BososkI Postat 11 oktober 2004 Postat 11 oktober 2004 När man lägger in ljud i Dr.Rex så trycker man play så hör man ljudet, men hur f*n gör man när man ska lyssna på ljud i Subtractor och Malström?
patrik Postat 11 oktober 2004 Postat 11 oktober 2004 Tryck ner en tangent på keyboarden? Eller om du inte har någon keyboard så får du rita ut en melodi i sequencern för att kunna höra. ps. glöm inte att trycka play efter att du ritat 🙂 ds.
BososkI Postat 11 oktober 2004 Trådstartare Postat 11 oktober 2004 Glömde nämna att jag inte har någon keyboard. Ursäkta om jag är trög men hur ser sequencern ut?
Reason Postat 11 oktober 2004 Postat 11 oktober 2004 Glömde nämna att jag inte har någon keyboard.Ursäkta om jag är trög men hur ser sequencern ut? Kanske är dax att läsa manualen?
patrik Postat 11 oktober 2004 Postat 11 oktober 2004 http://www.reasonstation.net/tutorials/beginreason1.phtml ^ Kan också vara något att skumma igenom om man är helt färsk på ämnet. Ger dig också snabbmatsvarianten av svaret här. Reason har 2 stora delar: Racket, där du lägger in enheter, drar kablar m.m. Sequencern, där du skriver själva musiken. Bygger upp trumkomp, spelar in melodier osv osv. Du borde se de båda fönsterna (delarna) när du drar igång ett nytt projekt. Sequencer-delen går också att koppla loss via menyn : Windows -> Detach Sequencer Window Lycka till med skapandet.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.