Vallhagen Postat 9 februari 2008 Postat 9 februari 2008 Hej! Det här är inte menat som gnäll, även om det kan verka så mellan raderna... Jag la upp en låt här i torsdags kväll, hyfsat exakt två dygn sen. Syftet är förstås lite ryggdunkningar och / eller sågningar och tips för att kanske pilla vidare med låten. Det vill man / jag ju ha lite kvickt. Nu har det gått två dar, och låten är redan i nyare version, och tråden är fortfarande inte uppe? Det känns för laggigt, så jag tog helt enkelt bort filen från eran server. Är det normal väntetid, två dar, eller är det nåt speciellt precis nu? tjing Bengan
Vallhagen Postat 11 februari 2008 Trådstartare Postat 11 februari 2008 Två dar till, inget alls? Ja, nej, kanske? Hej å hå
Björn Olsberg Postat 11 februari 2008 Postat 11 februari 2008 Två dar till, inget alls? Ja, nej, kanske? Hej å hå Något måste ha gått snett vid uppladdningen, det finns nämligen ingen låt från dig i listan över uppladdade låtar. Försök igen. Framöver ska jag titta på möjligheten att införa en statuslista så man ser hur mycket av låten som har laddats upp. Förhoppningsvis kommer det minsta eventuell förvirring som uppstår när man laddar upp via webbläsare. Mvh .björn.
Novembernatt Postat 11 februari 2008 Postat 11 februari 2008 (redigerat) . Redigerat 11 september 2022 av Novembernatt
Vallhagen Postat 11 februari 2008 Trådstartare Postat 11 februari 2008 Något måste ha gått snett vid uppladdningen, det finns nämligen ingen låt från dig i listan över uppladdade låtar. Försök igen. Hej Björn Tack för svar. Men som jag skrev i förstaposten, jag tog bort låten själv, när den legat utan tråd och respons i två dygn, så att den inte finns där nu är inget konstigt. Ursprungsfrågan igen: Hur lång tid brukar det ta att få en låt "godkänd"? Man är ju numera lite internetbortskämd med uppkladdning (sedär, bra sneträff på tangentbordet) på ett par minuter? tjing
Tracer Postat 11 februari 2008 Postat 11 februari 2008 Instämmer i föregående frågeställning. Har full förståelse för att det blir rätt mycket jobb för de moderatorer som ska godkänna, med tanke på att användarantalet har passerat 50.000 pers, vilket inte är förvånade med tanke på vilket superforum det är (fjäsk fjäsk) 😄. Så jag begär ju inte snabbare "handläggning", däremot skulle jag gärna velat veta i förväg att det kan ta ett tag innan låten ligger uppe så att säga. Det borde stå nån slags info vid uppladdning, kort och koncist så man inte missar det första gången. Tror det är många som ställer samma fråga i detta skeende. / F
KillwithSkill Postat 11 februari 2008 Postat 11 februari 2008 (redigerat) Förstår inte att det ska godkännas. Okej då på demos. Det är väl förståeligt. Mycket skit dyker ju upp plus att många postar covers vilket är förbjudet. Men exempelvis nyhetstips. Den hinner ju bli gammal innan den har godkänts. Jag tror ingen här på forumet vill sprida falska nyheter. Eller vad är poängen, att det ska finnas befog för det man skriver? Oftast så är det ju länkar med och där finns bekräftelsen om nyheten. Det går faktiskt snabbare att skriva om en nyhet i nån allmänt eller nån passande kategori. Sen är ju nån mod där å flyttar den till nyheter. Och det har gått mycket snabbare. Och det är väl iofs okej att det ska godkännas men det som är jobbigt är man inte kan skriva nåt i tråden förrän det är godkänt. Och skulle det vara så att man postar en nyhet som folk har skrivit i som sen visar sig vara en dålig nyhet eller falsk så är det ju inte värre än att stänga/kassta skiten? Redigerat 11 februari 2008 av KillwithSkill
