JCDC (oregistrerad) Postat 11 februari 2008 Dela Postat 11 februari 2008 Hej, startade en tråd för ett tag sen för att få lite tips om vilket program Logic eller Pro Tools som jag ska välja nu då jag skaffat mig en Macbook och vill komma igång. Fick flera bra svar men är fortfarande lite oviss. Jag fick just möjlighet att köpa/överta ett Logic & (6 el 7) och tänkte isf betala för en uppgradering. Funkar det att få en uppgrad från t ex 6 (om det nu var 6an det handlade om - lär få veta i kväll) till 8:an? Min tanke var då att skaffa ett ljudkort typ Mbox 2 med Pro Tools LE inkluderat samt även då ha Logic 8. Finns ju så mycket bra ljud i Logic t ex.. En fråga från en novis.. Om jag t ex kör PT och ändå har Logic installerat i samma burk, kan PT använda några av Logics medföljande mjukvaror/plugins, och vice versa.. antar att båda programmen måsta vara aktiva då, om det nu skulle funka. Vore ju fiffigt i så fall. Om inte aktiverade samtidigt, funkar det att ha bägge programmen installerade inkl Sibelius 5 + lite annat.., och köra (aktivera) antingen PT 7.4 och Sibelius 5 eller Logic 8 o Sibelius 5 samtidigt, eller är datorn lite för liten för detta (MB 2,2 med 4 gig). Antar att programmen tar en del arbetsminne även om de inte är aktiverade. Hälsn. /JCDC Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 11 februari 2008 Dela Postat 11 februari 2008 pro tools kör rtas o audio suite, logic kör au. så inget går att köra mellan.. dock kan vissa pluggar agera både och vid installation.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MLundkvist Postat 13 februari 2008 Dela Postat 13 februari 2008 Om det är till någon tröst eller hjälp 😄 så finns ju ialla fall denna vst to rtas. Fxpansion Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 13 februari 2008 Dela Postat 13 februari 2008 Inga av Logics egna Plug-ins går dock att använda i PT bara tredjepart. Gäller både effekter och instrument. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.