Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej vänner,

Jag har precis skaffat "Live 7" och håller på att koppla in allt. Trots att jag följer hjälpavsnittet till punkt och pricka får jag inte bort fördröjningen när jag spelar på mitt keyboard (Edirol PC-50). Den ligger konstant på en dryg halvsekund (!) och det går ju inte att jobba med detta fel.

Jag har ASIO4All drivrutin och har ändrat på både "Buffer size" och "Latency Compensation" i det oändliga, dock utan resultat.

Vore tacksam för all hjälp man kan få, så att jag kommer igång!

Pelleman

Annons
Postat

Börja med att berätta vad du har för ljudkort.

Kolla sedan på nätet efter riktigta ASIO drivers.

Många säger att det funkar med ASIO4all, men mna erfarenhter säger något helt annat.

Postat

Många säger att det funkar med ASIO4all, men mna erfarenhter säger något helt annat.

Jag är ju inte jättehaj på detta, men jag har ett MSI moderkort med inbyggd ljudutgång (7.1-kanals surround). Jag har oxå Realtek High Definition Audio, men det är kanske bara ytterligare en drivrutin, eller? 😛

Postat (redigerat)

Jag är ju inte jättehaj på detta, men jag har ett MSI moderkort med inbyggd ljudutgång (7.1-kanals surround). Jag har oxå Realtek High Definition Audio, men det är kanske bara ytterligare en drivrutin, eller? 😲

Jag glömde säga att jag hade Reason innan, och det fungerade perfekt efter justeringar av Latency och Buffer!

Jag har förresten kollat lite på ljudkort, t. ex. Alesis iO|2. Har du någon kunskap/synpunkt på detta?

Redigerat av Pelleman
Postat
har du testat att gå in på hardware setup under prefrences / audio. Där krånglade det för mig när jag körde på mbox i skolan

Jo, där har jag varit inne och mixtrat, dock utan någon förändring.

Postat

Du behöver ett ljudkort (finns hundratals trådar om val av ljudkort så starta inte en ny...).

Bra att veta är dock att om du har otur så funkar inte musikljudkort bra med din dator. Sök i forumet på "chipset" eller "Texas Instrument" för mer info ang detta.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.