Jump to content
Annons

Extern hårddisk + hårddiskinspelning?

Recommended Posts

dns_dns (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag funderar att köpa en extern hårddisk med USB 2.0 och Firewirestöd. Har någon av er erfarenhet om det fungerar bra vid hårddiskinspelning? Jag kör PC idag vilket ju innebär att USB 2.0 och Firewire stödjer ca 400 Mbit/s...

Någon som vet om det fungerar bra? 😉

Annons
Postat

Jag använder en extern hårddisk att spela in på. För mig fungerar USB 2.0 alldeles utmärkt.

Funderar på att köpa en till.

dns_dns (oregistrerad)
Postat

Och du kör PC eller?

Postat

Javisst! Logic och PC.

Det har inte varit något problem för mig. Förutom då möjligen att jag glömt slå igång den externa hårddisken någon gång och undrat vad ända in i.... som är fel. 😉

dns_dns (oregistrerad)
Postat

Haha. Okej...

Ja, jag är som sugen på att köpa en extern hårddisk. =)

Postat

Kan ju gladerligen rekommendera FireWire som interface för externa Hårddiskar.

Har funkat klockrent för mig.

Kör PC + Cubase, LaCie D2 Extreme 250GB, med ett LaCie FW800 kort.

Allatiders vettú.

//S

Postat

och om du vill spara pengar plus om du har en hårddisk liggandes som inte används så köp ett schysst kabinett med FireWire och USB 2.0 utgångar så går det lika bra plus att du kan ha flera olika hårddiskar liggandes hemma som lagringsutrymmen och sedan föra över filer med hjälp av kabinetten 😛

det vart en lååång mening 😄

PS. kostar c:a 500 spänn 😄

Postat
Kan ju gladerligen rekommendera FireWire som interface för externa Hårddiskar.

Har funkat klockrent för mig.

Kör PC + Cubase, LaCie D2 Extreme 250GB, med ett LaCie FW800 kort.

Allatiders vettú.

//S

Jag har samma hårddisk som du, men vad menar du med firewire 800? Jag vet att disken har stöd för det, men det finns väl inget stöd för fw800 till PC ännu? Eller? Är det något jag har missat?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.