Pär Ekberg Postat 19 februari 2008 Postat 19 februari 2008 (redigerat) ---Raderat---- Redigerat 19 februari 2008 av Pär Ekberg
eterno Postat 19 februari 2008 Postat 19 februari 2008 De kan flytta ut sina j-la butiker ifrån dyra innerstadsgator till billiga köpcentrum istället. Där kan man åtminstone parkera gratis. Det kan man hålla med om. Jag menar det är ingen som går på stans gator och säger "ah jag går in och köper en gitarr" eller något annat. Jag tror inte att det skulle sänka priserna, men de skulle kunna skaffa större lokaler (och gratis parkering, så klart) utanför centrum.
joachime Postat 19 februari 2008 Postat 19 februari 2008 De kan flytta ut sina j-la butiker ifrån dyra innerstadsgator till billiga köpcentrum istället. Där kan man åtminstone parkera gratis. Det kan man hålla med om. Jag menar det är ingen som går på stans gator och säger "ah jag går in och köper en gitarr" eller något annat. Jag tror inte att det skulle sänka priserna, men de skulle kunna skaffa större lokaler (och gratis parkering, så klart) utanför centrum. Gratisparkering/köpcentrum-grejen bygger på att det säljs stora volymer. Jag tror inte att en så pass smal bransch som den här klarar det. Sedan föredrar jag att gå till en mindre butik som är specialiserad, jämfört med en stormarknad.
AndyWhiteglove Postat 19 februari 2008 Postat 19 februari 2008 idag ser det ut som följer A tillverkaren säljer tiil B distrubutören B har minst 50% på marknadspriset B säljer till C butiken som har mellan 15-35% beroende på produkt och försäljningsstatistik B gör en vinst på mellan 15-35% C säljer till D alltså du konsumenten Därav priserna på produkterna i sverige i ett litet land i världen S Vill bara tala om för alla som eventuellt läser detta att siffrorna och procentsatserna är helt felaktiga. De presenteras i inlägget som fakta men det är helt fel. Så bortse från inlägget ovan. Att en musikaffär har en marginal på 35% är inte alls ovanligt. Kan många gånger vara mer än så! Den bästa affär jag gjort är när jag handlade en bastrumpedal av ett mycket välkänt fabrikat direkt från den svenska distributören. Riktpriset var 4.580 kr, jag fick köpa den för 1.800 kr... Där kan vi snacka om marginal!
slägga (oregistrerad) Postat 19 februari 2008 Postat 19 februari 2008 idag ser det ut som följer A tillverkaren säljer tiil B distrubutören B har minst 50% på marknadspriset B säljer till C butiken som har mellan 15-35% beroende på produkt och försäljningsstatistik B gör en vinst på mellan 15-35% C säljer till D alltså du konsumenten Därav priserna på produkterna i sverige i ett litet land i världen S Vill bara tala om för alla som eventuellt läser detta att siffrorna och procentsatserna är helt felaktiga. De presenteras i inlägget som fakta men det är helt fel. Så bortse från inlägget ovan. Märkligt att du om du nu har andra siffror att föreslå inte tar tillfället i akt och gör det då? Vad det gäller mina uppgifter så kan jag gärna lägga ut dom om du vill .... Det finns många sätt att se på prissättningen i sverige ett intressant sådant är när det företag som du tydligen representerar vid ett antal tillfällen när dollarn var på väg upp för ett antal år sedan hela tiden höjde priset med motiveringen dollarn är ju så stark..?? Men nu när dollarn har sjunkit med nästan 40% sedan toppnoteringen inte har väl någon sett denna förändring eller!!!?.. 😛
slägga (oregistrerad) Postat 19 februari 2008 Postat 19 februari 2008 idag ser det ut som följer A tillverkaren säljer tiil B distrubutören B har minst 50% på marknadspriset B säljer till C butiken som har mellan 15-35% beroende på produkt och försäljningsstatistik B gör en vinst på mellan 15-35% C säljer till D alltså du konsumenten Därav priserna på produkterna i sverige i ett litet land i världen S Vill bara tala om för alla som eventuellt läser detta att siffrorna och procentsatserna är helt felaktiga. De presenteras i inlägget som fakta men det är helt fel. Så bortse från inlägget ovan. Att en musikaffär har en marginal på 35% är inte alls ovanligt. Kan många gånger vara mer än så! Den bästa affär jag gjort är när jag handlade en bastrumpedal av ett mycket välkänt fabrikat direkt från den svenska distributören. Riktpriset var 4.580 kr, jag fick köpa den för 1.800 kr... Där kan vi snacka om marginal! Ja det va ju inte direkt priset ifrån producent till slutkund som jag tycker är konstigt! Det konstiga måste väl ändå vara när vi nu har ett distro nät når dom inte har prylarna hemma???? VA SKA VI HA DOM TILL DÅ?? eller rättare sagt varför ett extra led som ska ha betalt för ingen ting?
