Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjenare.

Sitter och grejar i Logic Platinum, men jag är helt lost när det gäller detta program.

Jag har ett digitalpiano kopplat till datorn via MIDI, och jag vet ju hur jag gör i Reason osv, där hajar jag hur man ska gå tillväga. Men angående detta program så har jag två frågor:

1. Hur får jag datorn att spela upp det jag spelar på mitt piano? Dvs att det spelas upp med det ljud jag har valt, t.ex ett vanligt flygelljud.

2. Hur ändrar jag ljud sen? Ser att det finns pizzicato och sånt direkt när man är inne i programmet men det borde finnas ett slags bibliotek som i Reason där alla ljud finns, jag vill helst mixtra med diverse flygelljud så hur kommer jag till dessa?

Redigerat av Alex-n
Annons
Postat

Prata inte så högt om warez.

Om du ringer till volvo och säger "hej,jag snodde en bil igår, nu är den trasig kan ni laga den", va tror du får för svar.

troligen komer tråden slängas.

Ta en titt i manualen när du köpt det så ordnar det sig nog!

Postat
Tjenare.

Har nyss tankat Logic Platinum, men jag är helt lost när det gäller detta program.

Jag har ett digitalpiano kopplat till datorn via MIDI, och jag vet ju hur jag gör i Reason osv, där hajar jag hur man ska gå tillväga. Men angående detta program så har jag två frågor:

1. Hur får jag datorn att spela upp det jag spelar på mitt piano? Dvs att det spelas upp med det ljud jag har valt, t.ex ett vanligt flygelljud.

2. Hur ändrar jag ljud sen? Ser att det finns pizzicato och sånt direkt när man är inne i programmet men det borde finnas ett slags bibliotek som i Reason där alla ljud finns, jag vill helst mixtra med diverse flygelljud så hur kommer jag till dessa?

1: Skapa ett midispår

öppna mixern och tafram ett instrument (au)

2: Du köper loopar eller skruvar på en synth.

ESX24 är en bra sampler med stor ljudbank.

Vilken version av logic är det du stulit?

Postat
Tjenare.

Har nyss tankat Logic Platinum, men jag är helt lost när det gäller detta program.

1: Skapa ett midispår

öppna mixern och tafram ett instrument (au)

2: Du köper loopar eller skruvar på en synth.

ESX24 är en bra sampler med stor ljudbank.

Vilken version av logic är det du stulit?

Logic Platinum 5.5.

Vart skapar jag ett MIDI-spår, hur öppnar jag mixern och hur tar jag fram ett instrument? Jag har inte arbetat i musikprogram länge alls, ett halvår ungefär och då har jag bara gjort samma sak om och om igen i Reason då inte jag behövt göra annatm förens nu då.

Det är redan 23 spår skapade varav varje förutom de fyra översta som är audio-spår har ett instrument till spåret, bl.a Grand Piano, Pizzicato, bas etc etc. Så alla de är MIDI med andra ord.

Eller ja, 14 är MIDI-spår, resten är t.ex "WAVE", "MIDI Click" osv.

Så jag antar ju att spåren redan är klara, men hur "aktiverar" jag spåret så jag kan spela med Grand Piano-ljudet?

Postat (redigerat)
men hur "aktiverar" jag spåret så jag kan spela med Grand Piano-ljudet?

Skapa en Audioinstrument kanal med en EXS på och öppna vafritt ljud i EXS:en.

Och läs manualen då du kommer få ytterst lite hjälp p.g.a två anledningar.

1. Du har illegalt laddat ned programmet

2. Dom flesta har logic 7 eller 8 och dessa är enbart till mac.

ps. Du vet väl att du kan använda Reason i Logic..

Redigerat av Piccazzo
anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Jag har en manual ja ett helt lagligt program till salu för både PC och mac visserligen gold 4, nånting men det är samma manual som till platinumversionen det är ditt för 700 spänn eller bud. PM:a i så fall

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.