Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Blir det bättre köpa i butik C i tyskland utan att testa alls tycker du?

Då är det väl butik A´s annonseringspolitik vi ska prata om och inte handel utomlands?

Ska stackars butik B få lida för att butik A inte har det dom annonserar hemma och istället ge dina pengar till tyskland?

ur vems synvinkel frågar du?

dina frågor borde du givetvis rikta till butik A

Annons
  • Svar 160
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

Postat
De hade inte guran inne, men kunde ta hem den.

Bra sade jag, man vill ju känna på guran innan man köper den.

Kruxet var att om de skulle ta hem den så förband jag mig också att köpa den.

Nej tack, sade jag. Isåfall kan jag lika gärna beställa den från någon som är mer serviceminded än er.

Har varit med om en liknande situation. Jag förklarade tyligt att jag var beredd att köpa produkten om den motsvarade mina förväntningar och då gick de med på att beställa hem produkten.

Postat
Blir det bättre köpa i butik C i tyskland utan att testa alls tycker du?

Då är det väl butik A´s annonseringspolitik vi ska prata om och inte handel utomlands?

Ska stackars butik B få lida för att butik A inte har det dom annonserar hemma och istället ge dina pengar till tyskland?

ur vems synvinkel frågar du?

dina frågor borde du givetvis rikta till butik A

Jag svarade ju på din fråga eller påstående.

Men för att förtydliga då...Självklart tycker inte jag heller att butiker skall annonsera och sen inte ha det hemma..än hellre inte vilja beställa hem så att folk får känna på grejerna. Jag menar att det hjälper ju inte att vända sig utomlands...det är ju inte där problemet ligger. Det finns ju fler butiker att vända sig till innan man vänder sig utomlands...alla butiker ser ju tack och lov än så länge inte lika dana ut. Men problemet finns ju egentligen inte som tidigare person sa att man var tvungen att köpa guran om butiken tar hem den. Där har vi ju konsumentköplagen om inte annat. Och man har rätt i 7 dagar om jag inte minns fel att lämna tillbaka och få pengar tillbaka.

Postat
Blir det bättre köpa i butik C i tyskland utan att testa alls tycker du?

Då är det väl butik A´s annonseringspolitik vi ska prata om och inte handel utomlands?

Ska stackars butik B få lida för att butik A inte har det dom annonserar hemma och istället ge dina pengar till tyskland?

ur vems synvinkel frågar du?

dina frågor borde du givetvis rikta till butik A

Jag svarade ju på din fråga eller påstående.

Men för att förtydliga då...Självklart tycker inte jag heller att butiker skall annonsera och sen inte ha det hemma..än hellre inte vilja beställa hem så att folk får känna på grejerna. Jag menar att det hjälper ju inte att vända sig utomlands...det är ju inte där problemet ligger. Det finns ju fler butiker att vända sig till innan man vänder sig utomlands...alla butiker ser ju tack och lov än så länge inte lika dana ut. Men problemet finns ju egentligen inte som tidigare person sa att man var tvungen att köpa guran om butiken tar hem den. Där har vi ju konsumentköplagen om inte annat. Och man har rätt i 7 dagar om jag inte minns fel att lämna tillbaka och få pengar tillbaka.

det hela handlade väl om den dåliga service som man ger sina kunder

detta var ett exempel på just det

argumentet att man kan gå å provspela en gitarr i en annan butik som utannonserats i den första bygger ju på att den finns till samma pris å allra viktigast: öht finns i nästa butik

eller hur många av dom 116 butikerna tycker du man ska kolla innan det blir ok att handla hos thomann?

ofta är det just argumentet "du får ju personlig service å kan testa grejerna hemma i sverige" som används mot att handla billigt utomlands

Postat
De hade inte guran inne, men kunde ta hem den.

Bra sade jag, man vill ju känna på guran innan man köper den.

Kruxet var att om de skulle ta hem den så förband jag mig också att köpa den.