Pär Ekberg Postat 19 februari 2008 Postat 19 februari 2008 (redigerat) ---Raderat---- Redigerat 19 februari 2008 av Pär Ekberg
lavrell Postat 19 februari 2008 Postat 19 februari 2008 (redigerat) Frågan är väl snarare varför just du, Ove Centli, dominerar denna tråd, och skriver metervis med redogörelser för att just du vet hur hela branschen funkar, och aspirerar på att ha de flesta svaren samt förmåga att se in i framtiden. Att du blir upprörd över mitt förra inlägg, tyder ju bara på att det var just du som tog åt dej av det.... 😉 Jag kanske är i branschen ? 😉 I sånt fall har du sjukt dålig koll. 4sound är inte norskt. MRH är ett investeringsbolag som investerat i 4sound och dom är norska ja, men 4sound som företag styrs i Sverige med hjälp av MRH. ?!?!?! 😛 Pär Ekberg verkade ju också vara en i branschen som också skrivt här på forumet, men mina inlägg verkar inte ha bemötts av honom ännu. Det säger väl er ngt, eller? Jag har inte bemött hans i heller, eftersom det inte funnits anledning. Spekulationer är vad denna tråd är till för. Annars kan vi nita denna tråden med en gång. "...Det norska storbolaget MRH, som redan äger Luthman och 4Sound..." står det i allra första posten här. Så de så. Vem har tolkningsföreträde, du eller jag? 🙂 Burger King och McDonalds är ej heller amerikanska, de måste ju vara svenska eftersom de styrs i Sverige med hjälp av amerikanska BK och MD. Och vissa har "franchising" deals så de är helsvenska. Eller hur? 🙂😎 Det finns alldeles för många i branschen som har sjuuukt dålig koll, annars hade detta inte behövt hända, med MB och 4Sound ihopslagande. Jag vet precis vem Pär Ekberg är eftersom jag har kontakt med hans företag nästan varje dag. Så om ett stort amerikanskt investeringbolag investerar i Volvo så blir Volvo ett Amerikanskt bilmärke enligt din tes? 4sound är 100% svenskt från början men det visste du antagligen eftersom du är "i branschen". EDIT: nu verkar det som att jag är snorkig osv osv. Men tycker bara det är onödigt att skriva saker som fakta i en tråd när man inte gjort eftersökningar om det stämmer eller ej. 🙂 Så peace, love and understanding above all! Redigerat 19 februari 2008 av lavrell
AndyWhiteglove Postat 19 februari 2008 Postat 19 februari 2008 Jag hoppas innerligt att generalagenturer kommer försvinna. De fyller många gånger inte någon som helst funktion. Jag ogillar starkt att de ska ha så stort inflytande över sortiment, och hur stora inköp man måste göra som handlare. Detta gäller särskilt Luthman! Hur kommer det sig att det blivit så "Pärra"?
