Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Stinkey (oregistrerad)
Postat

Nej, nej,nej käre Kill all autotuner. Lou Reed roules.! Både som tokgalen rundgångsspelare och som låtskrivare. 😱

Postat
Har lite allmänt svårt för solon av alla slag (och då särskilt gitarrsolon, oväntat va?). Tycker att det lite för lätt blir gitarr/saxofon/trumpet/orgel/synthonani av det hela...

Har besökt en hel del konserter för en musikutbildning och ofta förstörs bra låtar av att nån absolut måste visa att han/hon är såååå flink i fingrarna... 😱

De bästa solona är i mitt tycke de allra enklaste. Kommer inte heller på nåt riktigt bra exempel, men det känns som att Portishead ofta har enkla schyssta "solon".

Kan inte annat än att hålla med. Solon är ett otyg! Och riffs vad e det, är det sånt läskigt som hårdrockare kör? 😉

Postat
Stämsolot i Exciter är fan det bästa som någonsin spelats in. Det är varken onani, extremsnabbt, svepande arpeggion, byzantinska skalor eller nåt annat "häftigt", bara ren och skär och kunglig melodi!

Annars gillar jag gitarronani. Eller rättare: Improvisation. Jag anser snarare att det blir onani när det inte ligger nån tanke bakom noterna som spelas. Vilket ju förstås är en bedömningsfråga... Aha! Smaken är som baken!!! Vilken nyhet...

EDIT: Jag verkar inte ha något av värde att tillägga forumet längre. Hädanefter ska jag bara komma med klämkäcka snusförnuftigheter...

Nog fan är det "kunglig melodi" alltid. Så kunglig att Erasure kunde planka av

solot rakt av och få en listetta med låten "I love to hate you"

Rena rama Per Gessle fasonerna om du frågar mig...

Postat
Nej, nej,nej käre Kill all autotuner. Lou Reed roules.! Både som tokgalen rundgångsspelare och som låtskrivare. 😉

Ja eller hur Stinkey. Och dom som inte diggar Lou Reed-relaterade guror kan ju tjacka Rockn' roll animal och lyssna på när David Wagner och Steve Hunter sliter själen ur lyssnarna med sitt underbara lir. Bättre än så blir knappast rock'n roll gitarr.......

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Exactlemondu, Hammargaella!!!!!!! 😆

Postat

Sämsta solot, tja svårt. Men till dom sämre hör väll gyllene tider. Nu kommer jag i och för sig inte ihåg vad låten heter. Den har gått på radio mycket nu i sommar, låten i sig är väll ok. Men mitt upp i allt så kommer ett så vedervärdigt gitarr solo så att tapeterna ramlar ner. Det är småfalskt hela tiden, jag tror nog min dotter på 7 år skulle kunna göra det bättre. Och hon har aldrig spelat på en gitarr!

😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.