masse69 (oregistrerad) Postat 10 oktober 2004 Postat 10 oktober 2004 hejsan vänner jag har ett litet problem,jag använder cubase sx2 tillsammans med yamaha motif och det funkar bra men jag undrar om hur jag skall göra för att använda både vsti syntar och yamahan ihop eller behöver jag ett extra keyboard som kör vst instrumenten eller kan motifen köra bägge 2 jag har fler keyboards om det skulle behövas hoppas att jagt har förklarat rätt ha det gött musiker vänner 😉
Straka Postat 10 oktober 2004 Postat 10 oktober 2004 Vad menar du med att köra VSTi med ett keyboard? Kanske bara jag som är lite trög...det är ju trots allt söndag 😉 Om du menar att styra VST instrumenten så kan du väl använda motifen som midi controler...eller?
jonasekman Postat 11 oktober 2004 Postat 11 oktober 2004 Det går utmärkt att använda Motifen både som controller till VSTi och som ljudkälla. Beskriv gärna hur du har kopplar grejerna och vad som inte funkar så kanske man kan ge fler råd. Och det är inte farligt att sätta punkt mellan meningarna 😄
eckan Postat 11 oktober 2004 Postat 11 oktober 2004 I Cubase (ex.) så väljer man ju bara vad MIDI-kanalen ska styra för någonting... Hårdvara eller mjukvara (VSTi)... Så det är bara att köra 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.