Pär Ekberg Postat 19 februari 2008 Postat 19 februari 2008 (redigerat) Sorry om det pajjar tråden. Men jag tog bort mina inlägg. Varför skall jag hålla på rätta folk på ett diskussionsforum? Syftet med ett forum är ju att ventilera sina åsikter. Sorry för det.. Redigerat 19 februari 2008 av Pär Ekberg
Assar Postat 19 februari 2008 Postat 19 februari 2008 Jag hoppas innerligt att generalagenturer kommer försvinna. De fyller många gånger inte någon som helst funktion. Funktionen de fyller är väl att de möjliggör att lägga dubbla marginaler på det pris som kunden får betala? Plus att butikerna slipper ha support, de kan överlåta det till en enda part. Med andra ord; större intäkter och lägre kostnader. Om man sen äger både grossisten och butiken så kan man tjäna bra med kosing på det. Eller är jag cynisk nu? Å andra sidan kanske en samlad support ger bättre kompetens vid frågor ...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 19 februari 2008 Postat 19 februari 2008 Och inte tal om när 4Sound bildades. Då skulle alla småbutiker också försvinna. 4sound har tagit över mycket av marknaden i norrbotten, jag är nära bekant med en ägare till en av dessa småbutiker och han har haft det ganska tufft sen 4sound öppnade. Men grejen är den att 4-sound i Luleå består av massa 4-skallar som, inte kan ett jota. Dom tror dom är världsbäst men vet inte ens hur man justerar in en gitarr. Sånt lejer dom bort vilket drabbar kunden i slutändan. Det finns bara en riktig musikaffär i Luleå och det är Hagström Musik om man ska ha gitarrer och basar. Fender i Sverige rekommenderar Hagström Musik eftersom de är så otroligt duktiga och seriösa på stränginstrument. De byter bandstavar, slipar band... ja allt. Har svårt att tänka mig att den butiken går omkull vid en hopslagning. För när det handlar om stränginstrument så är det hantverk vi pratar om. 🙁
Pär Ekberg Postat 20 februari 2008 Postat 20 februari 2008 Pär Ekberg verkade ju också vara en i branschen som också skrivt här på forumet, men mina inlägg verkar inte ha bemötts av honom ännu. Det säger väl er ngt, eller? Jag har inte bemött hans i heller, eftersom det inte funnits anledning. Bara ett inlägg till ifrån mig. Det var säkert inte ditt syfte Ove, men det kan i denna mening tolkas som att jag inte har svarat på dina inlägg för att det skulle ligga nån relevans i vad du skriver. Som du säger själv så är det spekulationer. Jag kände bara att du ev. använde mig på ett sätt för att få mer trovärdighet i dina inlägg. Men det är nog bara jag kanske?
Pär Ekberg Postat 20 februari 2008 Postat 20 februari 2008 Jag vet inte, här finns säkert FLERA I BRANSCHEN på denna tråd, som vill vara "ubåtar" och smyga med om de är i branschen eller inte, för att kolla vad vi tycker om det hela. Märk väl, att jag ställde bara frågan "jag kanske är i branschen?", med en wry-smiley efteråt. Vi får väl hoppas att folk respekterar forumregel nr. 13.
