Jump to content
Annons

Logic pluggar i Pro Tools o vice versa?

JCDC (oregistrerad)

Recommended Posts

JCDC (oregistrerad)

Hej,

startade en tråd för ett tag sen för att få lite tips om vilket program Logic eller Pro Tools som jag ska välja nu då jag skaffat mig en Macbook och vill komma igång. Fick flera bra svar men är fortfarande lite oviss.

Jag fick just möjlighet att köpa/överta ett Logic & (6 el 7) och tänkte isf betala för en uppgradering. Funkar det att få en uppgrad från t ex 6 (om det nu var 6an det handlade om - lär få veta i kväll) till 8:an?

Min tanke var då att skaffa ett ljudkort typ Mbox 2 med Pro Tools LE inkluderat samt även då ha Logic 8. Finns ju så mycket bra ljud i Logic t ex..

En fråga från en novis.. Om jag t ex kör PT och ändå har Logic installerat i samma burk, kan PT använda några av Logics medföljande mjukvaror/plugins, och vice versa.. antar att båda programmen måsta vara aktiva då, om det nu skulle funka. Vore ju fiffigt i så fall.

Om inte aktiverade samtidigt, funkar det att ha bägge programmen installerade inkl Sibelius 5 + lite annat.., och köra (aktivera) antingen PT 7.4 och Sibelius 5 eller Logic 8 o Sibelius 5 samtidigt, eller är datorn lite för liten för detta (MB 2,2 med 4 gig). Antar att programmen tar en del arbetsminne även om de inte är aktiverade.

Hälsn.

/JCDC

Dela på andra sajter

Annons

pro tools kör rtas o audio suite, logic kör au. så inget går att köra mellan.. dock kan vissa pluggar agera både och vid installation..

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.