Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Undrar hur det skullle fuka att andvända en extern usbdisk till alla audiofiler?

är usb alltför slött eller funkar det skapligt?

Annons
Postat

Varför inte testa? USB vs FW är en rätt vanlig fråga annars här på forumet, och det förra har i sig en högre processorbelastning och, som det visat sig i diverse tester, en långsammare hastigheten trots att interfacet egentligen

är snabbare. Processorbelastningen kommer ju att påverka prestanda vid mixning och dylikt, så FW är nog alltid

att rekommendera. I detta fall så har jag aldrig märkt några nackdelar på vare sig Mac eller PC (med allehanda

chipset).

Postat
Ja, justdet.

men har USBpå disken:S

Kör med din USB2.0 disk och testa om du är nöjd eller inte. Är du inte nöjd så köp en FireWire disk eller vad som passar dig bäst.

Postat

Om du redan har disken är det väl enklare att bara testa än att starta en tråd om det.

Postat

En kollega vet jag har en USBdisk för audiofilerna. Han har inte haft några problem med det. Han spelar dock inte in mer än 2 kanaler samtidigt, men uppspelning är ju fulla projekt.

MVH

Anders

Postat

Jag kör med en USB-disk som lagringsmedia för det jag spelar in i Cubase och det funkar bra.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.