Nej tack, sade jag. Isåfall kan jag lika gärna beställa den från någon som är mer serviceminded än er.

Har varit med om en liknande situation. Jag förklarade tyligt att jag var beredd att köpa produkten om den motsvarade mina förväntningar och då gick de med på att beställa hem produkten.

Mmm, själv hatar jag det argumentet. Jag fullständigt vägrar att binda upp mig till att köpa grisen i säcken, oavsett vad dom säger. Tycker det är dålig stil att försöka göra en betalningsskyldig bara för att man vill testa en produkt.

Postat
ofta är det just argumentet "du får ju personlig service å kan testa grejerna hemma i sverige" som används mot att handla billigt utomlands

Ja, fast jag undrar om det någonsin fungerat så. Den butik som tar hem vad som helst potentiella kunder är nyfikna på riskerar att gå med rejäl förlust.

Om man kikar in i musikaffär i en mindre stad eller glesbygd har de ett bassortiment. Allt anat går givetvis att beställa hem, men helst med en försäkran om att kunden verkligen är beredd att köpa produkten.

Den enda verkliga fördelen med att handla lokalt som jag kan komma på är att garantiärenden blir så mycket mer lätthanterliga.

PS. Jag använde citatet av demonproducenten för att komma in på frågan. Jag argumenterar alltså inte mot honom/henne. Ingen anna heller för den delen. Än så länge! 🙂 DS.

Postat

Hepp..

Kanske borde givit mer bakgrund..

Vill ha en Hagström Ultra Swede.

Har varit på 4sound på Söder och på Sveavägen, 4sound har inte Hagström sade de jag pratade med.

Jam VILL jag inte gå till, har blivit otrevligt bemött där en gång för mycket så de bojkottar jag.

Var på Musikbörsen på Söder och de hänvisade mig till Fridhemsplan.

Kollade Musibörsen på S:t Eriksplan på vägen till Fridhemsplan.

Musikbörsen Fridhemsplan sade som sagt att jag förband mig att köpa guran om de tog hem den.

Alltså, ett jävla knatande i Stockholm för att testa en gura, utan resultat.

Det gör liksom att man tröttnar. Och hellre köper och, om man inte är nöjd, häver köpet.

Postat
Hepp..

Kanske borde givit mer bakgrund..

Vill ha en Hagström Ultra Swede.

Har varit på 4sound på Söder och på Sveavägen, 4sound har inte Hagström sade de jag pratade med.

Jam VILL jag inte gå till, har blivit otrevligt bemött där en gång för mycket så de bojkottar jag.

Var på Musikbörsen på Söder och de hänvisade mig till Fridhemsplan.

Kollade Musibörsen på S:t Eriksplan på vägen till Fridhemsplan.

Musikbörsen Fridhemsplan sade som sagt att jag förband mig att köpa guran om de tog hem den.

Alltså, ett jävla knatande i Stockholm för att testa en gura, utan resultat.

Det gör liksom att man tröttnar. Och hellre köper och, om man inte är nöjd, häver köpet.

Deluxe musik vid fridhemsplan har haft en hel del Hagström-gitarrer när jag varit inne där.

Postat
Men problemet finns ju egentligen inte som tidigare person sa att man var tvungen att köpa guran om butiken tar hem den. Där har vi ju konsumentköplagen om inte annat. Och man har rätt i 7 dagar om jag inte minns fel att lämna tillbaka och få pengar tillbaka.

Nej, det är en vanlig missuppfattning. Vid köp i butik har man inte någon lagstadgad returrätt, utan man måste i så fall avtala om det redan vid köpet (se till att få det inskrivet på kvittot i så fall). Köper man däremot på postorder, så har man enligt Konsumentköplagen 14 dagar på sig att returnera om man ångrar köpet.

http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/ar...gArticleId=2479

Postat (redigerat)
Hepp..

Kanske borde givit mer bakgrund..

