mornel Postat 31 oktober 2005 Dela Postat 31 oktober 2005 Ny ihopslagning genomförd. Nu blev det lite förvirrande 😆 Men jag antar att det är bra i längden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 31 oktober 2005 Dela Postat 31 oktober 2005 (redigerat) Jag vet... men känner samtidigt inte riktigt för att ta bort inlägg bara för sakens skull... EDIT. Förtydligade mig lite på förra sidan. Redigerat 31 oktober 2005 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 28 november 2005 Dela Postat 28 november 2005 Det mesta från refx är bra(www.refx.net). Fast än att de kostar så ser jag inga begränsningar i demo dll filerna.. 🙂 Vanguarden är den absolout bästa synthen de har 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cloudsurfer Postat 1 januari 2006 Dela Postat 1 januari 2006 Det mesta från refx är bra(www.refx.net). Fast än att de kostar så ser jag inga begränsningar i demo dll filerna.. 😛 Vanguarden är den absolout bästa synthen de har 😄 Mjo visst tyckte man vanguard var bra i början men den blir så tjatig sen, jag tycker den har ett mycket utmärkande sound Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 1 januari 2006 Dela Postat 1 januari 2006 Mjo visst tyckte man vanguard var bra i början men den blir så tjatig sen, jag tycker den har ett mycket utmärkande sound Mycket distinkt sound håller jag med om. Sedan så upplever jag envelopuppbyggnaden som störande samt att cutoffen på vissa filtertyper blir lite svårhanterlig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
beat mastern Postat 10 januari 2006 Dela Postat 10 januari 2006 Crystal - En gratis synt som kan användas till det mesta, det finns allt från olika konstiga ljudeffekter *swisholash* till olika pad ljud. 😆 Enjoy Crystal var hittar jag dena?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fnykis Postat 10 januari 2006 Dela Postat 10 januari 2006 (redigerat) Crystal - En gratis synt som kan användas till det mesta, det finns allt från olika konstiga ljudeffekter *swisholash* till olika pad ljud. 😆 Enjoy Crystal var hittar jag dena?? Här? Redigerat 10 januari 2006 av Fnykis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fnykis Postat 10 januari 2006 Dela Postat 10 januari 2006 Delay Lama - Vst-munk som sjunger.. Häftig grafik! 😎 Lama! .:Fnykis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 10 januari 2006 Dela Postat 10 januari 2006 (redigerat) För alla som kör FireFox så vill jag varmt rekomendera http://ietab.mozdev.org/ Möjlighet att köra Microsoft Internet Explorer i FireFox 😕 Redigerat 10 januari 2006 av hegobald Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
beat mastern Postat 11 januari 2006 Dela Postat 11 januari 2006 pluggo junior: är några utav pluggarna från pluggo3.5 (det står om dessa i tiningen sissta numret 05) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 11 januari 2006 Dela Postat 11 januari 2006 För alla som kör FireFox så vill jag varmt rekomendera http://ietab.mozdev.org/ Möjlighet att köra Microsoft Internet Explorer i FireFox 😱 Är det inte lika bra att använda ie då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 11 januari 2006 Dela Postat 11 januari 2006 Det mesta från refx är bra(www.refx.net). Fast än att de kostar så ser jag inga begränsningar i demo dll filerna.. 😆 Vanguarden är den absolout bästa synthen de har 😆 Mjo visst tyckte man vanguard var bra i början men den blir så tjatig sen, jag tycker den har ett mycket utmärkande sound Visst har den det men den är bra.. 😱 Sen Finns det refills.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 11 januari 2006 Dela Postat 11 januari 2006 Delay Lama - Vst-munk som sjunger.. Häftig grafik! 😲Lama! .:Fnykis 🙂 Usch... tycker du verkligen om den? Coolare än bra, skulle jag nog säga 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GeckoYamori Postat 17 januari 2006 Dela Postat 17 januari 2006 Mjo visst tyckte man vanguard var bra i början men den blir så tjatig sen, jag tycker den har ett mycket utmärkande sound Mycket distinkt sound håller jag med om. Sedan så upplever jag envelopuppbyggnaden som störande samt att cutoffen på vissa filtertyper blir lite svårhanterlig. Det jobbiga är att man får tampas med tusentals Tiesto wannabes som väljer och vrakar bland preset-ljud man enkelt känner igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 17 januari 2006 Dela Postat 17 januari 2006 (redigerat) Mjo visst tyckte man vanguard var bra i början men den blir så tjatig sen, jag tycker den har ett mycket utmärkande sound Mycket distinkt sound håller jag med om. Sedan så upplever jag envelopuppbyggnaden som störande samt att cutoffen på vissa filtertyper blir lite svårhanterlig. Det jobbiga är att man får tampas med tusentals Tiesto wannabes som väljer och vrakar bland preset-ljud man enkelt känner igen. Hur menar du att deras musik skulle påverka det du gör? Det är väl ändå inte så att alla gitarrister med en Fender Stratocaster måste "tampas" med det stora antalet dåliga gitarrister med Strator? Redigerat 17 januari 2006 av mornel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 17 januari 2006 Dela Postat 17 januari 2006 EXPStudio Audio Editor FREE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signert Postat 17 januari 2006 Dela Postat 17 januari 2006 EXPStudio Audio Editor FREE Hur är detta program jämfört med Audacity? