Jump to content
Annons

Behringer BCF2000 i Cubase SX3

Recommended Posts

Stillborn (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag har gått emot allt mitt sunda förnuft och alla mina principer och köpt något det står Behringer på. Och nu är jag rätt bitter på mig själv över det eftersom jag inte kan få det att fungera.

Köpte en kontrollenhet (BCF2000, Studio rekommenderar) för att stura Cubase SX3.

Jag har kommit så långt så att Cubase märker att det kommer MIDI-signaler, men jag kan för mitt liv inte få det att fungera.

Tycker att jag installerat drivrutiner och läst pdf-filer så ögonen går i kors, men det är stört omöjligt att hitta något där det står "Så här gör du".

Någon som använder en liknande kontrollenhet och faktiskt fått den att fungera? Hur bar ni er åt?

Tack på förhand

Redigerat av Stillborn
Annons
Postat

Det finns en setupfil för BCF2000 till SX3 att ladda ner på Behringers hemsida, eller du har provat den redan.

Har du angett kontrollern som general MIDI? Det ska tydligen fungera att ange den som en Mackie-kontroller också och då tror jag det är lättare.

Jag har SE3 och inte lyckats få det fungera men på SE3 kan man inte välja Mackie-kontroller utan bara general MIDI.

/F

• 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

Jag har en sån BFC2000 och kör den i SX3 med Mackie Controll. Du ska inte behöva installera något alls om du vill köra den i Mackie Control. Du ställer in BFC2000 i Mackie control-läge i SX3 såhär:

Under rattarna högst upp på BFC2000 finns ju 2 rader med knappar. Om du håller ner en av knapparna i den övre raden så startar den med olika förinställningar. Om jag inte minns helt galet så ska du hålla ner 2:a knappen från vänster på övre raden och slå på strömmen på maskinen. Då ska det stå "AC C" i displayen (A:et liknar mer ett upp-och-nervänt U). Står det något annat så får du stänga av och testa starta med en annan knapp intryckt. Där finns inställningar för Logic och en massa mer.

Sen i Cubase SX3 går du in på Device Setup och klickar på den runda symbolen med ett + högst upp till vänster. Lägg till Mackie Control och välj sedan vilken MIDI-hårdvara som skalla styra denna. KLART

Redigerat av Linkoon
  • 1 år senare...
Waltzberger (oregistrerad)
Postat (redigerat)

jag reserverar mig för att inom snar framtid ställa en dum fråga nu.. 😄

det är väl inte så att man endast kan styra midikanaler med en bcf2000 exempelvis?

man kan väl styra alla sorters kanaler oavsett om det är midi eller mickad gura.. typ 😐?

Redigerat av babylondays
Johsey (oregistrerad)
Postat

Du kan styra både midi parametrar och audio. Du kan stort sett styra vad du vill med din bcf2000 eftersom du kan assigna den till dom funktionerna du vill.

Waltzberger (oregistrerad)
Postat

okej, alltid bra att veta.

tack så mkt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.