Vill ha en Hagström Ultra Swede.

Har varit på 4sound på Söder och på Sveavägen, 4sound har inte Hagström sade de jag pratade med.

Jam VILL jag inte gå till, har blivit otrevligt bemött där en gång för mycket så de bojkottar jag.

Var på Musikbörsen på Söder och de hänvisade mig till Fridhemsplan.

Kollade Musibörsen på S:t Eriksplan på vägen till Fridhemsplan.

Musikbörsen Fridhemsplan sade som sagt att jag förband mig att köpa guran om de tog hem den.

Alltså, ett jävla knatande i Stockholm för att testa en gura, utan resultat.

Det gör liksom att man tröttnar. Och hellre köper och, om man inte är nöjd, häver köpet.

Deluxe musik vid fridhemsplan har haft en hel del Hagström-gitarrer när jag varit inne där.

Deluxe music blir isåfall sista chansen jag ger Sverige.

Hade intentionen att faktiskt köpa genom butik, trots att det kostar mer.

Just för att man får testa, prata spec'ar med personalen mm.

Men ibland undrar man om de faktiskt VILL sälja studioutrustning eller om de ser affären som en förlängning av den egna replokalen.

Tack för tipset om ångerrätten, Claes!

Redigerat av dominion
Postat
Blir det bättre köpa i butik C i tyskland utan att testa alls tycker du?

Då är det väl butik A´s annonseringspolitik vi ska prata om och inte handel utomlands?

Ska stackars butik B få lida för att butik A inte har det dom annonserar hemma och istället ge dina pengar till tyskland?

ur vems synvinkel frågar du?

dina frågor borde du givetvis rikta till butik A

Jag svarade ju på din fråga eller påstående.

Men för att förtydliga då...Självklart tycker inte jag heller att butiker skall annonsera och sen inte ha det hemma..än hellre inte vilja beställa hem så att folk får känna på grejerna. Jag menar att det hjälper ju inte att vända sig utomlands...det är ju inte där problemet ligger. Det finns ju fler butiker att vända sig till innan man vänder sig utomlands...alla butiker ser ju tack och lov än så länge inte lika dana ut. Men problemet finns ju egentligen inte som tidigare person sa att man var tvungen att köpa guran om butiken tar hem den. Där har vi ju konsumentköplagen om inte annat. Och man har rätt i 7 dagar om jag inte minns fel att lämna tillbaka och få pengar tillbaka.

det hela handlade väl om den dåliga service som man ger sina kunder

detta var ett exempel på just det

argumentet att man kan gå å provspela en gitarr i en annan butik som utannonserats i den första bygger ju på att den finns till samma pris å allra viktigast: öht finns i nästa butik

eller hur många av dom 116 butikerna tycker du man ska kolla innan det blir ok att handla hos thomann?

ofta är det just argumentet "du får ju personlig service å kan testa grejerna hemma i sverige" som används mot att handla billigt utomlands

Jag tycker du ska handla hos Thomann om du tycker det är lättare och bättre.

Du läste tydligen inte såpass att du förstod att jag samtycker om att det DÅLIGT att annonsera något som man inte har eller ens vill ta hem. Är vi klara på den biten nu?

Men vi tycker olika helt enkelt. Vissa tycker att har inte första bästa butik den hemma så tar man datorn och handlar på Thomann och ger sina pengar och arbete till ett annat land. Medans jag tycker att man kanske kan engagera sig en smula vilket vi musiker brukar få göra. Med det menas inte att man ska leta i 116 butiker...det sa jag aldrig...jag sa att det FINNS det...så JAG skulle iallafall söka en hel del innan jag handlar på Thomann.

