Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det kan väl inte bara vara jag här som är överlycklig över den torra vintern och tar mig små hojturer i januari? 😛 Några fler måsta det väl ändå finnas som är hokad på frihetskänslan. 😉

Jag kör sedan ett par månader tillbaka en Kawasaki ER6-N (en naken Ninja 650R). Kalashoj som snart måste in på sin första service.

Annons
Postat
Det kan väl inte bara vara jag här som är överlycklig över den torra vintern och tar mig små hojturer i januari? 🙂 Några fler måsta det väl ändå finnas som är hokad på frihetskänslan. 🙂

Jag kör sedan ett par månader tillbaka en Kawasaki ER6-N (en naken Ninja 650R). Kalashoj som snart måste in på sin första service.

Jag hojjar alltid året om, frihet och motion på samma gång. 🙂

Det är Rex som gäller för mig, men andra märken duger också fint.

Jag måste nog skruva lite på ringklockan, den låter inte som den brukar.

Sadeln tog jag bort redan första dagen på rekommendation av säljaren i affären.

-Har man bråttom behövs den inte, då står man hela vägen. Du får 200 kr rabbatt utan sadel.

Nog för att jag hojjar fort, men det blir lite konstigt på längre sträckor. 🙂

Postat (redigerat)
Det kan väl inte bara vara jag här som är överlycklig över den torra vintern och tar mig små hojturer i januari? 🙂 Några fler måsta det väl ändå finnas som är hokad på frihetskänslan. 🙂

Jag väntar in vårsol/värmen innan jag tar premiärturen..

Har en Yamaha 1600 Wildstar med Vance & Hines Propipe system, mäktigt V-twinmuller ala H-D 🙂

Edit: klicka gärna på mitt nickname å kolla in min båge, la nyss till det..

Gissa om det suger i hojjtarmen att starta upp den, å lyssna på mullret 🙂

Redigerat av Biran
Postat

Jag har som sagt kört hela vintern nu så mitt begär är mättat. Snötäcket har sammanlagt legat typ 13-14 dagar så det har varit perfekt. Dom har till och med sopat bort gruset från gatorna en omgång redan. 🙂

Var inte många alls med hoj här verkar det som...

musik (oregistrerad)
Postat

VAD betyder A-kortare?

🙂

Jag går förresten.

Postat
VAD betyder A-kortare?

😛

Jag går förresten.

A-kort är motorcykelkort... B-kort är bil... Det är alltså körkort som det snackas om..

• 2 veckor senare...
Postat

Tjenix

Har haft ett antal hojar. En offroadare fulldubbade jag och körde en hel vinter (åttiotalet), inte bara för att vara macho utan för att jag hade krockat med bilen. Jämrars vad jag frös! 😉

Första hojen var en Zündapp KS125 (vi talar alltså om 1975!) och den senaste hojen var en lätt vässad Suz 750, men efter att ha fått barn för 10 år sedan så kändes det lite fel och farligt att bränna runt med den, så den är såld sedan några år.

Nästa helg är det dock dags igen, då ska jag ner till Tingsryd och hämta en Honda fjs600, det är bara att erkänna att det är dags att krypa upp på gubbhyllan 🙂 . Ska ha den till och från jobbet och slippa trängselskatt och parkeringsproblem. Och ändå ha lite kul innan jag dör.

Då det är en resa på över 50 mil, och jag ska köra den hem, så vill jag att vi alla förenas i en stilla bön att jag slipper snö och regn...

Tack.

/R

• 2 veckor senare...
musik (oregistrerad)
Postat

harley-fatboy.jpg

När jag ser denna funderar även jag på mc-kort.

Postat (redigerat)

AB-kort.. Lätt-MC som jag tog 1995 😉. Får köra max 125cc .. Jippiee!!

Ska väl tillägga att jag inte har någon hoj 🙂

/Daniel

Redigerat av D Vibe

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.