Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har försökt söka igenom gamla trådar men hittar inte någon info som riktigt passar.

Jag är ute efter en mixer för att "hemmaDJa" lite. Jag kommer mest att använda den för att spela för mig själv men det kan ju också vara så att jag tycker det är så jäkla kul att jag vill ha en mixer att växa med 😆

Jag kommer enbart, tror jag, att köra vinyl. Jag har idag en Technics SL1200 och kommer nog att köpa en till men vad bör jag tänka på när jag köper en mixer? Vad för inbyggda funktioner behöver jag? Har ni även ett eventuellt förslag till mixer så ännu bättre.

tack så mycket för hjälpen!

/S

Annons
Postat

det beror väl lite på vad du tänkt att lira för musik.

e det hiphop och liknande så skulle jag införskaffa en mixer men utbytbar crossfade,

och ställbar branthet (crossfaden)

e det klubbmusik så skulle jag satsa på en mixer med alps reglar (just för segheten)

och lite sköna effekter för barnet inom sig ( flandger/chorus/nån enklare sampler)

mvh marcus

Postat

Hej,

tack för svaret, det hjälper en del för att veta vad man skall leta efter.

Jag kommer nog mest att spela elektronisk musik (The Knife, Kraftwerk etc) men även en del Hip Hop.

Hur är Vestax mixers? Är det någon av deras PMC modeller man skall satsa på?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.