Björn Olsberg Postat 13 februari 2008 Postat 13 februari 2008 Ursprungsfrågan igen: Hur lång tid brukar det ta att få en låt "godkänd"? Från några timmar en vanlig vardag upp till ett par dagar under helger. Ungefär så brukar det se ut, med några få avvikelser - åt båda håll. Har jag inte haft möjlighet att moderera under en helg så brukar det ligga 15-20 låtar i modereringskön. Jag brukar försöka pyttsa ut låtarna i tur och ordning så att alla låtar hinner synas en bra stund på listan över de senaste låtarna på förstasidan. Varje dag avslår jag i runda slängar 2 uppladdningar, så behovet av moderering finns. Förstår inte att det ska godkännas. Okej då på demos. Det är väl förståeligt. Mycket skit dyker ju upp plus att många postar covers vilket är förbjudet. Men exempelvis nyhetstips. Den hinner ju bli gammal innan den har godkänts. Jag tror ingen här på forumet vill sprida falska nyheter. [...] Och skulle det vara så att man postar en nyhet som folk har skrivit i som sen visar sig vara en dålig nyhet eller falsk så är det ju inte värre än att stänga/kassta skiten? Samma sak här. I runda slängar varannat nyhetstips flyttar jag till andra avdelningar eftersom det inte är nyheter, handlar om ren reklam (tas då vanligtvis bort helt) eller är så dåligt skrivet för att vara en nyhet att den därför åker in i en annan avdelning. Om det inte finns en kontrollfunktion på trådar som direkt publideras på sajtens förstasida, så är jag rädd för att det inte tar många dagar innan folk har luskat ut hur man även kan använda det flödet till att snabbt få många att se sin fråga och konceptet med nyhetstips faller. Bättre då att ha fler moderatorer som vi har utlyst tips om vid några tillfällen: I början av nästa år kommer jag även arbeta med att få in moderatorer till forumet. Tips på medlemmar som kan moderera, såväl självutnämnda som tips på andra mottages tacksamt! Vi har fått ett par namn hittills.
Vallhagen Postat 13 februari 2008 Trådstartare Postat 13 februari 2008 Från några timmar en vanlig vardag upp till ett par dagar under helger. Ungefär så brukar det se ut, med några få avvikelser - åt båda håll. Perfekt, då vet jag. Tack. Tjing. Bengt
Vallhagen Postat 16 februari 2008 Trådstartare Postat 16 februari 2008 Det måste hänt nåt här på forumet, nåt jobbigt. Demodelen har dött? Alltså, jag har inte varit ett dugg aktiv här, sen den "berömda omläggningen" för något år(?) sen, som sedan resulterade i en "återgång till det gamla". Ja ni vet. Så jag kanske som passiv forumist inte ska tycka så mycket. Men fan, då "när det var bättre förr", så fick man kommentarer på demoposter. Mina "gamla" låtar (länkarna är kvar i min signatur) skapade utan vidare tvåsidiga trådar, och jag var på intet sätt populärast eller bäst... eller mest provokativ, eller nåt. Nu skannar jag ett par sidor på rock/metal-delen, och det KRYLLAR av trådar som lästs bara 10-25 gånger och som kanske fått en kommentar. Eller är det jag som tappat perspektivet? Har jag fel? Känner mig lite beklämd bara. Skål på er!
