Jump to content
Annons

Recommended Posts

Mick (oregistrerad)
Postat

Hej Mick här Jag har en litet problem som jag skulle villja ha era synpungter på.

I torsdags köpte jag min första el gitarr hos 4 sounds i Borås och tängte nu eller aldrig jag och grabben skall lära oss lite rock acord men icke frugan tyckte annorlunda så dan därpå tog jag den o uppackade gitarren tillbaka till butiken men där var det tvärnit inga returer det stod ju på kvittot så jag tog något närvös guran med mig hem igen. Jag hadde ju kollat på nätet köpte du den där så var det inga problem att retunera varan men icke om du köper varan i butik fick jag ju senare veta det stod ju på kvittot villket jag bara kunde se då jag redan köpt varan förlåt gitarren. Mann har ju aldrig haft några problem att retunera något förr men som sagt här var det tvärnit. Är jag totalt okunnig och korrkad eller är personalen i butiken griniga osh allt annat än serviceminded jag skulle vara tacksam för lite synpunkter på detta

mvh den blivande rockräven Mick

Annons
Postat

Har inte full koll på det här, men har för mig att det är så här: På nätet så är det som att du köpt något via postorder, och har lagstadgad rätt att skicka tillbaka den ifall du ångrar dig inom fjorton dagar! Det beror på att du inte får se varan på riktigt och allt vad det innebär innan du köpt den. I butik har man dock bara lagstadgad rätt att returnera varan ifall det är något fel på den. I många butiker är de lite service minded och låter folk returnera saker ändå ibland, men vissa säger nej och är nöjda med de cash de fått in istället...

Det är åtminstone så jag har för mig att det fungerar, men kan ha missat något, så det är väl bara för första bästa som har mer koll än jag att rätta mig i sånna fall!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.