Postat
JAG skulle iallafall söka en hel del innan jag handlar på Thomann.

vilket givetvis är ditt val - vilket också personen ifråga gjorde som du kanske läst

argumentet "handla inhemskt för jobbens å landets skull" ger jag inte så mycket för

om alla länder resonerade så skulle svensk exportindustri gå på knäna

Postat
JAG skulle iallafall söka en hel del innan jag handlar på Thomann.

vilket givetvis är ditt val - vilket också personen ifråga gjorde som du kanske läst

argumentet "handla inhemskt för jobbens å landets skull" ger jag inte så mycket för

om alla länder resonerade så skulle svensk exportindustri gå på knäna

Men när alla svenska butiker är borta, var ska du då testa din utrustning (för ganska ofta har man den möjligheten). Ska du då lita på skojare som oss på ett internetforum eller shootouts där man sällan vet om alla förutsättningar eller får samma bild som vid egna tester.

Postat
JAG skulle iallafall söka en hel del innan jag handlar på Thomann.

vilket givetvis är ditt val - vilket också personen ifråga gjorde som du kanske läst

argumentet "handla inhemskt för jobbens å landets skull" ger jag inte så mycket för

om alla länder resonerade så skulle svensk exportindustri gå på knäna

Men när alla svenska butiker är borta, var ska du då testa din utrustning (för ganska ofta har man den möjligheten). Ska du då lita på skojare som oss på ett internetforum eller shootouts där man sällan vet om alla förutsättningar eller får samma bild som vid egna tester.

skulle aldrig lita på dig emil ☺️

nädå, jag tror att om man har en god service å vettiga priser så kommer man alltid ha en kundkrets

kombon dåliga priser å halvhjärtad service, eller halvdana priser å usel service däremot, det kommer få svårt att överleva

men ärligt talat - vem kommer sakna det om resultatet är som i exemplet ovan: du kan ju inte testa ändå?

sen är det som joachime glider in på lite att det är ett ömsesidigt samspel mellan kund å affär som måste byggas upp innan man kan få en sån service att man kan beställa hem vad som helst bara för påseende

men om man erbjuder en tjänst eller vara så får man aldrig glömma att det är någon annans pengar man vill ha tag i

om man ska lyckas så får man anstränga sig lite, för det finns andra som är beredda att göra det

många svenska butiker inom musikbranschen har inte varit särskilt duktiga på det - en del har definitivt vårdat sina kunder

Postat
De hade inte guran inne, men kunde ta hem den.

Bra sade jag, man vill ju känna på guran innan man köper den.

Kruxet var att om de skulle ta hem den så förband jag mig också att köpa den.

Nej tack, sade jag. Isåfall kan jag lika gärna beställa den från någon som är mer serviceminded än er.

Har varit med om en liknande situation. Jag förklarade tyligt att jag var beredd att köpa produkten om den motsvarade mina förväntningar och då gick de med på att beställa hem produkten.

Mmm, själv hatar jag det argumentet. Jag fullständigt vägrar att binda upp mig till att köpa grisen i säcken, oavsett vad dom säger. Tycker det är dålig stil att försöka göra en betalningsskyldig bara för att man vill testa en produkt.

Fast det där är ju ett moment 22. Det finns ju tiotusentals olika modeller t ex på elgitarrer. Det är i princip omöjligt att lagerhålla alla dessa för en musikaffär i Sverige. Därför väljer de troligtvis att lagerhålla de modeller som säljer mest. Därmed kanske det inte alltid är säkert att de har just den modellen som just du vill ha av just det märket just vid det tillfället. Det kan ju mycket väl röra sej om nån modell som någon inte efterfrågat det senaste året, och alltså är de inte så pigga att ta hem en gitarr om de inte vet säkert att de kommer att sälja den till någon. Risken finns ju att den bara blir hängande i butiken också... och det vill de antagligen undvika så mycket som möjligt.

Postat
De hade inte guran inne, men kunde ta hem den.

Bra sade jag, man vill ju känna på guran innan man köper den.

Kruxet var att om de skulle ta hem den så förband jag mig också att köpa den.

Nej tack, sade jag. Isåfall kan jag lika gärna beställa den från någon som är mer serviceminded än er.

