adorableatlast Postat 13 februari 2008 Dela Postat 13 februari 2008 (redigerat) Hur får man sången att låta som john lennon (effektmässigt, såklart) i instant karma? butch walker(www.butchwalker.com) använder sig ofta av samma effekt (antar jag) tack på förhand Redigerat 16 februari 2008 av Lundin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 16 februari 2008 Dela Postat 16 februari 2008 Förtydligade trådtiteln Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 16 februari 2008 Dela Postat 16 februari 2008 vad sägs om slapbackeko? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
adorableatlast Postat 16 februari 2008 Trådstartare Dela Postat 16 februari 2008 hur gör man ett slapbackeko? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 16 februari 2008 Dela Postat 16 februari 2008 hur gör man ett slapbackeko? http://www.google.se/search?q=how+to+make+...lient=firefox-a hur svårt tror du att det var att skriva dom orden!? kan man leta själv eller ska någon göra det åt dig med? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 20 februari 2008 Dela Postat 20 februari 2008 (redigerat) 😊 IDF - lika bitsk som skägget är tjockt... riiily thick!! Nu vet jag inte hur effekten du söker låter - exakt - men ta ett vanligt delay, ställ in 0 i feedback, rytmsync till 1/8:del och sen mix beroende på hur mycket av effekten du behöver ( om effekten ligger som insert, vilket kanske inte är optimalt) normalt lägger man väl effekten som send, 100% blöt, och sen tappa från kanalen hur mycket effekt du behöver. Sen kanske man kan tänka sig att du har någon form av rumsemulering i kombination för att få lite mer autentisism.. ( litet Room-reverb / Ambiens / liten Chamber eller Plate ) för att få ytterligare lite dåtida autentiskt sound kanske laborera med EQ på reverbet, rulla av topp och botten.. vad vet jag, testa dig fram. Redigerat 20 februari 2008 av Lundin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.