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 17 januari 2006 Dela Postat 17 januari 2006 EXPStudio Audio Editor FREE Hur är detta program jämfört med Audacity? Enligt info på hemsidan verkar programmet sakna möjlighet att spela in ljud. hittar heller ingen info om VST-stöd. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cloudsurfer Postat 2 februari 2006 Dela Postat 2 februari 2006 Mjo visst tyckte man vanguard var bra i början men den blir så tjatig sen, jag tycker den har ett mycket utmärkande sound Mycket distinkt sound håller jag med om. Sedan så upplever jag envelopuppbyggnaden som störande samt att cutoffen på vissa filtertyper blir lite svårhanterlig. Har för mig att på demo-versionen, så stängs hela pluggen av i x antal hundradelar/sekund emellanåt bara för att poängtera att det är en demo. Det tycker jag bara är löjligt, det ska vara begränsningar, inte totalt stopp för att använda programvaran. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sundpa Postat 6 februari 2006 Dela Postat 6 februari 2006 Izotope Vinyl har jag använt en del! Tipset fick jag från tidningen.. Den gör att man kan få nyproduktioner att låta som vintage vinylplattor både från stenkaks-tiden och senare... Jag gillade den effekten det gav! Kul som inlägg eller intro till låtar även sång kan vara effektfullt att använda den till. //Patrick Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kirtaphus Postat 19 april 2006 Dela Postat 19 april 2006 (redigerat) Hittade en bra hemsida med länkar till hundra-tals gratis VST pluggar och instrument. Hemsidans adress http://www.freesoundeditor.com finns på France och Engelska text. Här en direktlänk till VST Här Klicka sen på download. Finns till Mac och PC Redigerat 19 april 2006 av kirtaphus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 21 april 2006 Dela Postat 21 april 2006 Inget program, men samplekits; http://www.pettinhouse.com/ Riktigt trevliga och kvalitativa ljud helt gratis! Finns just nu "Vinyl Hammond", "Jazz Guitar", "Acoustic Natural Drumkit" och "Brush Drumkits" .. Finns även MP3-demos som ni kan lyssna på innan ni laddar ner dem. /Daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Woxxy Postat 3 maj 2006 Dela Postat 3 maj 2006 (redigerat) normalize hemsida och lame hemsida har gjort en batch-fil till båda så att jag bara behöver dragga och droppa mina .wav-filer för att omvandla till en normaliserad mp3-fil. mycket smidigare än att öppna i audition, normaliza och spara med deras mp3-encoder: @echo off @echo Normalizing... @"normalize0253\normalize.exe" %1 @echo Compressing... @"razorlame115\lame.exe" --alt-preset standard %1 @echo All done! Redigerat 3 maj 2006 av Woxxy Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tobiah Postat 14 augusti 2006 Dela Postat 14 augusti 2006 Det här är kanske inte något för alla, men det är gratis och det är ju inte alla som har kvar sin "brödbox" från 80-talet. Goat Tracker - En "tracker" för att göra Commodore C64 musik i Windows eller Linux miljö. Svårt för nybörjare när det gäller trackers och C64. http://covertbitops.c64.org sedan under Tools. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 14 augusti 2006 Dela Postat 14 augusti 2006 808 och 909, tb303. Propparnas Rebirth är ju numera gratis. http://www.rebirthmuseum.com/ Och så Delay Lama!!! http://www.audionerdz.com/ Kul! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 14 augusti 2006 Dela Postat 14 augusti 2006 Och så en nätradio applikation som jag tycker är cool med inspelningsmöjlighet. http://www.screamer-radio.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 21 augusti 2006 Dela Postat 21 augusti 2006 (redigerat) Free Amp Digital förstärkaremulering för gitarr. Låter lika bra om inte bättre än alla andra heldigitala ditos. Äter CPU som ett svin äter sulor - precis som Guitar Rig. 😳 Det är enda nackdelen som jag sett med denna trevliga plugg. Edit: skrivihop.nu Redigerat 21 augusti 2006 av Hellpig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrPhil (oregistrerad) Postat 21 augusti 2006 Dela Postat 21 augusti 2006 Gratis MTR: REAPER Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrik Karlsson Postat 25 augusti 2006 Dela Postat 25 augusti 2006 Free Amp Digital förstärkaremulering för gitarr. Låter lika bra om inte bättre än alla andra heldigitala ditos. Äter CPU som ett svin äter sulor - precis som Guitar Rig. 😛 Det är enda nackdelen som jag sett med denna trevliga plugg. Edit: skrivihop.nu Är det nån mer här som provat den? Skulle vara kul att höra vad ni tycker om den i så fall (jag är för lat att testa nåt om alla ändå vet att det är skräp 🙁 ). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 25 augusti 2006 Dela Postat 25 augusti 2006 Free Amp Digital förstärkaremulering för gitarr. Låter lika bra om inte bättre än alla andra heldigitala ditos. Äter CPU som ett svin äter sulor - precis som Guitar Rig. 😆 Det är enda nackdelen som jag sett med denna trevliga plugg. Edit: skrivihop.nu Är det nån mer här som provat den? Skulle vara kul att höra vad ni tycker om den i så fall (jag är för lat att testa nåt om alla ändå vet att det är skräp 😄 ). The moore "processor" it needs the better result!!! Svarar jag på min låssas-engelska 😆 Alltså.. Ju mer realistiska programmen härmar orginalet ju mer processor vill dom ha.. Så är det bara! 😉 Mycket beräkningar= bra slutresultat!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.