joachime Postat 20 februari 2008 Postat 20 februari 2008 Pär Ekberg verkade ju också vara en i branschen som också skrivt här på forumet, men mina inlägg verkar inte ha bemötts av honom ännu. Det säger väl er ngt, eller? Jag har inte bemött hans i heller, eftersom det inte funnits anledning. Bara ett inlägg till ifrån mig. Det var säkert inte ditt syfte Ove, men det kan i denna mening tolkas som att jag inte har svarat på dina inlägg för att det skulle ligga nån relevans i vad du skriver. Som du säger själv så är det spekulationer. Jag kände bara att du ev. använde mig på ett sätt för att få mer trovärdighet i dina inlägg. Men det är nog bara jag kanske? Jag tror att om jag kommit med faktafel, så hade någon annan i branschen här på denna tråd sagt ifrån på skarpen med ett inlägg. Olsberg t ex. Du och jag har ungefär "lagt oss i" i lika många poster på denna tråd. Folk läser in för mycket, och verkar vara "cruising for a fight", i sina inlägg. Tolkar som de själva vill bara för att gå in i polemik och vända allt jag säger till rena fakta, vilket jag fortfarande efterlyser någon som kan uttryckligen säga att jag påstått att något är fakta. Jag vet inte, här finns säkert FLERA I BRANSCHEN på denna tråd, som vill vara "ubåtar" och smyga med om de är i branschen eller inte, för att kolla vad vi tycker om det hela. Märk väl, att jag ställde bara frågan "jag kanske är i branschen?", med en wry-smiley efteråt. Asch, nu är du ute och driver din gamle sjöbjörn! In till land och laga dina nät eller nåt. Varför skulle Pär Ekberg bemöta dina lösa spekulationer? Varför skulle överhuvudtaget någon behöva göra det? Det finns relevanta och det finns irrelevanta inlägg. Det finns inlägg som tillför ämnet något och så finns det sådana som inte gör det. De allra flesta har inga problem med att skilja dessa åt.
lavrell Postat 20 februari 2008 Postat 20 februari 2008 (redigerat) Jag gör som Pär och säger upp min aktivitet i denna tråd eftersom folk utan insikt ändå bara kommer spekulera i saker enligt egen fantasi. Jag låter tiden tala istället så får alla se hur denna sammanslagning påverkar musikaffärsbranschen. Over and out! Redigerat 20 februari 2008 av lavrell
IDF Postat 20 februari 2008 Postat 20 februari 2008 jag tror att 4sound kommer förvandlas till en båt. joachime skrev ju om nät - och det tolkar jag som ovan skrivet.
godhead Postat 20 februari 2008 Postat 20 februari 2008 bra gjort ove! skriv och spela in en låt om dina spekulationer och teorier istället, så lägger du åtminstone tiden på något kreativt.... 😉
DanSolu Postat 28 februari 2008 Postat 28 februari 2008 Hur står det till med moralen? Många av er pratar om att man går in till sin lokala handlare för att testa instument och utnyttja expertis, och sedan gå hem och handla över nätet. Man opponerar sig mot att det handlar om att tjäna pengar, om det är någon som endast ser till pengarna så är det väl ändå nätbutikerna. Det pratas om att expertisen är varierande i dom lokala butikerna, hur ska handlarna i din lokala butik ha råd att ha kunnig personal om DU endast är där för att utnyttja dom genom att testa och ställa frågor för att sedan vända på klacken och ge dina pengar till nätbutiken. Någon pratar om att man vill att butiken ska ha större lokaler och sortiment. Hur ska han/hon ha råd med det när pengarna hamnar i tyskland, vad kostar en lokal per kvm? Det finns nog få handlare som vill ha små lokaler och ett litet sortiment. Men hur gör du som konsument med din ekonomi? Först måste man tjäna pengar...sen kan man spendera dom. Jag undrar om du som musiker tänkt till, som kämpar och sliter med att få spela in dina låtar och hoppas kunna sälja en och annan skiva, få folk att komma på dina konserter, och hoppas på att din butik eller svenska leverantör ska hjälpa till med spons, replokal, annonsering osv. Det är precis samma sak om du som musiker satsar på att plöja ner pengar i att spela in och sälja skivor (vilket inte ger många slantar), dina fans går och väntar och vill gärna att det kommer ut en ny platta, men man laddar ner den på nätet när den kommit ut. Och konsert har man inte råd att varken arrangera eller gå på eftersom pengarna hamnar i ett annat lands fickor. Det finns heller ingen chans att hjälpa de lokala banden ekonomiskt att kunna "växa" och tjäna pengar på sin passion eftersom det inte kommer något tillbaka. Vi kanske skall hoppas på att dom tyska näthandlarna börjar lägga sina pengar på att hjälpa oss svenska band uppåt med , spons, bra priser, expertis, rekommendationer om inköp, service osv. Har vi tur kanske vi kan få sätta upp afficher och dyl. på deras kontor ute i ingemansland också.
