Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

HallÄ gott folk,

TÀnkte kolla om nÄgon har lust att ge mig lite rÄd nÀr det gÀller att skruva till ett ljud i Reason, ljudet jag söker hittar du pÄ http://www.myspace.com/zekken

Den synthen har jag försökt fÄ till, men det Àr inte i nÀrheten av dom ljud jag tidigare anvÀnt sÄ jag hamnar pÄ villospÄr hela tiden.

Hoppas nÄgon har lust att hjÀlpa till med detta.

Mvh

//J 😆

Annons
Mollin (oregistrerad)
Postat

Jag tror att du ska göra den i Subtractor eller Thor :] har inte en aning hur.

Mollin (oregistrerad)
Postat
tack 😛 ,

men thor finns vÀl inte i trean va? kan man lÀgga till den ÀndÄ eller?

gaah du fĂ„r ursĂ€kta mig! tĂ€nkte pĂ„ att du hade 4.0, men det var ju 3.0! DĂ„ tror jag faktiskt att det Ă€r subtractor som gĂ€ller .. kan höra ett knorrande ljud nĂ„gonstans i det dĂ€r syntljudet du lĂ€nkade till. 😆 Lycka till!

Postat

Vilket syntljud?

Det som spelar oktavbas eller nÄgot av de tvÄ leadljuden som spelar tillsammans?

Postat
Vilket syntljud?

Det som spelar oktavbas eller nÄgot av de tvÄ leadljuden som spelar tillsammans?

Leadljuden var det jag tĂ€nkte pĂ„ frĂ€mst, jag har ett annat basljud i tanken, har allting planerat redan men fĂ„r inte till ett skönt leadljud. 😄

skulle vara suverÀnt med lite mer tips och sÄ.

tack pÄ förhand.

//J

Postat
Vilket syntljud?

Leadljuden var det jag tĂ€nkte pĂ„ frĂ€mst, jag har ett annat basljud i tanken, har allting planerat redan men fĂ„r inte till ett skönt leadljud. 😄

skulle vara suverÀnt med lite mer tips och sÄ.

tack pÄ förhand.

//J

först tar du en titt i factory soundbank, sen skruvar du pÄ de ljuden, sen kombinerar du.. sen kan du Äterkomma..

Postat
först tar du en titt i factory soundbank, sen skruvar du pÄ de ljuden, sen kombinerar du.. sen kan du Äterkomma..

Jo men det har jag gjort, sitter varje kvÀll och skruvar med olika ljud och maskiner, men jag kommer aldrig Ànda fram. kanske skulle vara lÀttare om jag lÀgger upp det jag kommit fram till och fÄ lite feedback pÄ det kanske. (kommer upp imorn nÀr jag Àr hemma)

Jag skulle aldrig be om hjÀlp utan att prova sjÀlv först sÄklart.

Mvh

J

Postat

Jo men det har jag gjort, sitter varje kvÀll och skruvar med olika ljud och maskiner, men jag kommer aldrig Ànda fram. kanske skulle vara lÀttare om jag lÀgger upp det jag kommit fram till och fÄ lite feedback pÄ det kanske. (kommer upp imorn nÀr jag Àr hemma)

Mvh

J

bra svar 😄

lÀttare om du lÀgger upp och ber folk jÀmföra med ditt!

blippbloppljuden Àr portamento pÄ en enkel sÄgtandsvÄg. sen kommer en superlead in. minst 4 st. detunade sÄgtandsvÄgor. portamento dÀr med..

fan jag pallar inte med skiten.. usch!!

Postat

Mvh

J

Det misstag jag gjorde oftast var nĂ€r jag var nybörjare var att jag precis som du hĂ€ngde upp mig pĂ„ att ratta fram nĂ„got ljud som jag hört nĂ„gon annan göra. Varför inte bara att ratta tills du fĂ„r fram ett eget ljud som du gillar? Det dĂ€r med att kunna Ă„terskapa andras ljud kommer med tiden. Att försöka Ă„terskapa andras ljud Ă€r ioförsig ett bra sĂ€tt att lĂ€ra sig syntar pĂ„, men man blir inte klar med sĂ„ mycket lĂ„tar. 😄

Om du verkligen Àr serriös pÄ att lÀra dig syntar sÄ vill jag rekommendera Sound on Sound's synthschool. Googla lite sÄ borde du hittade det snabbt. Den första artikeln utav de otaliga som skrivits har nÄgra Är pÄ nacken numera, men grundprinciperna för att ratta en synt har varit identiska vÀldigt lÀnge, sÄ den Àr inte inaktuell för det.

Postat

tack sÄ mycket för alla svar, det har hjÀlpt mig en bit pÄ vÀgen, kommer lÀgga upp vad jag kommit fram till Àn sÄ lÀnge, men dte blir nÄn gÄng under dagen.

jag ska kolla pÄ Sound on Sound's synthschool, och jag ska kolla igenom de trÄdarna som finns pÄ forumet.

Ha en bra dag alla.

Peace.

Postat
blippbloppljuden Àr portamento pÄ en enkel sÄgtandsvÄg. sen kommer en superlead in. minst 4 st. detunade sÄgtandsvÄgor. portamento dÀr med..

fan jag pallar inte med skiten.. usch!!

Japp, dÀr har vi svaret. Simple as that.

DĂ„ slapp jag förklara. đŸ„°

Postat

SĂ„, nu siter jag och skruvar lite och Ă€r pĂ„ vĂ€g mot ett helt anat ljud Ă€n det jag först tĂ€nkte, ett som inte kĂ€ndes riktigt lika uttjatat. tack sĂ„ mycket för alla svar Ă€nnu en gĂ„ng, jag kommer lĂ€gga upp den fĂ€rdiga versionen hĂ€r sen. kĂ€nns lite oslipad Ă€nnu. đŸ„°

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.