peppemannen Postat 10 oktober 2004 Dela Postat 10 oktober 2004 Jag har funderat på att sätta upp en internetradio. Idén med det hela är att enbart spela låtar från användarna på detta forum. Alltså era egna demos. Än så länge är det bara en idé, men jag tycker det är en bra idé och förmodar att fler än jag skulle lyssna på den. Samtidigt är det nog många som skulle uppskatta det som ett sätt att visa upp sin musik. Så bolla idéer som tokar nu.. så får vi se om det finns intresse. Mvh Peppe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Påsen Postat 11 oktober 2004 Dela Postat 11 oktober 2004 (redigerat) Jag skulle gärna lyssna! 😉 Hade varit roligt om man bakade in "hur låten spelades in" och "hur kan den förbättras?"! edit: felskrivet Redigerat 11 oktober 2004 av Påsen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peppemannen Postat 11 oktober 2004 Trådstartare Dela Postat 11 oktober 2004 (redigerat) Jag skulle gärna lyssna! 😉 Hade varit roligt om man bakade in "hur låten spelades in" och "hur kan den förbättras?"! edit: felskrivet Kul att du gillar idén, men just att baka in det där med kommentarer tycker inte jag är bra. Det ska inte konkurera med demodelen på forumet. Bara en radio helt enkelt. Redigerat 11 oktober 2004 av peppemannen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 11 oktober 2004 Dela Postat 11 oktober 2004 Osäkert om jag skulle lyssna, jag tycker nog att demoforumet räcker. Men kul tänkt. Kanske andra hänger på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 11 oktober 2004 Dela Postat 11 oktober 2004 Låter som en super idé. Men en fråga. Hur blir det med STIM pengar osv? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peppemannen Postat 11 oktober 2004 Trådstartare Dela Postat 11 oktober 2004 Låter som en super idé. Men en fråga. Hur blir det med STIM pengar osv? Jag förmodar att dom som vill ha sin musik spelad på "Studioradion" inte har som krav att få ersättning för det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 11 oktober 2004 Dela Postat 11 oktober 2004 Okej det va inte svårare än så. Jag kräven inte ett öre för att få min musik spridd 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Påsen Postat 11 oktober 2004 Dela Postat 11 oktober 2004 Jag skulle gärna lyssna! 😄 Hade varit roligt om man bakade in "hur låten spelades in" och "hur kan den förbättras?"! edit: felskrivet Kul att du gillar idén, men just att baka in det där med kommentarer tycker inte jag är bra. Det ska inte konkurera med demodelen på forumet. Bara en radio helt enkelt. Det har du nog rätt i. Men man skulle ju kunna berätta lite kort om sitt bidrag när man skickar in. Typ vad låten handlar om och lite sånt. Då blir det mer intressant att lyssna och samtidigt inte jobbigt att lyssna på! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 11 oktober 2004 Dela Postat 11 oktober 2004 click my signatur 😄 citat spellista: Larry Carlton - 10:00 P.M. and up soon, Kim Carnes 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Musiker Postat 11 oktober 2004 Dela Postat 11 oktober 2004 Mycket bra idé tycker jag. Perfekt sätt att få sin musik spridd. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 11 oktober 2004 Dela Postat 11 oktober 2004 för det första finns ju inte så himla många timmar musik på forumet och för det andra tror jag ingen skulle orka lyssna på en sån konstig blandning det blir... Men självklart skulle jag lyssna iallafall en gång 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 11 oktober 2004 Dela Postat 11 oktober 2004 Bra idé! Kolla med Olsberg om Studio kan sponsra. Får mig att tänka på ett uppslag till nån kommande Studiofestival: EN REKLAMJINGEL FÖR TIDNINGEN STUDIO! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 11 oktober 2004 Dela Postat 11 oktober 2004 Skitbra tävlingsidé Hamma! Annars tycker jag radio kan bli rätt skoj. Jag har suttit och dragit hem väldigt mycket demolåtar härifrån, alla kanske inte är representativa, och jag har bara dragit ned det som jag finner värt att spara. Ändå har jag kommit upp i över 700MB sedan forumet drogs igång. Så jag tror att det finns underlag för en dylik kanal, även om den spelar väldigt spridd musik. Samtidigt så spelar ju andra radiokanaler väldigt spritt också, så egentligen så ser jag inget problem med den saken. Kul grej. Jag kanske inte skulle lyssna hela tiden, men den kommer säkerligen att spelas upp på min dator då och då! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tokas Postat 11 oktober 2004 Dela Postat 11 oktober 2004 Hade varit intressant att lyssna på... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 11 oktober 2004 Dela Postat 11 oktober 2004 Tror också att jag gärna skulle sätta på StudjoRadjon och slölyssna här på jobbet nån gång ibland... Lyssnar ju ändå på diverse demolåtar från forumet när jag får "tid över"... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
captain nemo (oregistrerad) Postat 11 oktober 2004 Dela Postat 11 oktober 2004 Mycket intressant. Det är väl en bra idé att även få med relevant info om låten. Den kan ju s a s presenteras automatiskt i någon liten ruta eller marquee (via det berömda formuläret) - bild (Avatar), alla data och lite tankar bakom. En mycket bra idé. //nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stinkey (oregistrerad) Postat 11 oktober 2004 Dela Postat 11 oktober 2004 Ja, varför inte. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kristofer2000 (oregistrerad) Postat 12 oktober 2004 Dela Postat 12 oktober 2004 Låter som en mycket bra idé och ett mkt bra initiativ, alltid roligt att höra musik man aldrig hört förut 😉 he he aya. tycker det faktiskt låter skitbra. Skriv en ny tråd if du startar radio, eller har du redan gjort det? pz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jazzman Postat 12 oktober 2004 Dela Postat 12 oktober 2004 Det låter ju som en kul idé Hur lägger man upp en webradiokanal då? Lägger man upp en spellista som bara kör runt runt sen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peppemannen Postat 12 oktober 2004 Trådstartare Dela Postat 12 oktober 2004 Musiken ska laddas upp på min server som förmodligen blir klar till helgen. All uppladdning ska skötas via ftp. Sen så måste jag testa att min lina håller för många lyssnare.. men det gör vi i helgen om någon har lust att testa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tokas Postat 12 oktober 2004 Dela Postat 12 oktober 2004 Det låter gött. =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.