ztevie Postat 10 oktober 2004 Postat 10 oktober 2004 Har inköpt ett sprillans nytt M-audio Audiophile 2496. Fatta vilken chock jag fick när jag ser att det inte finns någon kontakt på kortet för att koppla ljudkabel från min interna cd-spelare till den?? Det verkar ju inte klokt! Nu kan jag alltså inte lyssna på något från cd:n, utan måste kopiera filer till hårddisken först... Eller finns det nåt annat sätt att gå runt det här? Hur svårt kan det ha varit för dem att lägga till en sån kontakt? En sak är lite skum, när jag aktiverat kortet, alltså använder den som standarduppspelare, och går in på Volym, så har jag 3 volymreglage: Wave/Mp3, Synth och CD-Spelare. Vad fan menar de med det? Det känns lite som att jag bytt bort min gamla Volvo 142 mot en ny Saab 95, bara för att upptäcka att tanklocket har blivit bortrationaliserat...
VacUm Postat 10 oktober 2004 Postat 10 oktober 2004 Har du ett någorlunda modernt moderkort så ska cd-ljudet kunna routas ut ändå. Funkar så på min burk iaf.
ztevie Postat 10 oktober 2004 Trådstartare Postat 10 oktober 2004 Jag har ett sprillans nytt moderkort. Kör med AMDXP 2500, så problemet ligger nog inte där. Vad menar du routas ut ändå? Vad behöver jag göra för att få det att funka månntro?
ztevie Postat 10 oktober 2004 Trådstartare Postat 10 oktober 2004 Härmed antar jag utmärkelsen "årets idiot" och går och lägger mig under täcket för resten av dagen... Jag var så inriktad på att flytta ljudkabeln från mitt gamla SB Live till Audiophilen, så sedan när jag upptäckte att det inte fanns någon kontakt så började jag leta på nätet efter lösningar. hade faktiskt i en Audio-cd men fick inget ljud. JAG HADE INTE SLAGIT PÅ FÖRSTÄRKAREN!!! Nu funkar det Trodde faktiskt man var tvungen att ha den där kabeln... Fyfan vad man känner sig som en idiot!!
Neosus Postat 10 oktober 2004 Postat 10 oktober 2004 Du är inte ensam om det. Jag råkade ut för samma sak oxå... 😉😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.