braindead Postat 10 februari 2008 Postat 10 februari 2008 tjena har börjat göra Nu hardstyle men får inte till basen. förstår inte hur den ska ligga. det låter som den nästa ligger på kicken. här är en sample från en låt. http://www.speedyshare.com/982446473.html
Ultravåld Postat 10 februari 2008 Postat 10 februari 2008 tjena har börjat göra Nu hardstyle men får inte till basen. förstår inte hur den ska ligga. det låter som den nästa ligger på kicken. här är en sample från en låt. http://www.speedyshare.com/982446473.html Vad använder du till basen? Det låter lite som att det är en reversebas som du har lagt ut på offbeat, så att basljudet kommer på kicken. Prova att flytta den ett eller två steg bakåt. Svårt att förklara hur jag menar... Sjyst låt i övrigt. Gillar du Ophidian?
Nystrom Postat 21 februari 2008 Postat 21 februari 2008 av min nybörjar erfarenhet som kan vara ute och cykla men testa lägg en eq och fast dist? 😄
emb Postat 7 mars 2008 Postat 7 mars 2008 Har jag fel eller är det enbart en kick gjord på en sinusform som spelas? Något liknande borde kunna göras med microtonic.
best Postat 7 mars 2008 Postat 7 mars 2008 Hehe, ja det var en väldigt mjäkig och hemsk kick. Jag skulle föreslå någon annan. Själv när jag gör basar så brukar jag experimentera med love philter för att få feta och växlande ljud i basen. Jag brukar föredra en distad bas. Inte distad med en fast dist utan liksom lågfrekvent och fläskig och lite kladdig, liksom som nån slags sörja som borrar sig in i öronen på en och mullrar typ. Vill man göra sån bas så kan man experimentera med blood overdrive, lovephilter ochkanske en flanger lr nåt.
Sjodahl Postat 8 mars 2008 Postat 8 mars 2008 Han har ju bara tagit en kick från ett hardstyle pack, sedan slängt på en subbas som han sidechainar. hade
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.