Har varit med om en liknande situation. Jag förklarade tyligt att jag var beredd att köpa produkten om den motsvarade mina förväntningar och då gick de med på att beställa hem produkten.

Mmm, själv hatar jag det argumentet. Jag fullständigt vägrar att binda upp mig till att köpa grisen i säcken, oavsett vad dom säger. Tycker det är dålig stil att försöka göra en betalningsskyldig bara för att man vill testa en produkt.

Fast det där är ju ett moment 22. Det finns ju tiotusentals olika modeller t ex på elgitarrer. Det är i princip omöjligt att lagerhålla alla dessa för en musikaffär i Sverige. Därför väljer de troligtvis att lagerhålla de modeller som säljer mest. Därmed kanske det inte alltid är säkert att de har just den modellen som just du vill ha av just det märket just vid det tillfället. Det kan ju mycket väl röra sej om nån modell som någon inte efterfrågat det senaste året, och alltså är de inte så pigga att ta hem en gitarr om de inte vet säkert att de kommer att sälja den till någon. Risken finns ju att den bara blir hängande i butiken också... och det vill de antagligen undvika så mycket som möjligt.

Mmm.. Helt klart kan det vara så. Och det är aldrig bra att ha för högt lagervärde eller lagerdjup.

Det måste balanseras mot kundernas önskemål.

Och om de tycker att en kund är för lite värd för att ta hem en gura så är det deras val och deras förlust.

Då känner iaf jag att jag lika gärna kan köpa guran från Tyskland eller Frankrike.

Postorder som postorder.

(Ska fortfarande kolla deluxe music).

Postat
JAG skulle iallafall söka en hel del innan jag handlar på Thomann.

vilket givetvis är ditt val - vilket också personen ifråga gjorde som du kanske läst

argumentet "handla inhemskt för jobbens å landets skull" ger jag inte så mycket för

om alla länder resonerade så skulle svensk exportindustri gå på knäna

Men när alla svenska butiker är borta, var ska du då testa din utrustning (för ganska ofta har man den möjligheten). Ska du då lita på skojare som oss på ett internetforum eller shootouts där man sällan vet om alla förutsättningar eller får samma bild som vid egna tester.

Alla svenska butiker kommer aldrig att vara borta. Det kommer alltid att finnas någon som anpassar sig och hittar sin nisch, det är jag övertygad om. Annars lovar jag att själv öppna en lokal filial till Thomann i min småstad - finns det ingen konkurrens så kan det ju inte gå dåligt. 😄

Postat
De hade inte guran inne, men kunde ta hem den.

Bra sade jag, man vill ju känna på guran innan man köper den.

Kruxet var att om de skulle ta hem den så förband jag mig också att köpa den.

Nej tack, sade jag. Isåfall kan jag lika gärna beställa den från någon som är mer serviceminded än er.

Har varit med om en liknande situation. Jag förklarade tyligt att jag var beredd att köpa produkten om den motsvarade mina förväntningar och då gick de med på att beställa hem produkten.

Mmm, själv hatar jag det argumentet. Jag fullständigt vägrar att binda upp mig till att köpa grisen i säcken, oavsett vad dom säger. Tycker det är dålig stil att försöka göra en betalningsskyldig bara för att man vill testa en produkt.

Fast det där är ju ett moment 22. Det finns ju tiotusentals olika modeller t ex på elgitarrer. Det är i princip omöjligt att lagerhålla alla dessa för en musikaffär i Sverige. Därför väljer de troligtvis att lagerhålla de modeller som säljer mest. Därmed kanske det inte alltid är säkert att de har just den modellen som just du vill ha av just det märket just vid det tillfället. Det kan ju mycket väl röra sej om nån modell som någon inte efterfrågat det senaste året, och alltså är de inte så pigga att ta hem en gitarr om de inte vet säkert att de kommer att sälja den till någon. Risken finns ju att den bara blir hängande i butiken också... och det vill de antagligen undvika så mycket som möjligt.