Demonproducenten Postat 28 februari 2008 Postat 28 februari 2008 DanSolu: du har rätt - och fel dom svenska butikerna har levt länge utan konkurrens å har kunnat skita i kunden är man inte någon så kan man i vissa butiker få vänta hur länge som helst innan innehavaren eller nån anställd behagat tala färdigt i telefon tex är man någon så är det oftast helt annat ljud i skällan men medelkunden - den som idag handlar hos thomann - har man tappat långt innan thomann gjordee sitt stora insteg på svenska marknaden det var bara en tidsfråga dålig service ger kundtapp så fort kunden hittar nån annastans att gå dom dessvärre få butiker som ändå haft en bra kundrelation drabbas nu också förstås av konkurrensen här har du rätt kunden kan bita sig själv i svansen - dom få butiker med bra service som ändå finns riskerar gå omkull frågan är dock vad kunden värderar mest: bra pris eller nära service den butik som kan erbjuda bägge behöver nog inte oroa sig
godhead Postat 28 februari 2008 Postat 28 februari 2008 DanSolu:du har rätt - och fel dom svenska butikerna har levt länge utan konkurrens å har kunnat skita i kunden är man inte någon så kan man i vissa butiker få vänta hur länge som helst innan innehavaren eller nån anställd behagat tala färdigt i telefon tex är man någon så är det oftast helt annat ljud i skällan men medelkunden - den som idag handlar hos thomann - har man tappat långt innan thomann gjordee sitt stora insteg på svenska marknaden det var bara en tidsfråga dålig service ger kundtapp så fort kunden hittar nån annastans att gå dom dessvärre få butiker som ändå haft en bra kundrelation drabbas nu också förstås av konkurrensen här har du rätt kunden kan bita sig själv i svansen - dom få butiker med bra service som ändå finns riskerar gå omkull frågan är dock vad kunden värderar mest: bra pris eller nära service den butik som kan erbjuda bägge behöver nog inte oroa sig skita i kunden? det stämmer inte med min värld. där jag handlar så skiter man definitivt inte i kunden iallafall. och jag tvivlar _starkt_ på att merparten, som du tycks mena, av alla musikaffärer i sverige har taskig service och okunnig personal. då skulle ingen butik överleva. och var har du fått ifrån att ingen konkurrens finns bland musikaffärer i sverige? det har det väl alltid funnits eller? men därmed inte sagt att dåliga butiker med kass service inte finns. för det gör det absolut.
Demonproducenten Postat 29 februari 2008 Postat 29 februari 2008 skita i kunden? det stämmer inte med min värld. där jag handlar så skiter man definitivt inte i kunden iallafall. och jag tvivlar _starkt_ på att merparten, som du tycks mena, av alla musikaffärer i sverige har taskig service och okunnig personal. då skulle ingen butik överleva. och var har du fått ifrån att ingen konkurrens finns bland musikaffärer i sverige? det har det väl alltid funnits eller?men därmed inte sagt att dåliga butiker med kass service inte finns. för det gör det absolut. sök efter tråden med upplevelser från musikaffärer
bobster Postat 23 mars 2008 Postat 23 mars 2008 För er som vill veta hur mycket musikaffärerna tjänar så är det bara att gå in på www.bizbiz.se och söka på tex Musikbörsen. Om de är ett aktiebolag så kan du gratis få fram deras årsredovisning. Kan vara bra att veta när man diskuterar priser, hur mycket de tjänar, konkurrens etc. Mvh Bobster www.bobster.se Importtips för gitarristen och bassisten
