Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag hade glömt sätta i strömkabeln till datorn, och fick upp ett meddelande om låg batterinivå. Datorn var på väg in i viloläge, men jag satte i strömkabeln. Hade uppe protools samtidigt. När jag satt i strömkabeln har programmet låst sig, eller rättare sagt, det kommer upp ett felmeddelande så fort man försöker göra nånting: "Problem detected with audio clock. Check that your clock source and sample rate are correct." Nån som kan förklara vad som menas? Och hur kollar man upp/rättar till detta? Undrar lite varför det hände också! /Therese

Annons
Postat

Varfor detta hande kan jag inte svara pa riktigt.

Later som PT forsoker clocka efter nan extern box.

Forsvinner inte problemet nar du statar om systemet??

Kolla setup>hardware installningarna. Clockar du inte efter nan extern box sa ska clock source va installt pa internal...

Postat
Varfor detta hande kan jag inte svara pa riktigt.

Later som PT forsoker clocka efter nan extern box.

Forsvinner inte problemet nar du statar om systemet??

Kolla setup>hardware installningarna. Clockar du inte efter nan extern box sa ska clock source va installt pa internal...

Mycket riktigt, problemet löste sig av sig själv efter nån omstart, vad det nu än var som hände.. ville inte starta om direkt, visste inte om arbete som var osparat innan problemet uppstod förlorades på ngt sätt. får väl köra på denna brillianta lösning om det händer igen. men jag Tror inte det räckte att starta om en gång.. eller så var det bara det att man behövde starta om hela datorn 😆 nåväl, tack för svaret hursomhelst. bra att veta det där med clock source inställningen. /Therese

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.