Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

En plats där folk kan dela med sig av tutorials, egna knep och tips i programen de håller på med.

[ Exempel:

Tap-delay

För att göra ett eget tap-delay på sång/tal brukar jag kopiera ordet till en egen kanal och därefter lägga ordet/frasen så många gånger jag vill att det ska låta, i den takt jag vill. Och sen sänka med automatation på volymen. Funkar även med panning för att få ett "pingpong"-delay.

Kan verka omständigt men jag tycker att man får mer kontroll över ekot på det viset. ]

/ F

Annons
Postat

Jo, det kan ju bli lite mycket men samtidigt jag tror att man skulle missa en del om det bara var inom vissa program, de som enbart sitter i Cubase kanske inte kollar vad andra användare skriver i sina respektive program speciellt ofta.

Man kan ju skriva vilket program det tillhör i extra information, så blir det inte lika rörigt. 😲

Postat

Jomen.

Behövs väl inte en hel kategori för det?

Om någon känner för att skriva en guid till tx Delay i Cubase, så är det toppen.

Sen är det bara att posta den och förhoppningsvis nitas den och fins tillgänglig:D

Postat

Det har du iofs rätt i, fast jag har inte sett speciellt många trådar där folk faktiskt delar med sig av egna tips och sånt, det är vanligtvis svar på specifika frågor.

Jag tänkte mer nåt likande som tipsen som följer med i tidningen (Studio btw 😏) , man hittar en del matnyttiga saker ibland som egentligen är riktade till t.ex PT eller Reason även fast jag själv sitter i Cubase.

Postat
Det har du iofs rätt i, fast jag har inte sett speciellt många trådar där folk faktiskt delar med sig av egna tips och sånt, det är vanligtvis svar på specifika frågor.

Jag tänkte mer nåt likande som tipsen som följer med i tidningen (Studio btw 😛) , man hittar en del matnyttiga saker ibland som egentligen är riktade till t.ex PT eller Reason även fast jag själv sitter i Cubase.

Och med en egen avdelning, så kanske man uppmuntrar sådant på ett helt annat sätt.

Ja, och nej.

Micke, har jue lite rätt iofs i att det kanske uppmuntrar lite till intiativ.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.