Mmm.. Helt klart kan det vara så. Och det är aldrig bra att ha för högt lagervärde eller lagerdjup.

Det måste balanseras mot kundernas önskemål.

Och om de tycker att en kund är för lite värd för att ta hem en gura så är det deras val och deras förlust.

Då känner iaf jag att jag lika gärna kan köpa guran från Tyskland eller Frankrike.

Postorder som postorder.

(Ska fortfarande kolla deluxe music).

Ingen är ju sugen på att idka ren välgörenhet heller. Tänk om de tar hem en gitarr under en lös överenskommelse att du eventuellt ska ha den efter att du testat, men utan att du egentligen bundit dej till något och så råkar du efter du har testat den se den billigare på nätet och köper den där istället. Då har dom i butiken lagt ner tid på att vara snälla och hjälpa dej i god tro om att du vill göra affär med dom, men du har "pissat" på dom i gengäld... Jag säger inte att just du skulle göra såhär men det finns säkert många som skulle göra det med gott samvete idag när gränserna mellan länder suddats ut. Kanske är därför butikerna är lite speciella med sånt här som inte efterfrågas varje dag..? Vad vet jag...

Postat
De hade inte guran inne, men kunde ta hem den.

Bra sade jag, man vill ju känna på guran innan man köper den.

Kruxet var att om de skulle ta hem den så förband jag mig också att köpa den.

Nej tack, sade jag. Isåfall kan jag lika gärna beställa den från någon som är mer serviceminded än er.

Har varit med om en liknande situation. Jag förklarade tyligt att jag var beredd att köpa produkten om den motsvarade mina förväntningar och då gick de med på att beställa hem produkten.

Mmm, själv hatar jag det argumentet. Jag fullständigt vägrar att binda upp mig till att köpa grisen i säcken, oavsett vad dom säger. Tycker det är dålig stil att försöka göra en betalningsskyldig bara för att man vill testa en produkt.

Fast det där är ju ett moment 22. Det finns ju tiotusentals olika modeller t ex på elgitarrer. Det är i princip omöjligt att lagerhålla alla dessa för en musikaffär i Sverige. Därför väljer de troligtvis att lagerhålla de modeller som säljer mest. Därmed kanske det inte alltid är säkert att de har just den modellen som just du vill ha av just det märket just vid det tillfället. Det kan ju mycket väl röra sej om nån modell som någon inte efterfrågat det senaste året, och alltså är de inte så pigga att ta hem en gitarr om de inte vet säkert att de kommer att sälja den till någon. Risken finns ju att den bara blir hängande i butiken också... och det vill de antagligen undvika så mycket som möjligt.

Mmm.. Helt klart kan det vara så. Och det är aldrig bra att ha för högt lagervärde eller lagerdjup.

Det måste balanseras mot kundernas önskemål.

Och om de tycker att en kund är för lite värd för att ta hem en gura så är det deras val och deras förlust.

Då känner iaf jag att jag lika gärna kan köpa guran från Tyskland eller Frankrike.

Postorder som postorder.

(Ska fortfarande kolla deluxe music).

Ingen är ju sugen på att idka ren välgörenhet heller. Tänk om de tar hem en gitarr under en lös överenskommelse att du eventuellt ska ha den efter att du testat, men utan att du egentligen bundit dej till något och så råkar du efter du har testat den se den billigare på nätet och köper den där istället. Då har dom i butiken lagt ner tid på att vara snälla och hjälpa dej i god tro om att du vill göra affär med dom, men du har "pissat" på dom i gengäld... Jag säger inte att just du skulle göra såhär men det finns säkert många som skulle göra det med gott samvete idag när gränserna mellan länder suddats ut. Kanske är därför butikerna är lite speciella med sånt här som inte efterfrågas varje dag..? Vad vet jag...

Det är en risk som alla försäljare av prylar tar.