osiris Postat 16 februari 2008 Postat 16 februari 2008 Det måste hänt nåt här på forumet, nåt jobbigt. Demodelen har dött? Alltså, jag har inte varit ett dugg aktiv här, sen den "berömda omläggningen" för något år(?) sen, som sedan resulterade i en "återgång till det gamla". Ja ni vet. Så jag kanske som passiv forumist inte ska tycka så mycket. Men fan, då "när det var bättre förr", så fick man kommentarer på demoposter. Mina "gamla" låtar (länkarna är kvar i min signatur) skapade utan vidare tvåsidiga trådar, och jag var på intet sätt populärast eller bäst... eller mest provokativ, eller nåt. Nu skannar jag ett par sidor på rock/metal-delen, och det KRYLLAR av trådar som lästs bara 10-25 gånger och som kanske fått en kommentar. Eller är det jag som tappat perspektivet? Har jag fel? Känner mig lite beklämd bara. Skål på er! Jag tyckte om att lyssna och kommentera demolåtar innan den stora omläggningen.. Då det var enklare att lyssna på demolåtarna.. Nu måste man först leta sig till en kategori, läsa tråden, skickas vidare till en annan sida där man är tvungen att ladda ner låten och sen spela den i valfri spelare. Sen ska man ta sig tillbaka till forumtråden för att skriva en kommentar. Jag tycker det är alldeles för omständigt och drar mig från att ta mig igenom hela processen. Det borde inte vara särskillt svårt att förenkla det hela.. och göra det ungefär som det var förut när allt låg i samma kategori (har jag iaf för mig) och länken till låten fanns direkt i inlägget, firefox öppnade ett nytt fönster och spelade upp låten direkt och man var ju fortfarande kvar i forumtråden! Det är alldeles för många steg att gå igenom nu.. Bara det jag känner, tycker och tänker.. 😉
tordA Postat 16 februari 2008 Postat 16 februari 2008 "Hur lång tid..., ...tar det innan låten kommer upp som tråd?" spela in den på ett kassettband tvinna bandet till en tråd borde väll ta 3-4 minuter... 🙂
Vallhagen Postat 19 februari 2008 Trådstartare Postat 19 februari 2008 ...borde väll ta 3-4 minuter... 😛 Brilliant 😛
Memphis Postat 19 februari 2008 Postat 19 februari 2008 (redigerat) Det måste hänt nåt här på forumet, nåt jobbigt. Demodelen har dött? Alltså, jag har inte varit ett dugg aktiv här, sen den "berömda omläggningen" för något år(?) sen, som sedan resulterade i en "återgång till det gamla". Ja ni vet. Så jag kanske som passiv forumist inte ska tycka så mycket. Men fan, då "när det var bättre förr", så fick man kommentarer på demoposter. Mina "gamla" låtar (länkarna är kvar i min signatur) skapade utan vidare tvåsidiga trådar, och jag var på intet sätt populärast eller bäst... eller mest provokativ, eller nåt. Nu skannar jag ett par sidor på rock/metal-delen, och det KRYLLAR av trådar som lästs bara 10-25 gånger och som kanske fått en kommentar. Eller är det jag som tappat perspektivet? Har jag fel? Känner mig lite beklämd bara. Skål på er! Jag tyckte om att lyssna och kommentera demolåtar innan den stora omläggningen.. Då det var enklare att lyssna på demolåtarna.. Nu måste man först leta sig till en kategori, läsa tråden, skickas vidare till en annan sida där man är tvungen att ladda ner låten och sen spela den i valfri spelare. Sen ska man ta sig tillbaka till forumtråden för att skriva en kommentar. Jag tycker det är alldeles för omständigt och drar mig från att ta mig igenom hela processen. Det borde inte vara särskillt svårt att förenkla det hela.. och göra det ungefär som det var förut när allt låg i samma kategori (har jag iaf för mig) och länken till låten fanns direkt i inlägget, firefox öppnade ett nytt fönster och spelade upp låten direkt och man var ju fortfarande kvar i forumtråden! Det är alldeles för många steg att gå igenom nu.. Bara det jag känner, tycker och tänker.. 🙂 Håller med. Det är omständigt att lyssna på demolåtar här SF.. 🙁 Men jag har för mig att Olsberg i någon tråd sade att detta skulle ses över. Vi får hoppas på detta. 😛☺️ /Memphis Redigerat 19 februari 2008 av Memphis
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.