Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla glada!

Är det någon som har koll på hur man mappar saker i Logic?

Jag har precis skaffat en Remote SL 37 och det flyter på bra med automap, men jag har ingen koll på hur jag själv editerar kontrollerna.

Jag skulle även vilja koppla in pedaler och styra saker. Är det möjligt att t.ex. styra start/stop med en sustainpedal? Att den startar och stoppar när man trycker på den varannan gång? Eller behövs en annan pedal för det? Det känns ju som att det skulle behövas lite programmering för såna saker. Jag skulle även vilja kunna hoppa till nästa marker i timelinen med hjälp av pedaltryck.

Är såna här saker över huvud taget möjligt i logic? Är det environment man ska pula i?

Tackar för tips!

Annons
Postat
Ingen?

Någon som vet "midinumrena" för sustain- och expressionpedaler då?

Står inte MIDI-numer i manualen? 😊

Postat

Har inte hittat midi-nummer i manualen, men jag lärde mig hur learnfunktionen fungerar ☺️

Det var ganska lätt. Har inte riktigt fått kläm på hur man styr en XY-pad än men det kommer.

En fråga bara. Jag har lyckats mappa en sustainpedal så att den sätter på play när man trampar en gång, men går det att göra så att den stoppar när man trampar nästa gång? Som en switch, alltså varannan gång play varannan stop? Borde visserligen kunna få in paus-kontrollen för pedalen då kom jag precis i denna stund på 😛 Jag lyckades även mappa next marker till sustainen. Grymt!

Ska kolla in andra pedaler också. Borde finnas en av/på-pedal med två fasta lägen så att man inte behöver hålla in en sustain. En "volym"-pedal med gradvisa lägen borde också kunna fungera.

• 3 veckor senare...
Postat

Du får gärna skriva och förklara hur du gjorde, jag har själv inte ens försökt men jag har tänkt länge att jag skall sätta mig och assigna några kontroller från min Legacy Collection MS20'a. Hade vart toppen!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.