltså stabilare och snyggare, annars samma som tvåan?
Claes Holmerup Postat 25 februari 2008 Postat 25 februari 2008 För mig har frågeställningen om skillnaden mellan SX2 och SX3 blivit aktuell då jag blivit erbjuden att köpa 3:an begagnad. Nu jobbar jag - och har gjort ett bra tag - i 2:an,och är iofs helt nöjd med den. I alla fall så tillvida att den fyller mina behov. ...så enbart med det i åtanke har jag ju egentligen inga skäl att ändra på tingens ordning. :-) Men nyfiken är jag ju i alla fall. Så om någon vänlig kommer ihåg hur det var att ta steget från 2 till 3 får du jättegärna dela med dig av dina erfarenheter. Tackar liasom på förhand. Jag kör båda parallellt (för att va kompatibel med kollegor) och ärligt talat märker jag ingen större skillnad förutom att SX3 är något stabilare och känns tryggare att ladda in stora projekt med då den visar tydligare vad det exakt är den laddar in och hur många % som går. Grafiken e lite snyggare också 😆. Däremot läste ja nyligen att SX3 stödjer flera kärnor (åtminstone dual) till skillnad mot SX2 så kör har man flera kärnor är det väl inget snack om att SX3 lämpar sig bäst. Nää, flera kärnor har jag inte. Men...du kör alltså med både 2 och 3 utan problem? Det låter som bäddat för krångel med sökvägar och så... I alla fall... 3:an är alltså stabilare och snyggare, annars samma som tvåan? Inget krångel med sökvägar, utan båda använder samma mapp för plugins (c:\program\steinberg\vstplugins\) - så det är bara att tuta och köra. Jag har t o m fortfarande det gamla VST/32 installerat och körbart, samtidigt som SX, SX2, SX3 och C4. Detta för att jag har vissa gamla projekt som jag inte har haft tid att pilla med på flera år - och som är gjorda med gamla versioner, så jag har helt enkelt inte vågat avinstallera även om vissa av versionerna egentligen är onödiga...
Interzone Postat 1 mars 2008 Postat 1 mars 2008 För mig har frågeställningen om skillnaden mellan SX2 och SX3 blivit aktuell då jag blivit erbjuden att köpa 3:an begagnad. Nu jobbar jag - och har gjort ett bra tag - i 2:an,och är iofs helt nöjd med den. I alla fall så tillvida att den fyller mina behov. ...så enbart med det i åtanke har jag ju egentligen inga skäl att ändra på tingens ordning. :-) Men nyfiken är jag ju i alla fall. Så om någon vänlig kommer ihåg hur det var att ta steget från 2 till 3 får du jättegärna dela med dig av dina erfarenheter. Tackar liasom på förhand. Jag kör båda parallellt (för att va kompatibel med kollegor) och ärligt talat märker jag ingen större skillnad förutom att SX3 är något stabilare och känns tryggare att ladda in stora projekt med då den visar tydligare vad det exakt är den laddar in och hur många % som går. Grafiken e lite snyggare också 😛. Däremot läste ja nyligen att SX3 stödjer flera kärnor (åtminstone dual) till skillnad mot SX2 så kör har man flera kärnor är det väl inget snack om att SX3 lämpar sig bäst. Nää, flera kärnor har jag inte. Men...du kör alltså med både 2 och 3 utan problem? Det låter som bäddat för krångel med sökvägar och så... I alla fall... 3:an är alltså stabilare och snyggare, annars samma som tvåan? Inget krångel med sökvägar, utan båda använder samma mapp för plugins (c:\program\steinberg\vstplugins\) - så det är bara att tuta och köra. Jag har t o m fortfarande det gamla VST/32 installerat och körbart, samtidigt som SX, SX2, SX3 och C4. Detta för att jag har vissa gamla projekt som jag inte har haft tid att pilla med på flera år - och som är gjorda med gamla versioner, så jag har helt enkelt inte vågat avinstallera även om vissa av versionerna egentligen är onödiga... Ok, så har du både 2 och 3 i samma mapp; c:\program\steinberg, eller är det bara pluggarna? Tack förresten för att du tar dig tid att svara. Det känns viktigt för mig att ha koll på hur jag bör göra - innan jag gör det. ...om jag nu gör det. :-)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.