Erikafleijongaph Postat 24 mars 2008 Postat 24 mars 2008 Tack för tipset om Hagström i Luleå, får bli något att kolla in till nästa gång man ska uppgradera sin gura. ^^ Hur som helst i Linköping så kan man se det såhär: Jam - nykomling. Skapligt bra priser, de verkar kunna en del om allt de säljer iaf (inga experter, men de kan iaf mer än vad jag kan, vilket är ett starkt plus). Det är min spontana reaktion och jag har redan handlat saker för över 5000 från affären och ska se hur supportsidan fungerar från dem de närmaste dagarna. De svarar för övrigt jävligt fort på mail med förfrågan om priser. x) Musikbörsen - Min kusin skulle köpa en Vamp 2, då han fick veta från personalen att det skulle vara kampanjpris på en uppsättning från Tyskland som skulle komma inom en vecka. Han ringde musikbörsen två gånger om dagen i två månader (freakish, men sant), och de sa alltid "de kommer nog imorgon". Till slut gick han då ner till musikbörsen och frågade vad i HELV**** de höll på med. De hade Vamps hemma som låg i butiken fast de sa att de inte hade det, och när han påpekade det sa de att det förmodligen var trasiga ex. I slutändan fick han veta att det inte alls varit något kampanjpris, något som de hade sagt i två månader två gånger om dagen. Ingen rabatt gavs, och det blev den sista gången någon av oss någonsin handlar något på musikbörsen. Dessutom försökte de kränga en gitarr för 10.000 åt mig när jag skulle köpa min första gitarr, något som jag ogillar. Min kompis köpte ett begagnat trumset för 6000 som gick sönder inom två timmar som han sedan inte fick lämna tillbaka innan han röt till ordentligt om att man faktiskt SKA kunna ta i när man spelar trummor. 4sound - Klart mer kunnig personal vad gäller instrument. Garantierna gäller alltid i ur och skur och när jag köpte min första gitarr så försökte de till skillnad från ovannämnd musikbörs inte sälja en gitarr för över 5000 till en nybörjare. Dock får de ett minus för att de inte verkar kunna så mycket om den tekniska biten angående ljudinspelning och mikrofoner, samt att jag en gång fick vänta en vecka för mycket på att få min gitarr fixad när den hade gått sönder.
Assar Postat 24 mars 2008 Postat 24 mars 2008 Håller faktiskt med Demonproducenten om det där med dålig service. På Jam, Deluxe och gamla Musikpunkten (tyvärr numera 4Sound) har det dock alltid funkat bra. Tidigare i år var jag inne på en annan 4Sound-butik vid 4 olika tillfällen under loppet av några veckor. Jag var intresserad av en blåsplugg som går löst på några tusenlappar. Naturligtvis vill jag testa den innan jag köper den, annars kan jag lika väl köpa den på postorder. Varje gång fick jag vänta 15-20 minuter på att få hjälp. 3 av 4 gånger fick jag sen vänta ytterligare 10-15 minuter på att "rätt" person blev tillgänglig för att visa. Men ingen gång lyckades jag få testa pluggen. Ena gången var servern nere, andra gången hade de just sålt bildskärmen, tredje gången var det ingen som visste var pluggen fanns installerad och fjärde gången tröttnade jag på att vänta och gick därifrån. Kanske är det bättre om man ska köpa en gitarr eller liknande. Men vad ska jag köpa mjukvara i butik för om de inte kan tillföra något extra i förhållande till nätbutiken? Och då ska jag tillägga att jag faktiskt är beredd att lägga lite extra på ett köp bara för att stödja den affär som har nåt att tillföra. Men taskig service kan verkligen få mig på dåligt humör ... Jag har för övrigt gett upp försöken att köpa blåsplugg, är inte beredd att köpa grisen i säcken en gång till.
dominion Postat 24 mars 2008 Postat 24 mars 2008 Är beredd att hålla med kritiken mot de svenska musikaffärerna. Gled in på musikbörsen Fridhemsplan för att testa en gura jag såg att de hade på hemsidan. Märk väl, jag hade också tänkt att köpa den från affären, om jag tyckte att den var bra. De hade inte guran inne, men kunde ta hem den. Bra sade jag, man vill ju känna på guran innan man köper den. Kruxet var att om de skulle ta hem den så förband jag mig också att köpa den. Nej tack, sade jag. Isåfall kan jag lika gärna beställa den från någon som är mer serviceminded än er. Va fan är då skillnaden mot att beställa den från Tyskland eller Frankrike? Det är ju postorder hursom helst! So, Playback Europe, here I come!
