Jump to content
Annons

Gummit som håller högtalarkonen på plats har spruckit

Ultravåld

Recommended Posts

Containerloot: två högtalare, låter bra (och ser dyra ut). Emellertid har gummit som håller högtalarkonen i schack torkat och spruckit (vilket såklart gör att skiten skallrar och låter illa pga vibrationerna). Är det någon som har erfarenhet från en sådan typ av kirurgi som jag står inför att genomföra, och vill dela med sej av denna empiriska visdom?

Dela på andra sajter

Annons

Det enda du kan göra, är att lämna in elementen till proffs som får göra en omkoning (du klarar det inte själv) - under förutsättning att det finns omkoningssatser att köpa till det elementet. En omkoningssats brukar ligga på runt halva nypriset för ett element, tror jag - men är det riktigt bra element, så kan det ju vara värt det.

Dela på andra sajter

När gummit börjar skaka och sen spricker så är det inte mycket att göra åt det.

Satsa på elementet istället, eller på omkoningen som nämndes tidigare.

Låt som sagt ett proffs ta hand om din satsning, men var minst två så inget går till spillo.

Naturligtvis måste elementet tas om hand och saneras av proffs efteråt 😐

Trött...

Redigerat av Magpie
Dela på andra sajter

Låt som sagt ett proffs ta hand om din satsning, men var minst två så inget går till spillo.

Naturligtvis måste elementet tas om hand och saneras av proffs efteråt ☺️

Trött...

Att du var trött, det förstår jag med tanke på tidpunkten för ditt inlägg, men så mycket mer förstod jag faktiskt inte 🙂

Eftersom dessa högtalare hittades i en container, så kommer det nog inte att bli aktuellt att lägga ner några sjuka mängder pengar. Synd att det verkar vara så svårt, jag hade hoppats att det fanns nån gammal forumräc som låg inne med nåt hemligt ninjatrick. Tack för svaren iallafall.

Dela på andra sajter

Naturligtvis måste elementet tas om hand och saneras av proffs efteråt ☺️

Trött...

Att du var trött, det förstår jag med tanke på tidpunkten för ditt inlägg, men så mycket mer förstod jag faktiskt inte 🙂

Eftersom dessa högtalare hittades i en container, så kommer det nog inte att bli aktuellt att lägga ner några sjuka mängder pengar. Synd att det verkar vara så svårt, jag hade hoppats att det fanns nån gammal forumräc som låg inne med nåt hemligt ninjatrick. Tack för svaren iallafall.

tuggummi.. det funkar till allt.. likadant med gaffa o ståltråd..

Dela på andra sajter

Skojar du nu eller? När tuggummit torkar då? Jag har själv tänkt på nån tejpvariant, eller nån form av gummibandsupphängning. Eftersom skiten var gratis så gör det ju inte så mycket om det går åt helvete

Dela på andra sajter

Skojar du nu eller? När tuggummit torkar då? Jag har själv tänkt på nån tejpvariant, eller nån form av gummibandsupphängning. Eftersom skiten var gratis så gör det ju inte så mycket om det går åt helvete

Hemmafixade "ninjavarianter" blir aldrig bra, visst du kanske får bort missljuden, men då upphängningen kommer att vara styvare/mjukare just där du lagat upphängningen så kommer kondistorsionen att öka ganska mycket = högtalaren spelar inte rent ändå. Det kan också leda till att spolen hamnar snett i magnetgapet och pajar eller dör av överhettning...

Ta reda på vad det är för högtalare och element och kolla om det är värt att fixa, annars släng hemmapul med sånt blir oftast inte bra. Är det nåt dyrare/finare så kan det ju vara värt att fixa, men ser dyrt ut betyder inget idag....

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.