Kunder som tröttnar på deras service eller högre lagerdjup/värde.

Men om de, som i det här fallet, vill idka postordermellanhand, så konkurrerar de ju med Tyskland och Frankrike.

Och i den konkurrensen har de i nuläget ingen chans.

De kan enligt mig konkurrera med service, och den fann jag otillräcklig.

Personligen är jag en sådan som kollar upp varje grej jag ska köpa innan jag gör köpet.

Jag vet redan hur mycket billigare gitarren är i Tyskland och i Frankrike.

Och i o m att jag köpte en mikrofon av dem vid tillfället då jag efterfrågade gitarren så borde ju det om något vara ett bevis för att man har pengar och vill använda dem i Sverige.

Postat
Hepp..

Kanske borde givit mer bakgrund..

Vill ha en Hagström Ultra Swede.

Har varit på 4sound på Söder och på Sveavägen, 4sound har inte Hagström sade de jag pratade med.

Jam VILL jag inte gå till, har blivit otrevligt bemött där en gång för mycket så de bojkottar jag.

Var på Musikbörsen på Söder och de hänvisade mig till Fridhemsplan.

Kollade Musibörsen på S:t Eriksplan på vägen till Fridhemsplan.

Musikbörsen Fridhemsplan sade som sagt att jag förband mig att köpa guran om de tog hem den.

Alltså, ett jävla knatande i Stockholm för att testa en gura, utan resultat.

Det gör liksom att man tröttnar. Och hellre köper och, om man inte är nöjd, häver köpet.

Men om du har varit på 4sound Sveavägen utan att se en Hagström kan du inte varit på gitarravdelningen 😛

Nu avslöjar jag mig väl lite här men vi har en Ultra Swede samt en Viking hemma och det har vi haft länge så jag undrar ´vem som sagt att 4sound inte har Hagström? 🙂

Postat

Har en lokal musikbutik på 3 minuters gångavstånd från där jag bor i Luleå. Jag är nöjd med den, och butiken är nog nöjd över att jag är nöjd. Priser går alltid att diskutera och man kommer oftast överrens om något som ligger åt just thomann hållet. De är faktiskt väldigt medvetna om hur stor skillnaden förhåller sig inom vissa områden.

So far so good.

Men om jag nu vill hålla gitarrerna med fräscha strängar och annat kraffs så är det faktiskt halva priset om jag beställer. Och på såna "små" summor kan de inte göra så mycket åt saken.

Nu vill jag köpa 10 paket strängar för 100 spänn stycket, eller beställa dem från thoman för 40 spänn. Beställer jag inte strängarna från thomann är jag nästintill dum i huvudet. Pengar växer som sagt inte på träd och bara för att idka välgörenhet och visa solidaritet med min lokala musikbutik så är jag inte beredd att kasta bort mina surt förvärvade slantar.

Faktum är att om jag ska göra någon dyrare investering är det faktiskt väldigt skönt att ha någon i krokarna som kan en massa och kan vägleda en. Det i åtanken och garantin gör att en tusenlapp inte spelar så stor roll i det stora hela när det gäller den sortens investering. Kanske en gnutta motsägelsefull kan somliga tycka.

Postat
Hepp..

Kanske borde givit mer bakgrund..

Vill ha en Hagström Ultra Swede.

Har varit på 4sound på Söder och på Sveavägen, 4sound har inte Hagström sade de jag pratade med.

Jam VILL jag inte gå till, har blivit otrevligt bemött där en gång för mycket så de bojkottar jag.

Var på Musikbörsen på Söder och de hänvisade mig till Fridhemsplan.

Kollade Musibörsen på S:t Eriksplan på vägen till Fridhemsplan.

Musikbörsen Fridhemsplan sade som sagt att jag förband mig att köpa guran om de tog hem den.

Alltså, ett jävla knatande i Stockholm för att testa en gura, utan resultat.

Det gör liksom att man tröttnar. Och hellre köper och, om man inte är nöjd, häver köpet.

