frigg3 Postat 14 februari 2008 Dela Postat 14 februari 2008 Hallå . sitter och nästan drar av mitt hår av ilska, 😆 Jag har suttit i 2 timmar med melodyne plug-in nu. Jag har en PC och andvänder mig av Cubase. Jag får upp "melodyne plug-in" i plug-ins. och får upp själva programmet. men när jag ska lägga över ljud från host till plug-in:et så reagerar den inte det minsta. kan vara möjligt att man ska ställa in nån inställning om ex. externt ljudkort eller liknande. men isåfall vart? Tacksamm för all hjälp! Frigg3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrbjoorn Postat 14 februari 2008 Dela Postat 14 februari 2008 har du ställt in melodyne plugin på "transport" då? Och så måste du se till att du har "connectat" programmen med varandra via ReWire eller Melodyne Bridge. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soxic Postat 29 februari 2008 Dela Postat 29 februari 2008 Jag har också detta problem. Ställer in Melodyne som plugin för den kanal jag vill editera. Väljer transport och Melodyne bridge men ingen waveform kommer upp i melodyne. Finns inget ljud att spela upp. Har försökt läsa bruksen men jag fattar inte vad dom vill. Jag har fått editera i melodyne som stand alone istället. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Implasticyde Postat 29 februari 2008 Dela Postat 29 februari 2008 Har du startat din DAW före Melodyne? Om inte kan detta vara problemet eftersom DAWen borde styra över Melodyne. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soxic Postat 2 mars 2008 Dela Postat 2 mars 2008 Har du startat din DAW före Melodyne? Ja, det har jag. Hmm. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.