DanSolu Postat 25 mars 2008 Postat 25 mars 2008 Är beredd att hålla med kritiken mot de svenska musikaffärerna.Gled in på musikbörsen Fridhemsplan för att testa en gura jag såg att de hade på hemsidan. Märk väl, jag hade också tänkt att köpa den från affären, om jag tyckte att den var bra. De hade inte guran inne, men kunde ta hem den. Bra sade jag, man vill ju känna på guran innan man köper den. Kruxet var att om de skulle ta hem den så förband jag mig också att köpa den. Nej tack, sade jag. Isåfall kan jag lika gärna beställa den från någon som är mer serviceminded än er. Va fan är då skillnaden mot att beställa den från Tyskland eller Frankrike? Det är ju postorder hursom helst! So, Playback Europe, here I come! Om du nu som du påstår vill testa och handla i Sverige, så om bor i STHLM så kanske du kunde bemöda dig med att "glida in" på någon av dom andra 116 musikaffärerna som finns i STHLM för att se om du får bättre service. Du kommer ju inte få hem den för test från Tyskland iallafall.
Demonproducenten Postat 25 mars 2008 Postat 25 mars 2008 Är beredd att hålla med kritiken mot de svenska musikaffärerna.Gled in på musikbörsen Fridhemsplan för att testa en gura jag såg att de hade på hemsidan. Märk väl, jag hade också tänkt att köpa den från affären, om jag tyckte att den var bra. De hade inte guran inne, men kunde ta hem den. Bra sade jag, man vill ju känna på guran innan man köper den. Kruxet var att om de skulle ta hem den så förband jag mig också att köpa den. Nej tack, sade jag. Isåfall kan jag lika gärna beställa den från någon som är mer serviceminded än er. Va fan är då skillnaden mot att beställa den från Tyskland eller Frankrike? Det är ju postorder hursom helst! So, Playback Europe, here I come! Om du nu som du påstår vill testa och handla i Sverige, så om bor i STHLM så kanske du kunde bemöda dig med att "glida in" på någon av dom andra 116 musikaffärerna som finns i STHLM för att se om du får bättre service. Du kommer ju inte få hem den för test från Tyskland iallafall. så för att testa en vara som annonseras hos butik A ska man alltså gå till butik B
DanSolu Postat 25 mars 2008 Postat 25 mars 2008 Är beredd att hålla med kritiken mot de svenska musikaffärerna.Gled in på musikbörsen Fridhemsplan för att testa en gura jag såg att de hade på hemsidan. Märk väl, jag hade också tänkt att köpa den från affären, om jag tyckte att den var bra. De hade inte guran inne, men kunde ta hem den. Bra sade jag, man vill ju känna på guran innan man köper den. Kruxet var att om de skulle ta hem den så förband jag mig också att köpa den. Nej tack, sade jag. Isåfall kan jag lika gärna beställa den från någon som är mer serviceminded än er. Va fan är då skillnaden mot att beställa den från Tyskland eller Frankrike? Det är ju postorder hursom helst! So, Playback Europe, here I come! Om du nu som du påstår vill testa och handla i Sverige, så om bor i STHLM så kanske du kunde bemöda dig med att "glida in" på någon av dom andra 116 musikaffärerna som finns i STHLM för att se om du får bättre service. Du kommer ju inte få hem den för test från Tyskland iallafall. så för att testa en vara som annonseras hos butik A ska man alltså gå till butik B Blir det bättre köpa i butik C i tyskland utan att testa alls tycker du? Då är det väl butik A´s annonseringspolitik vi ska prata om och inte handel utomlands? Ska stackars butik B få lida för att butik A inte har det dom annonserar hemma och istället ge dina pengar till tyskland?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.