Men om du har varit på 4sound Sveavägen utan att se en Hagström kan du inte varit på gitarravdelningen 🙂

Nu avslöjar jag mig väl lite här men vi har en Ultra Swede samt en Viking hemma och det har vi haft länge så jag undrar ´vem som sagt att 4sound inte har Hagström? 🙂

Tjoho, fan va bra!

Jag kommer över i veckan!

Apropå avslöjad. Jag kommer inte kunna gå in på nån musikaffär i sthlm och fråga efter en Hagström utan att bli igenkänd som den krävande kunden från studio forum! 😛

Postat
Och inte tal om när 4Sound bildades. Då skulle alla småbutiker också försvinna.

4sound har tagit över mycket av marknaden i norrbotten, jag är nära bekant med en ägare till en av dessa småbutiker och han har haft det ganska tufft sen 4sound öppnade.

Snackar du om Ramus i luleå och piteå? Ägdes de av 4sound från början eller?

Postat

Var inne och lirade på Sveavägen idag. Fan, gitarren var ännu skönare att spela på än jag trodde!

Och personalen som var där var hjälpsam! 🙂

Tyvärr var det fel färg för mig, jag vill ha burgundy burst eller cosmic black burst.

Så jag måste ändå beställa gitarren.

Så vafan gör man?

Beställer direkt från musikbörsen?

Eller direkt från 4sound?

Spelar det någon roll iom att de går ihop?

Eller går jag till en av 4sounds/musikbörsens fysiska affärer och ber dem beställa gitarren åt mig?

Och hämtar den på affären istället för på min lokala postutlämnare?

Dessa val, dessa val...

Postat
Var inne och lirade på Sveavägen idag. Fan, gitarren var ännu skönare att spela på än jag trodde!

Och personalen som var där var hjälpsam! 🙂

Tyvärr var det fel färg för mig, jag vill ha burgundy burst eller cosmic black burst.

Så jag måste ändå beställa gitarren.

Så vafan gör man?

Beställer direkt från musikbörsen?

Eller direkt från 4sound?

Spelar det någon roll iom att de går ihop?

Eller går jag till en av 4sounds/musikbörsens fysiska affärer och ber dem beställa gitarren åt mig?

Och hämtar den på affären istället för på min lokala postutlämnare?

Dessa val, dessa val...

Jag är ledig idag så du slapp träffa mig i butiken iaf 🙂

Om du beställer den i butiken så har vi den på ungefär 3 arbetsdagar förutsatt att EM Nordic/Max Music har den i lager 🙂

Så dyk in och lägg en order vettja.

Postat
Var inne och lirade på Sveavägen idag. Fan, gitarren var ännu skönare att spela på än jag trodde!

Och personalen som var där var hjälpsam! 🙂

Tyvärr var det fel färg för mig, jag vill ha burgundy burst eller cosmic black burst.

Så jag måste ändå beställa gitarren.

Så vafan gör man?

Beställer direkt från musikbörsen?

Eller direkt från 4sound?

Spelar det någon roll iom att de går ihop?

Eller går jag till en av 4sounds/musikbörsens fysiska affärer och ber dem beställa gitarren åt mig?

Och hämtar den på affären istället för på min lokala postutlämnare?

Dessa val, dessa val...

Jag tycker du ska stödja den butik som du tycker är bra genom att beställa den just där.

Du lär väl få hämta den där också.

  • 2 veckor senare...
Circulate (oregistrerad)
Postat

Men kommer det nya "företaget" heta någonting speciellt? :rolleyes: eller är det bara 4-Sound och Musikbörsen som kommer vara i samma logga? 😄

Undra om 4-Sound här i Falun kommer få in lite nya grejer då ..

  • 2 månader senare...
Postat

Men om dom slås ihop så i värsta fall kör dom monopol o ökar priserna...dåligt för oss ...tja vi har ju fortfarande Thomann 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.