Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Blev medlem för några veckor sedan, i samband med inköp av nya monitorer, men har missat att göra en beskrivning. Här kommer den.

Jag har spelat gitarr, skrivit låtar, spelat i diverse band och på olika sätt pysslat med musik av och till under mitt 42 åriga liv, var en flitig läsare av Studios föregångare "Showtime" när det begav sig... hur många kommer ihåg den? Nu börjar dock byrålådan med diverse låtmaterial kännas full och delvis alltför bortglömd så jag tänkte blåsa liv i det hela igen.

Hade en duktigt utrustad studio som replokal i mitten på 80-talet och var väl hyfsat insatt i den teknik som fanns då, men den kunskapen är minst sagt mossig idag. Nu har jag skaffat Cubase och det som behövs så nu kan jag inte skylla på prylbrist längre, nu är det upp till mig.

Har min musikaliska bas i Rock/Blues tex har Conny Bloom varit en av mina husgudar, har även en del material med visor, pop och metal. Brukar säga att musik är bra så länge det finns med gitarr. Därför funkar även Titanic-stänkaren med Celin Dion... lyssna bara 3.42 in i låten ;-)

Redigerat av BoJoel
Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.